Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 13. září 2022

Vyhněte se přeprodejcům jako Opodo. Nakoupeno rovnou u Iberia

Pro naše jarní prázdniny jsem vybíral a trápil se s výběrem letů poslední týden, deset dní. Měl jsem nějakou základní ideu, ale pořád ne a ne to naplnit (o tom bude tento spot).

Dneska jsem konečně našel na Kayaku, to co jsem hledal. Multicity letenku, jeden dopravce a docela slušný příručák v ceně (snad to zvládneme). Přesně to, co jsem potřeboval. Mám garantované přestupy silným dopravcem a o jedno riziko je tak méně. Navíc, letím z Prahy. Rozdíl oproti nejlevnější cestě mimo Prahu byly stovky... a nutno připočíst cestu a daleko dražší parkování, diskomfort na cestě zpět. Samá negativa. .... a s odkazem na cenovou politiku z Prahy je to vlastně super deal. Ano, vím, v zimě se mohou objevit lepší nabídky, ale taky nemusí. Není to libovka, kvůli které člověk spadne pod stůl, ale normální slušná cena. A velmi slušná na nelowcost.

Pořád mi vrtalo hlavou, proč mi systém doporučuje Opodo, které je na jedné letence levnější o 1.764Kč, což pro 4 pasažéry je 7.056Kč. A je vůbec Opodo spolehlivé?

Google mi naznačil, že nic moc teda. Zrada, ale risknu to. Protože nejsem líný, jdu to ještě zkusit přímo na stránky Iberie, snad se slituje.



Na stránkách Iberie jsem byl překvapen velmi. Printscreen nemám, protože jsem hned kupoval :-)
Konečná cena 3.814Kč za osobu. Čili 118Kč na osobu dráž... jenže. Jak se dočtete, Opodo si bere třeba až 35EUR poplatek, nedá se tam dovolat, problém s vracením peněz, reklamace atd. Takhle si celou rezervaci ovládám sám, přes svůj účet Iberie a nepotřebuji žádného prostředníka. Rozhodně dobrá investice za necelé 500Kč. 
Zajímavé taky je, proč tuto cenu neukazuje Kayak a tváří se tam Iberia jako nejdražší. Kdybych to nezkusil, rval bych si vlasy s Opodem.

A jdeme dál. Zatímco Iberie chce za rezervaci sedadla (nedělal jsem, tentokráte škudlím) 100-300Kč, opodo se toho nebojí a začíná rovnou zhurta, třeba za 27,75EUR/osoba/let. A to není úplně málo. Ale pokud máte letenku u nich, mají vás v hrsti,
Rovněž bagáž mají slušně přepálenou. Za odbavené zavazadlo 23kg chtějí 44,84EUR/zavazadlo/segment. Iberia po mě chtěla něco mezi 600-700Kč/zavazadlo/segment... tedy cca polovinu.
A to jsme stále na zemi a neřešíme žádné nepříjemnosti. Těším se do vzduchu, s Iberií jsem neletěl, na letišti v Madridu nebyl. Létá se Airbusy 320/321, to mám rád a snad dostaneme i vodu a sušenku :-) Po dlouhém lowcostování bude příjemné vyzkoušet si zase klasickou, zavedenou, aerolinii mimo Luftwaffe Gruppe.

4 komentáře:

Georgie řekl(a)...

Tak jsem po dloooouhé době koukla na odběr na Bloggeru a našla tento blog :D a úplně souhlasím. Vždy nakupuju skoro jedině u přepravce, ceny jsem nezkoumala, ale přijde mi to vždy nejvěrohodnější a nejjednodušší, co se reklamací týče. No a nízkonákladovky...jsou to prostě nízkonákladovky. My jsme jeli svatebku na 3 týdny s příručákem, ale pak jsou ty aerolinky, kde ani ten příručák není, jen osobní batůžek a tam to dělám, že beru nejlevnější tarif bez příručáku a dál v rezervaci na jednu osobu dokoupím odbavené zavazadlo. To mi zatím nejlíp a nejlevněji fungovalo :) Hodně štěstí na cestách a dobré letenky!

mk řekl(a)...

díky za komentář :-) fakt, že není příručák jako příručák, proto jsem rád za tu Iberii.. 8kg stačí i pro deti. Jinak to děláme s tím odbaveným stejně... ale s dětma to je naknap, někdy musíme vzít dva... když je to s přestupem, to jsou 4 lety a x2, celkem 8 zavazadel... přikoupená místa a seš na dvojnásobku. To už někdy se vyplatí počkat na dobrý tarif LH nebo SWISSu :-)

Ať se skvěle cestuj a zas někdy přijď počíst :D

Georgie řekl(a)...

Joo, nás cestování s dítětem čeká letos poprvé, tak jsem na to zvědavá. Vzala jsem jedno odbavené zavazadlo (týdenní cesta) dohromady, dítě má příruční a my máme jen osobní batůžek. Manžel toho moc nepotřebujeme a plíny případně nakoupíme na místě... tak uvidíme :D to bude taková zkušební cesta a od té se odrazíme :) Teď ještě sháním kočárek, co by se nám dobře vozil na cesty. A souhlasím, často to nejlevnější není doopravdy to nejlevnější :D

mk řekl(a)...

manžel toho moc nepotřebuje... to slýchám taky :-) ale je fakt, že postupem času jsem zjistil, že fakt moc nepotřebuji na krátkou cestu.

S dětmi jsme měli takové super skládací golfky, ale už jsme je poslali dál. Super malá velikost a držely... odvozili jsme v nich dvě děti.

Kam se chystáte?