Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 30. dubna 2021

TRIPREPORT: Po covidová regenerace na Gran Canarii


 Když jsem se zmítal v horečce C+ a celá rodina jsme byli zavření skoro měsíc doma, bylo mi jasné, že si musíme spravit náladu. Nadýchat se čerstvého vzduchu, prohřát kosti na sluníčku a nechat se olíznout mořskou vodou. A taky, vidět lidi. Potkat lidi. Zrelaxovat, nemuset vařit, dopřát něco dětem a taky i zase něco nového poznat.

Vzhledem k cestovatelským možnostem, potvrzení o prodělání C+ platných na 90dní a určité silné sympatii ke Španělsku, padlo rozhodnutí na Kanárské ostrovy. (ne, není to od slova kanárek). Ano, samozřejmě rozhodoval i budget (proto jsem třeba neletěl na doporučení kamaráda Pla-chty do Dubaje) a cestovatelské pohodlí (přímý denní let z Prahy). 

Předcestou

Letošní dovolená se plánovalo o dost jinak než ty předchozí. Prvně, nedalo se jet z Německa a tak jsem si musel bud vše naplánovat já (to se mi nechtělo, cíl byl se válet) a nebo vzít zavděk českým cestovkám po fiasku s Egyptem a BlueStyle jsem říkal nikdy)... tomu, čemu jsem se dlouho bránil. Ceny drahé, ale nakonec to vyšlo po přičtení testů a parkoviště šul nul stejně. Dlouho jsme lavírovali s termínem, chtěl jsem být na otevření škol zpět a to se povedlo.... jenže, původní plán Tenerife vystřídala Fuenteventura a tu jsem musel kvůli termínu vyměnit za Gran Canarii. Na ostrov, na který jsem nechtěl, do hotelu, který na mě zbyl. Ale škola je škola a vše se splnilo. Nakonec se teda povedlo vyčerpat nějakou OČR i velikonoční svátky.


Cesta tam

Letěli jsme se Smartwings.... ano, já! Velký komentátor a hejtr na stránce "něco wings neberte křídla" na FCBK proti státní podpoře Smartwings, nakonec.... celkem dobré překvapení. Investice 490Kč do extra leg room sedadla se vyplatí, nový B737Max (oba lety OK-SWA) má USD zásuvky, držáček na tablet, dobré občerstvení.... normálně já byl spokojen. Letiště bylo místo duchů, ale odbavení, security rychlé a i bez buzerací. Plzeňka z plechu přišla vhod a vše letělo jak po másle. Taky ten den moc letů nebylo...... při konzumaci v letadle nemusí být respirátor, tak jsem koukal a jedl. Uteklo to jako voda :-) Místa jsem měl rezervovaná přes cestovku, vepředu..... takže rychle ven, kontrolo QR kodu, PCR testu... hrozných papírů a za hodinku jsme byli venku v buse a do hotelu nám chybělo asi 20min. Díky cestování ve dne to snášeli dobře i děti.

Hotel 

Abora Interclub Atlantic by Lopesan Hotels, San Agustin (na doporučení paní z cestovky, že tam jezdí celé osazenstvo) - spokojen jsem moc nebyl.... takové pro Čechy no (pro nás no, ale my už máme celkem dost nacestováno). Ale po návratu mi bylo dobře na duši, že jsem nechtěl kazit karmu a psát nějaká negativa. Užili jsme si to, chceme na Kanáry zase někdy zpět a účel to splnilo. Jedna z očekávaných výhod, že si tam děti najdou kamarády, se splnila, tak netřeba dál na hotel plivat. Upřímně, příště bych do něj nejel. Jistou výhodou k dobru budiž jeho lokace a cesta pouze 20min na letiště.

Co mi vadilo nejvíc?

  • příšerně hnusný kafe z automatu. Nepitelné ani pro otrlé.
  • do 11h nefungoval postmix. Pokud je to z nějakého hygienického patření, to mi ucházelo, ale bída pro AllIn.
  • Neustále padalo wifi a chtělo znova zadat heslo, i když jsme měli nastavený denní program. Jedno heslo jen na dvě zařízení.....
  • Žádná organizovaná zábava pro děti (klubík) a hlídání, i když všude v katalozích je.
  • Kapacitně nedostatečná recepce
  • Ošulené jídlo (asi málo hostů)
Vyzdvihnout ale musím personál, příjemní až na jednoho rouškobijce!

Program

Plán byl relaxovací a koupací, pravda ale je, že jsem nepřečetl ani jednu knížku. Pořád sem byl v pohybu za dětma a nebo dalšíma aktivitama. Drinky taky nějaké byly, rum umí (dovézt) dobrej.

  • Top výlet do Palmitos Parku. Busem, na pohodu. Představení dravců i delfínů, příjemné pocourání. Flora skoro hezčí než Fauna. Lístky jsem kupoval online nejen z důvodu ceny, ale z důvodu nečekání fronty. Fronta stejně byla.
  • Výlet busem na Playa de Amadores, prý nejhezčí pláž.... pěkná byla, nejhezčí nevím. Hrubý písek, lehce řezal. Výhodou ale určitě je česká restaurace s točenou plzničkou...
  • Písečné duny mezi Playa del Inglés a El Faro de Maspalomas jsou pecka. Dá se to celé projít, má to tak 7km. Podél moře jsou stánky a sanice záchrany. Kolem majáku je pěkné surfařské prostředí stánky pro surfery. Mrzí mě, že jsme nešli na stanici velbloudů, ale příště.....
  • A poslední den perfektní výlet za delfíny, velrybami a žralokem na palubě Sagitarius Cathamaran od Seasportsgrancanaria se vydařil a fotoúlovků máme nepočítaně. Byť je to promované jako půldenní výlet, zabere to skoro celý den. Opalovací krém sebou, praží to. Cena 93e za rodinu příjemná, objednával jsem to napřímo. Na Insta neodepisují.

Ostrov Gran Canaria můžu doporučit, i když my tam byly v době, kdy naplněnost mohla být tak 20%. Byl klid, lidí málo. Pobřeží je  hornaté, takže počítejte se schody. Já raději hotely přímo na pláži, takže příště jinam, ale Kanáry určitě ano. Dlouho jsem se bránil a teď nastal jejich čas. Rodina let i cestu zvládala a prostředí je dobré na relax i pro děti.

Hygienická opatření + extra náklady

jak to bylo s COVIDEM?

  • PCR test pro přílet. Kontroluje letecká společnost tam, hotel, letiště.... všichni. 4x 1600 = 6.400Kč
  • Formulář pro vstup do Španělska, kontrolují na letišti (+ namátkově testy), zdarma.
  • Antigen pro vstup do letadla a odlet. Nemusí mít ti, kdo jsou 90 dní po Covidu. Jinak 15EUR osoba s čekáním 5h nebo 50EUR na hotelu. Ušetřeno 40-200EUR.
  • PCR + karanténa po příletu. Nemusí mít ti, kdo jsou 90 dní po Covidu. Ušetřeno 6.400Kč.
  • Venku roušky všude.
  • Desinfektce rukou na hotelu = pořád.
  • Jinak klid, hospody (zahrádky) otevřeny.



Žádné komentáře: