Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

sobota 21. října 2023

Jarní prázniny 2024 - Olá Portugal

Tak jsem včera nakonec let s KLM koupil a udělal jsem velmi dobře. Jen od včera je to  887Kč nahoru, což je na rodinu 3.548Kč. To mi pokryje jak parkování v Praze, tak půjčení auta na jihu. Cena dnes a kupováno za 3.775Kč včera.

Výhody letu s KLM?

✅ odlet z Prahy

✅ rychlá cesta tam + možnost navštívit Amsterdam při cestě zpět

✅ online check in 

zavazadla! největší úspora - velké kabiňáky + batoh


Rozjel jsem již plánování a kostru mám jasnou.

  • Porto přílet = 2 noci. Ubytko (B-8,7) mám přímo u metra Bolhao v centru. Přiletíme letadlem v 10:00, firma s bytem má úschovnu zavazadel a je taky u metra. Odjedeme vlakem, zase kousek. Pozice centrální, strategická, tohle ubytko si nechám.
  • Lisabon příjezd vlakem  na 2 noci. Tady to bude mazec a určitě nestihneme vše, co bych chtěl. Pozice centrální, s výhledem (ale bez výtahu - B-8,6). Program má připraven pro deštivou i slunečnou variantu (to samé pro Porto).
  • Asi Portimao ale ještě budu hledat. 3 noci na jihu jsou tutovka. Vlakem přijedem do Fara, kde si půjčíme auto. Ubytko mám rezervované (B-8,9), ale nejsem s tím zatím na 100% spokojen. Ještě si více projedu Booking a AirBnB. Navíc si ceny hlídám přes Ratepunk... (takže cokoliv se kde zlevní, přeběhnu mezi platformama :-))) Tady je program vyloženě outdoorovy, takže bych chtěl hezké počasí.
Mezi městy pojedeme vlakem. Má to časovou úsporu, ekonomickou a hlavně praktickou. Ubytování s parkováním jsou vždy na kraji měst a my rádi bydlíme v centrech.

Řeším ještě půjčení auta a jsem překvapen, jak oproti Španělsku je třeba nedostatkovější a dražší auto s automatem.... možná budu muset slevit :-/ ze svých nároků. Ale dám tomu čas. To hlavní mám bookle, lístky na vlak má cenu řešit 2 měsíce předem a tak je nakoupím až po vánocích. Teď je třeba řešit Lanzarote :-)

akt Leden 2024:
Tak pod vlivem cesty na Lanzarote měním trošku své plány ve prospěch rodiny a odpočinku. Není úplně ideální držet rodinu v tempu 6-7 výletů za sebou.... bez možnosti si pospat bez budíku. Takže tahám za záchrannou brzdu. Neděle v Portu a čtvrtek na jihu budou totálně odpočinkové dny.
Další změna je zrušení půjčení auta na jihu. Náklady na 3 dny jsou téměř 200EUR (což odpovídá týdnu na kanárech) a nutilo by nás to víc cestovat. Jedním z ježíškových dárků je průvodce Portugalskem.... a světe div se, Faro je opravdu krásné město a okolí plné mokřadů a přírody. Budeme zde. Jeden den zevlit (pláž?) a jeden den výlet lodí. Takže ruším auto, ruším ubytko v Portimao a rezervuji byt ve Faro. Taxi na letiště je cca 10EUR s Uberem. Když si dám limit 50e pocestuji si a mohu bydlet v centru a neřešit parkování.
Další změna je přesun večeří do bytu. Více v klidu, děti tabletují a my si můžeme pak dát pivko na ulici. Člověk se stále učí...


Žádné komentáře: