Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 10. března 2011

Ukrajina by mohla být leteckým rájem pro ČSA

Již více než rok sleduji diskusní fórum na serveru Airways.cz a v loňském červenci jsem si dovolil zaprorokovat vhodnost linek na Ukrajinu (Lvov, Doněck, Charkov) jako další cíl rozvoje a 26.10. jako první vytroubil záměr létat do Lvova.(pokud se jednou budu hlásit do ČSA, beru si vytištěný tento článek).

V březnu záměr s Ukrajinou zveřejnila ČSA formou tiskové zprávy a na Ministerstu dopravy požádala o přidělení přepravních práv pro Donětsk a Lvov. Troufnu si tvrdit, že let z Varů do Kyjeva bude následovat, neboť Aerosvit prodává zpáteční letentu za 510USD... taková linka se ČSA vyplatí více, než se "mlátit" na Anglii nebo Itálii s Easyjetem a Smartwingama.

Proč si myslím, že ČSA bude úspěšná?

1./ ČSA nabídne svoji sedačkovou kapacitu partnerům v rámci SkyTeam... ze západních partnerů - Alitalia, AirFrance nebo KLM - nikdo do uvedených měst nelétá.

2./ Pro Ukrajince je Praha zajímavá a tedy i přestup v Praze. Do zmíněných letišť z "velkých" Aliancí lítá jen Austrian a Lufthansa a pak samozřejmě výtečné spojení do Kyjeva a Moskvy.

3./ Minimální konkurence do ČR (díky mezinárodní smlouvě zde) a možnost taky vysoké výtěžnosti. ČSA mají navíc zkušenost z letů do Kyjeva (denně) a Oděssy (denně).

A proč se to hodí nám cestujícím?

1./ Variabilita v rámci Ukrajiny (časově asi moc ne, protože předpokládám jejich odlet ve "východní frekvenci", tedy mezi 11-12 ... noční let s návazností na Kyjev by byl super).

2./ Cena. Předpokládám code-share a pozdeji i vlastní spoj Aerosvitu... (minimálně 100míst s Embaerem) a tím pádem možnost kombinovaného letu do Kyjeva.. myslím, že brzo bude existovat i cena kolem 300USD. Přes ODS to již vychází často levnějí než přímo.

Žádné komentáře: