Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

neděle 21. července 2024

Gastrotrip do Palerma a odpoledne v Zurichu

Vyjížídme 🚙 🌧️ v poklidu v 6:15 přesně podle plánu. Výhodou víkendů je malá doprava. Přesně za hodinu jsme na PRG parkingu (za polovinu GOparkingu), rychle na letišti a jdeme na dobrou ☕️ do PAULa. Švýcaři maj přesný vlaky, ale s letadlem to nemusí být pravda. Máme malé zpoždění a tak jsme🛬 v Zurichu 🇨🇭 asi o 20min pozdeji. V letadle se snažím dokoukat Stodolovi, co jsem večer nestihl. Ideální film na partnerskou dovolenou.

Z Prahy z aplikace mám už 🎫 na 24h🚈, 🧳 dáváme do lockeru (dnes to byl kumšt nenechat si je odbavit) a jedeme na Hbf. Po Bahnhofstr nakukujeme do obchodů luxusních značek oděvů i hodinek plných arabských a afrických uprchlíků na straně kupujících. Švajc je prostě oáza poctivě zdaněných 💲💲💲. U Zurichsee pozorujeme mladé kapely, kteŕe tu mají svůj festival a prcházíme sobotním blešákem. Raději z dálky, nemáme hotovost a na těch pár hodin ji nepotřebujeme.

V coopu kupuje super oběd. Saláty🥙, roastbeef a na břehu řeky obědváme. Utíkáme bez ohlížen z obchodu nadupadného 🍫🍫🍫 (z nutričních důvodů odcházime jen s fotkou) a jedeme na letiště. V Aspire lounge gin&tonic a finále Stodolových.

Do Palerma už letíme přesně.

Na letišti máme připravený odvoz a jedeme rovnou do našeho hotelu, odhazujeme kufry🛄 a hurá do města. Vedro na padnutí. Začíná festival sv.Rosálie a tak naše nábřežní ulice před hotelem se stává streetfoodovou polopěší zónou (resp. mix zóna - pěší chodí, ale auta taky jezdí :-) ) Takže využíváme té šance k malému snacku a dáváme si Stigghiola - jehněčí střívko na grilu. 🥄Mě to chutná.

Ale jen mě a tak jdeme ještě na klasickou večeři. Zkoušíme sicilské pivo Messina, takové aléčko a jdeme spát. Celý den si užíváme chlazené ovoce - 🍉🍍🍈🍇.

Ráno vstávačka a hned na trhu Ballaro. Chceme si dát dobrou snídani a já přeskakuji plán na espresso a jdu rovnou do 🐙 chobotnice. Ani tohle není trefa do černého :-)

Pak se přesouváme pěšky ke katedrále, normanskému paláci a pěšky zpět do města na nejlepší cannoli od klášterních sester. Sladké jako cumel, ale skvělé!

Ve vedru ani nemáme moc hlad, takže oběd máme jen studené prkýnko a ještě studenější 🍺❄️ heineken. Pak jdeme na hotel a lenošit k bazénu. Číst 📚knížku, schladit se a aperolek. Večer máme restauraci již objednanou, jdeme do rybí restaurace AjaMola. Dáváme si markelu na předkrm a kalamáry jako hlavní jídlo. Restaurace vaří udržitelně, takže malé menu, vše čerstvé... dnes výběr asi ze 4 jídel. Krásně vidět do kuchyně. Krátká procházka po večeři a jdeme spát. Cestou ještě ochutnávám typické šnečky 🐌🐌🐌 Babbaluci. K pivu výborný. V noci graduje oslava obřím 🎇🎆🎇 ohňostrojem. Ulice paří až do rána.

Ráno jdeme hledat 📯📨 poštu, ale až po návštěvě dvou poboček zjišťujeme, že je dneska místní svátek a nemaká se. Super. Posíláme tedy pohledy místní zásilkovnou a uvidíme, zda nějaký dorazí. Pak jdeme na trh, tetokráte na 🥐☕️ sladkou snídani, lovíme dárky a suvenýry a chladíme se pivkem. Oběd je poslední specialita, Pane Con La Milza - telecí vařená slezina a plíce, usmažené v sádle a v housce. Chybělo mi k tomu něco kyselého, ale luxus. Nejlepší si dáte zde, v Porta Carbone.

Krátký relax u bazénu a večře v objednané michelinské restauraci Buatta Cucina Popolana. Objednal jsem celé degustační menu předem jako vrchol výletu.

Závěrem stíháme ještě slavnostní průvod, zmrzlinu 🍦🍦 a spánek.

Ráno vstávačka, řidič zaspal, ale stihli jsme vše, i malou cannoli a kávu na letišti. Pohodový let přes Vídeň, MC salonek a domu.

Tím skončil krátký gastro výlet do Palerma!

Palermo streetfood je luxus!

V Itálii se nám vždy dobře pilo a jedlo, ať to bylo třeba BariFlorencie nebo Neapol.