Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 8. dubna 2015

3. Díl - zpět Ižavií přes Petrohrad


Mé první kroky v Ižhevsku jasně vedou do závodu IžAvto. V Ižhevsku je závodů několik a na poměry Ruska i malá nezaměstnanost. Ani minuta v tomto městě vás nenechá pochybovat, kdo se tu narodil. IžAvto dnes patří Avtovazu (vozy Lada), ale jejich dřívejší produkci si pamatuje asi každý. "Ruská zbrojovka Ižmaš v městě Iževsk vyráběla kromě zbraní a motocyklů také osobní a užitkové automobily pod značkou (Izh). Montáž automobilů zahájila roku 1966, prvním modelem byl Moskvič 408, v roce 1967 následoval Moskvič 412. Prvním vlastním modelem byl Iž 2125, modifikace modelu Moskvič 412 se šikmou výklopnou zadní stěnou, vyráběl se od roku 1973. V osmdesátých letech přišel model Iž 2126, ten se vyráběl do roku 2004. (Zdoj a pokračování..)" Ubytoval jsem se asi v jediném "evropském hotelu" ve městě - ParkInn Radisson a vyrazil povečeřet s přáteli.
Na druhý den jsem rychle slupl večeři a vyrazil (zbytečně brzo :-( ) na let do Petrohradu. Bohužel z Ižhevska toho moc nelétá - kromě IžAvie (Domodědovo, Pulkovo a Jekatěrinburg) létá už jen RusLine z Domodědova a DexterAir z Kirova a Samary - výběr tedy dost omezený. A pokud se chcete dostat domů ještě ten den, tak prakticky jen v 8 ráno na DME (opruz s přestupy v Moskvě) nebo v 11 do Petrohradu. Chtěl jsem se prospat a najíst a tak volím let s 2 přestupy. Výhodou letu s Ižhavií je jejich letecký park, který je kompletně tvořen ruskými stroji - AN24 a Yak42, který operoval náš let.

IJK-LED
I8 925
Yak 42, RA-42549
 Stroj, uvnitř opravdový veterán, má to nejlepší za sebou. Vidno na interiéru hlavně. Místa na nohy žalostně málo a většina sedaček s nějakým defektem, ale byl to zážitek. Hlavně vystupování v Petrohradu z podocasních dveří. I tak vzhledem k brznému odletu jsem vydržel téměř celý let spát, občerstevení (nějaká houska a voda/káva/čaj) jsem odmítl.. z důvodu spánku i málo místa vůbec sklopit stolek. Nervozitu před odletem mírně zavinil technik (přítomný po celou dobu letu), který běhal uličkou sem a tam s kleštěmi a šroubovákem a provizorně spravoval sedačky a biny ... stav stroje opravdu těsně před rozpadem interiéru.
A proto tento stroj úplně vyhledávat nebudu, prostě sardirkárna, ale úplně plná...

LED-SVO
SU19
A320 VP-BQU

Na Pulkově jsem měl rovněž štěstí, neboť jsem vystupoval do nového terminálu oproti mé minulé návštěvě (2012). Jediné v čem jsem naletěl je postup za security a tam už kromě jedné kavárničky není nic. Předtím - mraky. Vůbec ta vnitrostántní zóna je dost chudá proti té mezinárodní.
Let z LED už pohoda, Aeroflot a let plný.

SVO-PRG
SU2016
A320 VQ-BRW
Na SVO bylo nejvtipnější to, že let byl posunut z 17:30 na 18, 18:30, 19 a pak na 20:45. Pátek, co nadělám. Jdu tedy na terminál D (z E) do Fridays. Náhodou jdu ve 20 kolem a letadlo nastoupené a já vyvoláván :) Málem jsem to nedal. Vše klaplo parádně kromě dlouhé fronty u batohů. Vracela se totiž vietnamská komunita a minimum byly 3 krabice na osobu, včetně nemluvňat.


Žádné komentáře: