Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 12. února 2019

Víza do Ománu - fofr! A malý návod

I pro krátkou zastávku v Ománu samozřejmě jsou potřeba víza. Systém se velmi zjednodušil a jednoduchou registrací jsem vízum získal během pár hodin. Fakt.

Zároveň jak jsem pochopil (+mapa) není možné vyřídit "Visa on arrival", takže eVisa je jediná možnost, jak se do Ománu podívat (pokud nežádáte pracovní, multientry atd visa). Zároveň proces je to tak jednoduchý, že není nutné platit externí agentuře.

I na stránkách OmanAir jsou lehce neaktuální informace. Visa on arrival byly nahrazeny eVisama. Je však možné si o evisa zažádat přímo na letišti a pak čekat a mačkat se ve frontě.... vzhledem k jednoduchosti mi to přijde zbytečné.

Oman visas on arrival used to be available at the Muscat International Airport, but it was replaced entirely by the electronic visas system. Travelers who used to be eligible for the Oman visa on arrival are now qualified for the Oman e-visa. In essence, that is a good thing because you may be able to apply online and avoid the line at the arrival terminal.


Jak na to?

  1. Nejprve si přečtěte, zda se nezměnily podmínky pro vstup na stránkách Ministerstva zahraničí.
  2. Pak si připravte - kvalitní scan pasové fotografie (bez brýlí, bílé pozadí atd) a scan stránky v pasu s fotografií.
  3. Doporučuji si i prohlédnout instruktážní video, mě pomohlo vyřešit jeden drobný fail.
  4. Po té pokračujte na oficiální stránky Královské Policie Ománu na adresu - https://evisa.rop.gov.om/
  5. Proveďte registraci vaší emailové adresy a email potvrďte (pozor - někdy padá do spamu)
  6. Připravte si k sobě pas, se kterým budete cestovat, a kreditní kartu pro zprocesování platby.
  7. Po té se registrujte pro Apply for Unsponsored Visa. Zadáváte pouze věci z pasu + jméno matky. V posledním kroku (a to se mi poprvé nepovedlo) musíte úplně vlevo zaškrtnout boxík, že to je vízum, které chcete zaplatit. Pak jste přesměrováni na platební bránu pro 5 riálů. Bez platby nebude žádost přijata!
  8. Potvrzení o platbě vám přijde na email. (kdo potřebuje do účetnictví atd)


POZOR! Víza vyřizují velmi rychle. Já žádost poslal v 16:00 a v 5:25 jsem měl vízum v emailu. Těch 10 dní musíte vyčerpat během měsíce, takže netřeba si dělat vízum hodně dopředu. Já si ho chtěl dělat v lednu na březen, ale to bych měl smolíka!!

Pak již stačí vízum vytisknout a oalá! Můžete přistávat!

Žádné komentáře: