Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 2. ledna 2024

Flightmemory 2023 - pestrý rok

 Kdo čekal pravidelnou roční bilanci, ten se dočkal :-) Rok poměrně pestrý, nemohu říci. Bohužel, hodně  o Evropě a úzkotrupých letadlech, ale důležité je cestovat. Hodnocení ostatních let pro porovnání lze nalézt na této adrese. Celkem 17 letů oproti 24 letům z roku 2022.

Z nových letišť jsem se ocitl v rámci výletu do Anadalusie v Seville, Madridu a Malaze, výletem do Pobaltí v Rize a Palanze, v Berlíně (konečně a hned 2x, na T1 i T2), Corfu a na závěr roku na Lanzarote. Osm nových kousků je slušný výkon a končím na 115 navštívených letištích. Z leteckých společností jsem se asi nejvíc těšil na AirBaltic, ale potěšila mě nejvíc hladkým servisem Iberia. Za zmínku stojí i ruské křápy přemalované na turecké - Mavi Gok Airlines (charter do Turecka).

Longest Flight (distance): 2,131 mi, 4:31 h, Berlin (Berlin Brandenburg, Willy Brandt) - Lanzarote (Guacimeta), 12-26-2023

Longest Flight (duration): 4:31 h, 2,131 mi, Berlin (Berlin Brandenburg, Willy Brandt) - Lanzarote (Guacimeta), 12-26-2023

Shortest Flight (distance): 128 mi, 0:28 h, Palanga (International) - Riga (International), 03-26-2023

Shortest Flight (duration): 0:28 h, 128 mi, Palanga (International) - Riga (International), 03-26-2023

Fastest Flight: 484 mi/h, 1,315 mi, 2:43 h, Nuremberg (Albrecht Dürer) - Antalya (International), 04-07-2023

Slowest Flight: 248 mi/h, 128 mi, 0:31 h, Riga (International) - Palanga (International), 03-24-2023

Average Flight: 877 mi, 2:01 h


Jaké byly letecké cíle pro rok 2023?

  • Berlín, ani nevím zda mám psát. Zas tak super nabídky tam nejsou, ale uvidíme, třeba se povedou :-) - POVEDLO SE. Konečně a hned 2x. Jednou normálně z T1 do Turecka a jednou z T2 - z lowcostbídy terminálu s Ryanem na Lanzarote. Vychytal jsem parkování, přespání letišti i cestu domů za 3:30.
  • Neletěl jsem A350 a A220, to bych v tomto roce určitě rád napravil. A350 by znamenala aspoň nějakou částečnou dálkovku. - POVEDLO SE. A220 s AirBaltic na výlet do Pobaltí. A350 zůstává cílem na další roky.
  • Afrika. Líbí se mi tam a rád bych přidal další africký špendlík na mapu. 2024 je ale pravděpodobnější. - POVEDE SE. Letenku mám koupenou hned na leden 2024. Kapverdy.
  • Musím zrychlit. Díky jedné zrušené cestě mi jedna země vypadla z plánu a pokud chci mít alespoň šanci na splnění plánu, musím 4 země navštívit nově určitě. Raději ale 5! - Tak tady bohužel se NEPODAŘILO. Toto tempo se mi držet nedaří a přidal jsem Litvu, Lotyšsko a Gibraltar. Takže za plánem.
  • Španělsko prohlašuji za každoroční cíl. Nebude Španělsko, nebude jamon. Nebude jamon, nebude radost :-) Mx jsem slíbil zápas FC Barcelona a ten už mě k tomu donutí myslím. POVEDLO SE víc než dobře. Celkem 3 cesty do Španělska. První a poslední. Končil jsem rok 2023 a začínal rok 2024 ve Španělsku... a jamonu bylo požehnaně, fotbal v Barceloně taky. Spokojenost.
  • Do příštího roku si dávám tyto 4 letecké soutěžní cíle (přidáš se?)
    • Letecká cesta do státu, kde jsem ještě nebyl - Litva, Lotyšsko. 
    • Kuriozní letecká linka - něco speciálního - Pozitivní slova smyslu ne, ale Mavi Gok málo co překoná. Ještě neuměli ani online checkin. 
    • Cesta zajímavým letadlem - něco originálního - Napůl. A220 nelze brát jako úplnou kuriozitu. 
    • Letecky na ostrov Lanzarote. 
    • Nová letecká společnost Několik - Iberia, AirBaltic, Mavi Gok nebo třeba Freebird. 

A rok 2024 začal cestovatelsky. Ještě nikdy jsem neměl let hned 1.1. a to let rozhodně ne krátký. Návrat z Lanzarote do Berlína trval přes 4:30. Navíc mám už dalších 8 letů na dvou letenkách koupených, 4 segmenty s KLM a 4 segmenty se SWISS. (jako bonus 2x  Edelweiss a 1x Transavia). Příjemný začátek roku.

Takže - jaké budou cíle pro rok 2024?

  • A350. Už by to fakt chtělo. Dám si ji na podzimní/jarní plán, i kdybych se měl "jen" proletět. Třeba rovnou dva záseky jednou cestou - A350 se Singapore Airlines.
  • Maroko - dlouho sním a je čas si to konečně splnit. Nebo Jordánsko.
  • 5 zemí. Musím zabrat. Chtělo by to nějakou řetězovku, cestu s více špendlíky. Prostě speed travel...
  • Španělsko je každoroční cíl.
  • Nějaké nové české letiště. Proč ne třeba Pardubice.
  • Do příštího roku si dávám opět tyto 4 letecké soutěžní cíle (přidáš se?)

    • Letecká cesta do státu, kde jsem ještě nebyl
    • Kuriózní letecká linka - něco speciálního
    • Cesta zajímavým letadlem - něco originálního
    • Letecky na ostrov
    • Nová letecká společnost

Žádné komentáře: