Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 17. dubna 2023

Pobaltská rychlovka

 Díky akci AirBaltic a pivní přípravě na Rožátově jsem nelenil a vyjel na poměrně rychlý výlet do Pobaltí. tím jsem si zkompletoval komplet baltské pobřeží, včetně ruské enklávy v Kaliningradu. Prostě mám to komplet.

Jak to tedy vlastně šlo? (než to všechno zapomenu)

Kolem poledne odjíždím z práce rovnou na GOParking... a protože jsem jel fakt nahranu a praha je lehce ucpaná, nemám moc času nazbyt. Je pátek, i na sekuritce, poměrně dost lidí a tak stíhám jen jedno pivko a hned se boarduje. AirBaltic je další aerolinka (už to můžu říci dopředu), co měla všechno na čas. A tak ještě před plánovaným odletem všichni sedíme na svým místech. A220 je pro mě poprvé, po víkendu jsem už mazák, 4 lety. Na interiéru je vidět že je nový, stoleček se jim ale moc nepovedl. No nic. Letíme na čas a přistáváme v pršavé Rize. Letiště Riga je malé, hezké, útulné. _Je tu všechno co potřebujete a zároveň jste všude hned. Vybíhám s batohem a rovnou na bus zastávku. Naskakuji do autobusu těšejíc se na orosené pivo.... jenže je přece ten pátek. Ano, pátek, kdy v pohybuje každý, kdo má něco na kolech. Takže hopsačka do centra v čase x2. Moje první kroky vedou do lotyšské pošty koupit pohledy a známky, druhé kroky na jídlo. Třetí kroky do irského pubu na to pivo. Tak lze prostě zkráceně popsat malou přestávku v Rize. Po městě jsem toho nachodil celkem pomálu, pršelo fakt fest. S pivem jsem to nepřeháněl, musel jsem ještě doletět do další destinace a tak jsem zavčasu přejel na letiště a flaknul se do místní letištní pivnice, páč co jiného dělat. Narovinu říkám, že letiště Riga si velmi říká o to, přestupovat tam. Air Baltic to mají dobře zařízené.

Odlet úplně na čas a letadlo poloprázdné. Takže ačkoliv mám nalosované místo, sedím sám na trojsedačce A220ky a přistávám v Palanze. Letiště je spíše takový aeroklub a tak vystakuji ven na 3 kroky, beru Bolta a frčím do vedlejšího města Klajpeda. Tady se ubytuji přes kód na dveřích a spím až do limitního času, který potřebuji na snídani.

Po té bloudím městem, fotím a nepouštím se do žádných velkých akcí. jen přejíždím přes přístav na "kosu", kde courám kolem akvária. Jenže mačkat se na show delfínů se mi nechtělo a tak obdivuji pouze rybářské lodě atd. Na oběd si kupuji "studený výběr rybích salátů" a jdu do parku. Velmi brzo se přiřítí mraky a to je signál dohnat trošku spánkového deficitu, přecejen jsem tu přistál ve 2:00.

Večer dávám večeři v místním vyhlášeném pivovaru a chci se jít prospat. Tělo však je proti a nejde mi usnout. Možná i proto, že ten den se mění čas. Ano, mění se čas a já mám nastavený budík v kritickou dobu, kdy dojde k posunu. Takže bych zaspal. Asi proto jsem nemohl usnout.... takže vše dobře dopadlo, čekám na vhodnou dobrou cenu Bolta a jedu na letiště. Letí zase vše jak má a potom do Rigy.

Tam mám čas skoro celé dopoledne, ale plán je jediný. Tržnice v Rize a nákup jantaru. Daří se, celkem jsem se rozšoupl.... a pak už jen čekám na let domů a frčím. Odškrtávám si Pobaltské země a návratu - za hezčího počasí - se nebráním.

(Napsáno hodně vzdušně díky velkému časovému odstupu. Ale lepší něco, než nic :-) Navíc to nebyl žádný objevný výlet, ale cílem v podstatě byla ta cesta a A220)



Žádné komentáře: