Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

neděle 29. září 2024

DevátýMěsíc24 -druhápůlkaměsíce

Září bylo výživné, musel jsem rozdělit. Tak druhá půlka je zde (první tady).
  • Víkend apokalypsy byl ve znamení nicnedělání a povedlo se to náramně, dokonce bych řekl, že to ještě ani nemám hotové. Večer v rámci #norunning jsem si dal krásné skoro 4km. Pomaličku stupňuji zátěž, ať vidím, co vydržím. (píšu v pondělí a záda zatím dobrý, jednoduché cviky zabírají)
  • Chybí mi moře. Pro říjen jsem vytipoval jeden měsíc. Houby asi nebudou, tak je potřeba vymyslet, co s ním :-) To jsem celý já, boty toulavé.
  • Natěšenost na Portugalsko velké. Vypadá to na šest cestovatelů (pět letenek koupeno hned v půlce měsíce, koupila se i ta šestá - byť máme jeden pozdnější příjezd a jeden dřívější odlet.), přičemž někdo poletí dříve na 3 noci a někdo jen na dvě v Portu. Já se těším do Guimaraes. Čím víc čtu, tím víc hledám. Už jsem si připravil i úvodní text. Vítejte v kolébce Portugalska. Právě nedaleko odsud zvítězil Afonso Henriques v bitvě u São Mamede – a to dokonce proti vlastní matce – čímž si zajistil postavení vůdce portugalského království. Jeho nezávislost byla uznána o několik let později, v roce 1143, a Afonso se stal prvním portugalským králem. Odsud pak bojoval na jih proti Maurům a dobýval území, která tvoří téměř dnešní hranice Portugalska. Když vstoupíte do Guimarãese, jako byste se vrátili v čase. Celé historické centrum je chráněnou památkou UNESCO a je plné architektury z 15. až 19. století. Při procházce po kamenných ulicích s budovami tyčícími se nad cestami nelze nepřemýšlet o tom, jaký zde byl život ve středověku. Podobně jako 2019, kdy jsem vyrazil z Porta do Coimbry. Jen jsem si bohužel nezapsal poznámky.
  • Dorazili mi z Lounge dvoje boty. Letos se mi ještě nestalo, ale jsou mi oboje. Takže vyhazuji staré Pepejeans boty k jeanům a beru nové. Do přírody a cestování perfektní Columbia ELDERWOOD a vypadají velmi nadějně (a píšou vodotěsné, hmm). Ještě čekám na vysněnou mikinu na zip. Na Španělsko i Portugalsko budu připraven. Nebudu, mikina nepasuje :-( Hned jsem si ale koupil druhou a ta pasuje. - zjištění zdarma, vracení balíků ehopům funguje lépe s PPL než Zásilkovnou.
  • LAMY píše tak pěkně, že si rvu vlasy, proč jsem otálel.
  • Slavia v Boleslavi absolutně dominantně, výkon druhé půlky prvního poločasu na 1*. Boleslav výkon na dvojku.... vypadaly maličko ustrašeně, ale je to mladý nadějný tým. Mx se nemohl rozhodnout, takže na krku obě šály.
  • Vyrazili jsme s E do Skautského institutu na přednášku "Pojďme se bavit o Rusku". Původní plán vyrazit k Viktorovi do jeho galerie 12 Cabinet pohřbil sám Viktor (spletl si dny) a tak jsem si doplnil do seznamu další navštívenou tradiční pivnici a dal si malé a tatarák "U Rudolfina".
  • Tento týden pro nás byl silně fotbalový. Kromě dvou vlastních zápasů za Čejetice (doma s Řepovem a venku v Krnsku - dvě prohry, alespoň proměněné penalty do wingle) navštěvujeme o víkendu Eden s Plzní (luxus výkon, 3:0) a to rovnou na Tribuně Sever. V neděli FK MB 2:2 s Pardubicema, to bereme i dva Májovce. V sobotu dopoledne navštěvujeme Maker Fair v Bolce, ale nic moc.
  • Proběhly krajské a senátní volby. Pro mě vše zklamání, výsledky u nás, výsledky republikově. Ať už jde Bureš do hajzlu.
  • Přestává mě bavit pořád si odmazávat GMail, takže mám normálně pocit, že mě dostanou..... asi si to budu muset koupit. Čímž vlastně dojde na otrockou smlouvu do konce.... na pořád. Dat se už člověk nikdy nezbaví. Mr.Dat na to.
  • Na derby jsem docílil, když přišla řada na moji skupinu pro nákup lístků, bylo vyprodáno. Při otálení s Ajaxem to samé :-(
  • Čtení na podzimní prázdniny to asi nebude, takže si ji asi naježím. Knížka o derby ve Španělsku a Portugalsku. Základní bible výletů pro 2025 a objevování krásných míst. Konečně chci vyrazit za fotbalem a udělat třeba 2-3 zápasy.
  • Vlastní blbostí (neptejte se mě jak) jsem si nechal hacknout ofisy.... mazec a paralýza na 24h.
  • Článek o samoodbavování na Ruzyni. Zažili jsme při cestě do Tuniska a vlastně i v Berlíně na terminálu bídy. Elegantně tím jde obcházet nadváha.
  • Svatováclavský víkend je ve znamení hub a fotbalu. V sobotu dopoledne Mx poráží Židněves (bez zápisu do statistik - penalta se štěstím proměněná) a pak vyrážíme na sever. První zastávkou je námi milovaný QBurger, kde Mx do sebe nacpe nejvíc ze všech. Na chalupě startujeme bedlobraní. 36 bedel na jednom místě. Takže pak okamžitě pro vajíčka, strouhanku a už večer dva bedlodisky na talíři. Druhý den houbaříme opět, jen bez bedel, za to s hřiby, kozáky a klouzky. Pro statistiky dodávám, že to je letošní poprvé.... celkem pozdě, vzhledem k suchu.
  • V sobotu večer přijímáme pozvání na jablonecký fotbal s votroky. Ale jsme namlsaní a v té zimě nás to moc neba. Neva. Fotbalově to byl víkend podařený, Sigma loupí na Letné, Slavia demoluje dolíček. Tři body náskok do derby.
  • Mnichov na Netflixu. Dlouho jsem obcházel a chyba! Super film.
  • Po dlouhé době nejsem v mínusu s BTC. K dnešku je to +0,19% :-) No na oběd v Puertu to stále ale nedá....
  • Chtěl jsem letět do Arménie, do Jerevanu. Na zápas FK MB. Těšil jsem se, moc. Našel si i pár bodů na mapě, kam jít. Ale osud mi nepřál. I to je život cestovatele. Rychlá nabídka a nepovedlo se. Snad se zadaří příště.

Žádné komentáře: