Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 6. března 2023

Booking.com vs. Ratepunk - ušetřeno a parkování zdarma

Loni jsem si při nicnedělání zkusil instalovat plugin pro Chrome Ratepunk, který při prohledávání hotelů nabízí alternativní tarify a sazby. Zkusil jsem to 1x 2x a nic zajímavého to pro mě nenašlo. Tak jsem si to ale stejně nechal a dál to neřešil. 

Dnes při prohledávání červnového výletu na Balt (ano, zase) mi to ukázalo zajímavý tarif, který v podstatě pokryje parkování u hotelu (úspora 760czk, parkování cca 750czk), což v podsstatě není špatný deal, protože Booking parkování zdarma nemá. Ostatní parametry (zrušení zdarma, snídaně, wifi atd) jsou stejné. Booking prostě bobtná a bobtná a pohlcuje svoji konkurenci a kontroluji si tak ceny na řadě portálech. Pro mě je Booking relativně lovebrand, ale prachy jsou prachy. Už loni mě málem škubli v Maďarsku, ale ubránil jsem se a našel jsem to za půlku. Za rok mám u Bookingu 10+ rezervací, tak si je trošku hlídat musím.

Jak funguji s Ratepunkem? v pár praktických krocích

1. Na Booking.com jsem si našel konkrétní hotel pro naši rodinu za cenu a zbývalo jen kliknout na rezervovat.

2. V pravé části obrazovky mi Ratepunk hodil hlášku, že existuje levnější nabídka na stejný termín, hotel, službu. (raději jsem 3x ověřil)

3. Nabídka Ratepunk se dá "rozbalit".

4. A proklikl jsem se na australský Lastminute (upřímně, bez srovnávačů na australské stránky moc nechodím) a přes Revolut účet, který podporuje australský dolar, jsem si ověřil kurz.

5. Objednal jsem a zadal jsem číslo jednorázově vygenerované karty na Revolutu, která slouží jako garance. Platit budu až na místě, dle instrukce dále. Výhoda Revolutu je, že si připravím za dobrý kurz konkrétní měnu, ve které se bude platit a tím uspořím dalších 3-4-5% částky na kurzových poplatcích. Můžu se vyhnout i riziku kurzu tím, že si do trezoru na Revolutu odložím přesně stanovenou částku v této měně.

6. Emailem dostávám i přesnou instrukci, kdy a v jaké měně budu platit. Australský dolar tedy bude jen orientační a platit budu v PLN. Je zde i přesná částka v PLN.

7. Prověřuji v Revolutu jaký je kurz PLN vs CZK, protože tak budu reálně platit. Na Revolutu držím nízkou částku, navíc je den po návratu ze Španělska, kde se protočilo docela dost :-) Nejedli jsme si špatně (foto jako důkaz).

8. Celkovou úsporu posuďte sami! Úspora 20%.

Samozřejmě ušetřená částka není nijak zásadní. Ale každá úspora mi pomůže prolevnit jiný výdaj, ať už parkování nebo jídlo v restauraci a nebo drinky. Navíc při delších a dražších cestách na více dní se úspora samozřejmě stupňuje. 
Ano, zabralo mi to nějaký čas, ale mě to baví. V podstatě jsem u toho sledoval fotbal a vypil 2 Radegasty.
Halíře dělají talíře. 
A koho nezajímají, tomu to přeju :-) 
Vzhůru na cesty.


Žádné komentáře: