Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 3. dubna 2024

Velikonoční Balaton pod saharským pískem

Cestovatelsky nařachnutý první půlrok roku pokračuje a léto bude asi ve znamení odpočinku a relaxu v českých luzích a hájích. Nicméně, zatím tomu tak není a tak jsme na velikonoce vyrazili poznávat krásy Balatonu, našeho moře za doby blahobytu Sojuzu

Výlet autem je ideální, protože jsou drahé letenky.

Výlet autem není ideální, protože provoz je šílený.

Vyber si sám.

Den č.1️⃣➕2️⃣ společný zápis za oba dny, protože po prvním dni jsem ani nevěděl, jaký bude ten druhý…../ zjednodušeně. Pominu dopravní peklo pekel 👹 Brno a D1 pak důvod jediný - porucha na převodovce a návrat do MB pro jiný vůz. Jízda cca 200km bez zpátečky pouze na liché stupně. Ale vše ok, a druhý den jsme vyrazili podle plánu. Jen samozřejmě třeba koupit znova dálniční známky….(🎯 plánuji o víkendu si na to sednout a vyzkoušet cestovní pojištění)//

Opakovaně vyrážíme v 6:10 a jízda total v klidu. Za 1h projíždíme kolem Naháče, za 2h oblíbená MOL u Velkého Meziříčí (mám rád to venkovní sezení). U Brna zase zácpa :-( a pak už SK a HU. Oběd v Gyoru, a za chvilky Siofok a moře jako za komárů :-) je tu hezky, takže kraťasy a pivo na zahrádce. V podvečer se spojuje naše výprava a celkem je nás 9 výletníků.

🎯 Gyor je naše oblíbená destinace, skvělá zastávka po cestě na Balkán

Den č.3️⃣🇭🇺- Hned ráno se ⚽️ partička rozehrává zápasem na dvě 🥅. Krásně svítí a tak máme snídani na terase a připravujeme se na výlet. První cesta vede na ⛴️ a přejížíme asi 1km na poloostrov Tihany. Zde malý trek na ⛰️ vyhlídku, pak ke klášteru, křížové cestě a za odměnu 🍦. Já měl levandulovou, protože co? Protože tu jsou velké pole 🪻a vše tu proto mají 🟣🟪.

Lehce po poledni sedáme do aut a jedeme do lázeňského města Balatonfured. Pramen bohužel zavřený, ale jinak to tu má šmrnc. Dáváme oběd - 🍕➕🍔. Burgery fakt obří. Pak již jen zevling na promenádě, suvenýry a přesun na villu. Kluci fotbálek. Většinu burgery zmohli, takže na maďarskou večeři naproti už byl zájem malý.

Famózní 🐟🐠🥣 (typická maďarská rybí polévka Halászlé).

Den č.4️⃣ 🇭🇺 - neděle a je tu ⚽️. Ráno se nejprve hrál. PAk vyrážíme maličko poznat Siofok a jeho vodárenskou věž.

Přesun do města Paks. Osamělé městečko s 19tis obyvateli u dálnice. Ale má jedno nej. Je tu jediná maďarská atomová elektrárna. Velikonoční doba nám ukradla možnost jít se podívat do muzea (zavřeno ☹️) a saharský prašný smog udělat si hezké fotky. Podruhé sem už ale nepojedu.

🎯 40% elektrické energie v Maďarsku je právě z této elektrárny.

Když už jsme na Dunaji, jdeme do rybí restaurace a já si dávám 🐸🍗. Pak kvapem na stadion místního Paksi FC.

Zápas s Ujpestí za hezkého počasí, góly, karty. Pohoda jazz. A všude 🌻 semínka. Jako na Ukrajině.

🎯 Výsledek Paksi FC - Ujpest 1:2. Naše sympatie byly s fialovou Ujpestí, především kvůli ruské vlajce v sektoru Ultras - Atomic Strike. Kdo má zájem o fotbalové vlákno, pěkně prosím zde.

Večeře (luxusní držkový perkelt), 🍺, karty a spát.

úterý 26. března 2024

TřetíMěsíc24 a portugalské střípkobraní

Březen v poslední zatáčce, krásně ho zakončí velikonoce. To my jedeme pro tentokráte do uher, za čabjkou a paprikou. Jaký byl celý měsíc?

• Jsme zpět z puťáku Portugalskem, zatím nejambicióznější cestovatelský počin naší rodiny. Možná až moc, beru že 1 přesun za týden bude dostatečný. Na druhou stranu pořád by chtěli někam daleko, takže je potřeba trénovat.
  • Dodavatele ele jsme zatím měnit nemuseli a jedeme dál s Innogy.
  • Pro můj oblíbený twitterový účet Destinace:fotbal (pomáhá lidems informacema k lístkům na evropský fotbal - smrt cestovkám) jsem připravil vlákno o fotbale FC Porto - Benfica Lisabon.
  • Pro další výlet na Lanzarote jsem udělal maličkou změnu a změnil (v rámci zrušení zdarma) ubytování. Lépe hodnocené a větší (dokonce 3 ložnice, E ocení) a hlavně střešní terasa pro východ a západ slunce. Na tu se nejvíc těším já. Letíme se SWISS, objednal jsem si VW, začínám se hodně těšit.
  • Dorazila další kreditka s 4 gratis vstupy od Dragonpassu. Využijeme viz cesta výše.
  • Objednal jsem si další boty. Doufám, že teď už tutovka. Píšou, že je to varianta široké a stojí majlant. Tak uvidíme. A přihodil jsem k nim i nové žabky tři pruhy.
  • Našel jsem moc pěkný německý outdoor obchod Bergfreunde. Listuji tak asi hodinu a hned bych se zamiloval.... Třeba Exped Serac 45 .. škoda, že si není kde osahat.😊😊(158EUR na Bergfreunde vs 5600Kč na Sportano.... cca 25% úspora).

• Výsledkově: Bruslaři se je tak tak vyhnuli baráži a hanlivé označení barážový se nepotvrdilo. Slavia po dvou redkách mizí z Evropy a všechny síly vrháme na ligu. V naMOL cupu taky už nejsme. LFC bojuje s City po vítěze, BMG nebojuje, levituje :-) Domácí naše FK po odvolání Kuliče jde do kopříku. Ale třeba za měsíc může být vše jinak.
  • Nastavil jsem na Kayaku víc jak desítku hlídačů cen na Kanáry na různá období. Snad něco uvízne v síti. Cokoliv lepší než bylo je úspěch :-) Až se to zdá s podivem, letenky na vánoce jedou už v plném proudu. Našel jsem maličký nedostatek Kayaku, jinak ale hledám pořád tam. Po lupenech PRG->MAD->kanáry s Binterem se zaprášilo, spoléhal jsem na Easyjet z Berlína, ale taky bída. Tak teď už jen sledovat, komu povolí nervy a vystaví něco zajímavého. Potřeboval bych Swiss aby maličko spadl a je to.... Pro příští rok zajímavost, některé letenky v business byly levnější než economy a nebo nastejno. Btw: jak by bylo hezké mít španělké ceny...... ( zpáteční letenka Binteru z Madridu na Kanáry)
Miluji ty spravedlivé EU ceny :(

• Měli jsme krásný florbalový víkend. Sobotu si zahrál Mx turnaj v MB, v neděli s E ve Vysočanech u našeho oblíbeného parku Rokytka. Oba dva moc pěkné výkony.
  • Sága s botama snad našla konec a objednané Hoka si nechám. Přihodil jsem si k tomu ještě žabky šlapky s třemi pruhy a asi taky obstojí. Evidentně je měsíc bot, protože E má nové na florbal a rovněž jsem objednal Mx nové kopačky. Asi jim v zimě porostla noha :-)
  • Šest zásilkoven najednou do našich dvou Z-Boxů je rekord. Rovněž vracení balíků eshopům BEZ tisknutí štítku je pecka. Za mě nejlepší e-commerce služba. Včetně placení dobírek atd. 👏. (kde jsou ty doby kurýrů).
  • Tak moc jsem rohlíkoval, až ze mě udělali Prémium.
  • Podařilo se mi koupit devět lístků vedle sebe na utkání nejvyšší maďarské fotbalové ligy. V maďarsku jsem na fotbale ještě nebyl, bude to hezká zkušenost. Opět díky destinace:FOTBAL.
  • Chytil jsem stopu na lístky na EURO2024. Držte palce!
  • BTC moc neroste. Přišel jsem o půlku zisku.
  • Stará parta z diskusí na AkčníLetenky si založila discord. Zatím je tam ale dost mrtvo. Můžete to změnit na tomto odkaze. Věřím, že se tam dříve či později objeví cestovatelé s velkým C.
  • Perfektně jsme si zaudili. Chystám se na svou chalupářskou sezonu a tak jsem si dopřál pořádný teploměr do masa od kluků z Lídlu. Když už objednávám, přihodil jsem si k tomu trekingové hůlečky...

Těšme se doufám na teplý duben, plný chalupařiny!

pondělí 25. března 2024

Revolut vlítnul do služeb cestovatelských eSIM

Jsem fanoušek Revolut a netajím se tím. Od prvního dne považuji tuto službu za skvělý doplněk každého cestovatele a reálně jsem na tom vydělal.

Dneska Revolut směle naběhl do světa cestovatelských eSim a boji s nesmyslným roamingem. A má šanci uspět. Jako velká služba má dosah, zdroje na rozvoj a úspěšně může vykrádat se inspirovat od fungujících služeb. Jako třeba od Airalo, které jsem vyzkoušel v Albánii a Turecku.

Příjemně nastavil i cenovou politiku. Zatímco Airalo si řekne 198Kč za 3GB v Turecku, tak Revolut 170Kč. Úspora není velká, jenže. Revolut umí i roaming po regionech (takže jedete na týden 2-3 země), kontinentech. Vše obsluhujete na jednom místě.... prostě tím pádem se Airalo stává absolutně zbytečné :-(

Takže při další cestě mimo EU hned zkouším......

Kup dolary na Revolut

Airalo Turecko

Revolut eSim

pondělí 18. března 2024

Hacky kolem letenek, především Lufthansa

Při vyhledávání letenek, především pro podzim a vánoce jsem narazil na několik věcí. (třeba je víte, pokud ne, tak už jo :-) )

V systému zatím nejsou nahrané skoro žádné letenky od Ryanairu a přitom v aplikaci jsou. Ale za 🎾.

Letenky v economy jsou skoro stejně drahé jako do byznysu. Zajímavé.

Kayak nevidí letenky Lufthansa. Skyscanner ano.

Přesměrováním ze Skyscanner na web Lufthansa najdete lepší ceny, než když tam jdete rovnou....

úterý 12. března 2024

Megareport: Portugalskem z Porta přes Lisabon až do Algarve.

Již tradičně jsem to rozjel na instagramu. Každodenní reporty, které má toli lidí rádo. Je pravda, že jsem je tlumil na FCBK, možná je tam příště nechám... Report doplňuji ještě o nějaké postřehy, klasicky doplněné o symbol 🎯.

Výlet jsem plánoval poměrně dlouho a za mě měl všechno. Památky, vlaky, fotbal, výbornou gastronomii, hezký let s KLM i ostatní zážitky. Za týden jsme toho viděli a zažili až až. Někdy to maličko bolelo, ale až vyrostou, o to více to ocení.

Ať se líbí a ještě lépe inspiruje. A dejte si na čas, je to megareport!

Den č.1️⃣ #PORTO Vstávat ve 2:50 nechceš každý den, ale když to má důvod…. Klidným tempem jsme za 61,3minut na Goparkingu a do 10min na letišti.

Využíváme nabídky KLM a pro plný let odbavujeme i 🧳 příručáky. Načasováni excelentní tak čekáme asi 30min a jsme v letadle. 5:26 sedíme, 5:59 je plné letadlo na runwayi připraveno na 🛫.

Letadlo je plné krom jednoho místa. Ano, vedle mě. Strategie zase vyšla.

Střídavě spím a koukám na CS Strike. Za hodinu jsme v Amstru, vystupujeme a jdeme na gate. Za hodinu dál. Tentokráte pro naši rodinu poprvé E190 s 2-2 sedačkama. Za 2,5 jsme v 🌧️☔️ Portu. Čekáme na kufry a pak Boltem na ubytko, 2h pauza (ano, i trochu kvůli dešti) s pak trh. Samá dobrota. Portské 🍷 víné samozřejmě hned proběhlo. Touláme se deštěm městem a samozřejmě všechny kroky vedou k mostu. Ten je úžasný.

Už dlouho tu v březnu tolik nepršelo. Jasný důkaz oteplování a nástupu doby sucha. 🐫🏜️

Ceny 🚖Boltu jsou super. Všechny cesty v centru pro naši rodinu levnější jak MHD.

Před večeří jdeme maličko odpočinout a odpočinek se protáhl až do snídaně. Ano, asi brzké vstávání.

Dnes prokukuje ☀️, tak použijeme ☔️ jako ⛱️🫣. Lahodná snídaně, report a jdeme na to!

🎯 🎯🎯 Pokud budete mít možnost letět s KLM a ještě lépe s jejich Embraerem, jděte do toho. Sedačky 2-2 naprostý luxus, včetně zásuvky. KLM má pořád servis zdarma - jídlo, pití a moc příjemné letušky. Velmi dobře komunikuje přes apku KLM o průběhu cesty. Rovněž Schiphol je příjemné letiště na přestup. Hodně věcí usnadní appka. S KLM mám dlouhou historii, třeba výlet do Hong Kongu na víkend :-)

Den č.2️⃣ #PORTO Další den jak korálek. Po super snídani místního 🥐🥖🍩🍪 jdeme směr katedrála. A zrodil se nápad. Využijeme hop-on hop-off 🚌! Na 🚏 kupujeme 24h lístek a jedeme první trasu v Gaia a pak druhou. První zastávku si děláme u oceánu (na politickém meetingu). Druhou u majáku, kde se řeka Douro vlévá do moře. U těchto zastávek se mi Porto líbilo nejvíce.

Na třetí 🚏 objednáváme svačinu, 🍷a hrajeme🃏. Pěšky městem až domů. K večeři opět 🍕. Na víc nebyl čas. Připravovali jsme se na zlatý hřeb ⚽️.

Na zápas 🐉 vs 🦅, ano - dnes se hrálo Oclassico - FC Porto vs Benfica.

Co vám budu povídat. Vyprodáno. Kartoniáda přes všechny tribuny a fandí všichni. Úplně. To jsem dlouho nezažil. Takže odpouštím i Boltu triplesazbu.

A výsledek? 5:0. To chceš. Den na který s Maxíkem nezapomeneme!!! A to i přesto, že jsme ve 4.řadě museli celou dobu sedět v pláštěnce.

🎯 🎯🎯 Moje vlákno o návštěvě fotbalu. Do Porta musím někdy zas!

Den č.3️⃣ #LISABON Vstávačka, snídačka, nákup kartiček (zase jedeme sběratelskou manii - naštěstí hned v prvním balíčku je DiMaria a v dalším Jurásek) a balíme. Sice 🚂 vlak jede až 11:30, ale máme to na tempo portugalců. Cesta je vymyšlena tak, aby byla mezi checkout a checkin a nebyla doba bez ubytka - 👍👍👍

Na nádraží jsme včas Boltem, dáváme superbock 🍺 a čekáme portugalské pendolino. S náma plný peron, vše turisti (podle kufrů) + pár cestovatelů (batoh).

Nastupujeme do 3 vagonu, ano - tam kde je jídelák. A dvě řady před námi kdo? Ano. Ponožkovice v sandálech! Vítej krajane!

A 3h příjemné jízdy. (Až sem napsáno ve vlaku). Cestu ředím 🍻. Se zpožděním 10min jsme vyjeli i dojeli do Lisabonu na stanici Apolonia. Bereme 🚕 a jedeme se ubytovat do pidibytečku, 5.p bez výtahu. Odhazujeme bagáž a jedeme 🚕 do centra. Měl jsem tam vyhlédlou občerstvovnu s “bifanama”. Ale byla tam fronta, byl jsem přehlasován a přešla mě na ně chuť. Dostal jsem ale chuť na kebab…tak ale ten jsem si nedal a zkusil jsem Frango. Portugalské grilované kuřátko, prý velmi oblíbené. Snědl jsem ho dřív než 📸.. po té superprocházka zpět po břehu oceánu, včetně krmení 🦤racků. Zakončeno sangrií a kartama.

Zítra vám ty schody spočítám.

🎯🎯🎯 Pro mě se jednalo o návrat do Lisabonu přesně po sedmi letech. I když naše paní bytná říkala, že po covidu je to jiný Lisabon. Nepřišlo mi to. Pořád má stejné kouzlo. Příště chci ale jinou roční dobu a vidět Lisabon trošku zelený a rozkvetlý.

Den č.4️⃣ #LISABON Po budíčku mají děti k snídani toasty a tablet. My jdeme na kávičku do naší čtvrti. I když kousek od centra, hodně local. Nacházíme a jsme jediní turisti široko daleko.

Plán dne je následující, začínáme Oceanariem, na které je plno pozitivních recenzí a je to primárně pro děti.

Lísky kupuju online ale žádná výhoda to nebyla, fronta žádná. Super je most Vasco da Gama (vypadá to na výlet mostů, jsou ale impozantní) a vedle jedoucí kabinová lanovka (jejíž smysl jsem nepochopil).

Kingem 👑 hlavního akvária je 🐟 Sunfish nebo taky Měsíčník svítivý (latinsky mola mola). Vypadá jak plouvoucí placatá hlava. To jsme ještě nikdy neviděli a zastínila tak 🦈🦑🐙🪼🦐🐳🐬🐠🐡, prostě všechny. Koho zajímá víc —- https://cs.wikipedia.org/wiki/Měsíčník_svítivý - doplním nejpodstatnější informaci - jedlá a chutná.

Po návštěvě oceánu občerstvení u 🟨M a následně odjezd boltem k hradu. Dneska jsme boltili o 106 a výsledek je 2eur nad denní mhd kartu. Časově minimálně 1,5-2h k dobru + min jeden kopec k hradu. Pěšákem do města, nasáváme atmosféru a šlapeme kiláky + nákup u 🐄(Ale-Hop). A pak 🍻🃏 ve včerejší osvědčené hospě.

Děti si dávají chvilku oraz a vyrážíme na večeři. Pořád jsem hledal kam a pak lokální perlu jsme měli přímo pod nosem. 6 stolečků, grill hned vedle baru. O Aregos. Vše čerstvé, domácí 🍷, 🫒, 🧀 a chorizo. Každý si dal něco a tak na stole byly 🥩🐥🐙🍚🍟 a fazole. Samé místní dobroty. Naprostá spokojenost.

🎯🎯🎯 Úplně jsem zapomněl zmínit jednu historku, která mohla krásně zamávat s tímto výletem a nechat hodně hořkosti. Až při toulkách a Lisabon a zevlingu v kavárně jsem našel email od Omia, že hrozí stávka pracovníků na železnicích a že budou rušit spoje. Tedy asi i náš do Fara. A nebo velké zpoždění....

Co teď? Alternativní dopravu bude hledat každý.... bus? letadlo? Za kolik ale? Co pojistka? Nebo zůstat déle v Lisabonu a když už letět rovnou domů? Tepovka šla nahoru.

Počkám. Hltám a hledám informace. I v portugalštině a nic. Nic nemohu dál najít. Platí to?

Asi za 2h nacházím že už ne. Spadl velký kámen ze srdce a další den to žuchlo ještě víc. Vlak nebyl zrušen, vyrazil a to zpoždění? K smíchu :-)

Den č.5️⃣ #LISABON a #FARO akce ráno: brzo🚕 na 🚂 a ☕️ při čekání :-) Cesta úplně v pohodě. Jen ze všech stran je vidět Iona. 17 pater zážitkové lodi s 5200 cestujícími a posádkou 1800lidí. Když někam přijedou, musí to být mazec.

Sakra, nejedeme Pendolinem a vlak nemá zásuvky. Chybu už příště neudělám, ale nechtěl jsem je nutit brzo vstávat. Wifi slabá, nepřehraje Netflix. Nevadí, já si čtu. Přejezd přes řeku Tajo mostem Ponte de Abril u sochy ježíše… ano ten, co jsme si vždy fotili.

Jedeme krásnou přírodou 🌴🌳🌲a vlak jede téměř na čas. Já jsem velmi rád, že jedeme. Z rodiny o plánované stávce nikdo netušil. Nechtěl jsem je plašit…..

🎯🎯🎯 Pokud bych si znovu kupoval vlako-lístek, jdu určitě do vlaku označeného jako AP, Alfa Pendular, naše Pendolino. Lepší a rychlejší a dražší je o něco málo.

Ve Faru nás uvítalo krásné teplé počasí. Po ubytování jdeme na 🥙 fast oběd, procházku, 🍦🍧 a 🍻.

Na večeři jsem vybral - Merceario Sao Pedro - lokálně vedenou tapas restauraci, mimo zájem turistů a byla to trefa do černého. Vše vynikající - mušle, krevety, tuňák i sardinky. I víno a cena kamarádská. Asi zajdeme ještě jednou.

Faro je malé. Všude kousek a turistů je tu pomálu. Ceny o poznání nahoře, ale bez důvodu. Pěšky domů ještě přes večerku - většina jich zavírá 19/20, ty nejlepší 21!!

🎯🎯🎯 PS: je tu velmi levné místní víno. Červené, vynikající za 2,99eur a velmi slušné kolem 5eur. Tak jen až zase uslyšíte českou vinařskou lobby bulet. Za celou dobu jsme tam nepili nedobré nebo kyselé nebo jinak nepříjemné červené víno. I to nejlevnější bylo super.

Den č.6️⃣ #FARO - Budí nás kapky deště. Na počasí máme tentokráte pech. Děti si přejí tousty na másle a když je jich dost, vyrážíme na mistňáckou tržnici plnou mořské havěti 🐟🐠🐡🍤, 🍖🥩🧀🍎🍏🍐🍓🍆🥬🫑🫒🌶️🥑🍍, prostě plno dobrot. Nakupujeme a pak ještě portugalská sladkost a ☕️. Už není kam spěchat.

Kolem poledne odjíždíme trajektem za mokřadla (ve skutečnosti to je přírodní rezervace Ria Formosa) na pláž a oceán. Celkem fouká a vlny. Než si M. rozmočí boty, sbíráme 🐚. Pak oběd, pivo a teplo. Zpět do Fara a do Decathlonu pro boty.

Večer sledujeme fotbálek a děti si přejí pizzu. Poprvé tak zkouším Glovo. Něco mi říká, že ne naposled. My jdeme do mistní Tascy na speciality. Ale dnes nic moc. Chobotnice v rajčatové omáčce a treska na slano. Ale tady byl kuchař rodák ze Slanýho tutově.

Den č.7️⃣ - 🌧️☔️ - #FARO - deštivo. Ráno si jdeme na trh pro mňamky a dětem pro svačinu. Po velmi pozdní a pomalé snídani začíná náš lazy day.

Jdeme do města pro suvenýry a dárečky dětem. Pak s prvníma kapkama nastupujeme do turistického vláčku…. Stojí drobné, jinak bych napsal scam, ale aspoň člověk vidí pár zakoutí. Vyskakujeme - ano, u tržnice - a jdeme do místní rybárny O David s místňáky na dobrý oběd - máme kranase, mečouna, krevety a sépie. Luxus.

Pak odpočinek, my procházka, liják a 🍷.

Zabaleno. A večeře u pana Pedra na tapaskách. Skvělé zakončení výletu! Zítra ráno na letiště.

🎯🎯🎯 Pokud bych jel do Portugalska znovu, asi úplně nemusím do Fara. Vlastně se mi tam nic nezažalo pod kůži, nic, co bych musel vidět/zažít znovu. Ano, u pana Pedra bylo dobře. Trh výbornej, ale nikoliv rozdílovej. V dalších městech bude stejnej.... Narovinu ale Portugalsko je fajn. Porto s fotbalem a Lisabon dám kdykoliv rád. Jen bych jednou rád za tepla.

Den č.8️⃣ - Brzký budíček, kufry, bolt a deštěm na letiště. Jediný segment, který KLM přenechala své lowcost divizi Transavia a je to vidět. Fronta kam dohlédneš. 2 přepážky odbavují 3 lety nizozemských a francouzských důchodců…. Jde to pomalu. Aspoň nám odbavují příručáky až do Prahy.

Sedíme na 31 ABCD a trvá nám skoro 40min dostat se ven. Byl jsem přehlasován a nejedeme už do města. Byla by to honička. Obsazujeme zásuvky u Burger Kinga a tlučeme špačky, chytáme lelky a jinak zabíjíme čas. I to je cestováni.

Nakonec to ubíhá celkem rychle. Viděl jsem 2 kola Fortuna ligy, slyšel jednoho Zajíce, objednal si boty a prolistoval nějaké letenky na Kayaku. Poměrně pěkná procházka k našemu gate a pal už jde vše dle plánu. Let zase do posledního místa plný. Bez minuty půlnoc jsme doma!

🎯🎯🎯 Ceny:

• Kafe - většinou pod 1eur (0,8-0,9eur)
  • Pivo - okolo 2-3 eur, sangria 5-6-7-8 eur
  • Jídlo - standard - 8,5-15-nekonečno
  • Bolt - přijde mi hodně levný i v porovnání s MHD, celkem 15jízd ve 3 lokalitách

🎯🎯🎯 Pokud někdy pojedete přes Lisabon, Oceanarium je hned u stanice Oriente. Dejte si pauzu a stíháte krásně. 2 natěsno, 3 v klidu.

Velké úschovné boxy na zavazadla na nádražích v Portu i Lisabonu.

Kruizy zajíždějí až k hlavnímu náměstí, výlet si můžete organizovat sami.

Už podruhé se mi stalo, že jsem začal číst knížku, která se odehrává tam co zrovna jsem…. znamená to něco?

Nejsme turisti, jsme cestovatelé!

pátek 1. března 2024

Innogy bez komentáře

Že nám končí dvouletý fix u Innogy nám přišlo s novým ceníkem pár dní (dva) před odjezdem. Vytvářím krásnou tabulku a srovnávám. Miluji tento předodjezdový adrenalin.

Innogy nejdražší. A víc, než by člověk byl ochoten tolerovat. Tak jdeme jednat. Monitoruji všechny velké hráče, voláme, píšeme. Furt Innogy drahý. Takže píšeme výpověď a přihlášku k nové společnosti. Máme na to jen pátek.
Na 8:00 jdu do Innogy. Berou mě už v 7:50 .... paní o výpovědi nechce ani slyšel a tahá nový ceník k 1.3.. Nejlevnější skoro (rozdíl cca 60kč měsíčně). Bereme. Innogy má své výhody a klientské centrum na naší vesnici. Podepisuji nový ceník a jdu. Sakra - nešlo to říci včera do telefonu?

P.S.: nejlevnější jsou PRE a Pražská Plynárenské. Zatím máme vše u různých dodavatelů a budeme to chtít sjednotit. I proto PP byl náš favorit.

čtvrtek 29. února 2024

DruhýMěsíc24 a přestupný střípkobraní

Únor v čudu a já jsem si psal celkem poctivě. Navíc letos krásně přestupně.

• Zjednodušil jsem možnost jak mě kontaktovat. Na mailu od AOL tečka com jsem jako "tygrlive". Takže pokud to chápeš, klidně napiš :-)
  • Vrátil jsem se z Kapverd a už zas hledám co dál. Koupená ještě jedna letecká cesta do Portugalska a když nám ten rok tak hezky začal, škoda vypadnout z tempa. A zatím to na výpadek opravdu nevypadá, vracíme se mezi volkány. Začínám být maličko cestovatelsky náročný a zmlsaný. Prostě se pořád snažím to něčím ozvláštnit... a někde to je fakt dost těžký :-P.
  • Necestujeme jen po zahraničí, ale i po ČR. Výlet do Kutné Hory... ale cenově skoro jak výlet ve Španělsku, jen v zimě a horší kvalitě.
  • V losovačce na UEFA jsme neuspěli a tak musíme hledat jinou cestu, jak se dostat na EURO v Německu.... pokud neuspějeme s EURO (nechci si představit ani), tak liga národů v Gruzii nebo Albánii...
  • Na Netflixu je super dokuseriál o Alexandru Velikém, HBO se vytasilo s Cormoranem Strikem.
  • Začal jsem s kryptem u Revolutu. Experimentálně a pomalu formou dýšek... každá platba Revolut kartou se zaokrouhlí a rozdíl se převede (mám nastaveno ještě x3) na kryptoúčet. Cíl je v prvním roce vydělat na letenku. Pokud se to povede, začnu tomu věřit. Mám BTC... a fakt každý den koukám, jak se daří :-) Po dvou týdnech můžu řící, že jsou příjemné víkendy, kdy je BTC dole a zároveň nejvíc utrácím kartou. Při růstu BTC nahoru jsem zkusil ETH.... tak uvidíme. Je tedy možné, že budu otravovat kryptem.... proto si už tady připravím nějaký hashtag :-) A samozřejmě, než jsem dopsal tento post, mám už v portfoliu rovnou 4 různé kryptoměny i zkušenost s poplatkama za nákup, což je dobře. Aspoň začínám v minusu. Jen co jsem na krypto šáhnul, začaly padat rekordy... což není moc ideální pro nákupy :(
  • Křest slávistického fanouška Mx v Edenu. Vyrazili jsme na přípravný zápas s Moravcemi. O to ani nešlo. Mx zářil štěstím, líbí se mu chorály. Seděli jsme v mé oblíbené 113, kousek od Tribuny Sever. Vítej, můj malý velký Slávisto!
  • Neočekávaně povedená čtvrteční kultůra v místním KD. Díky Tomky, že jsi dorazil. Škoda jen, že jsem měl druhý den ples a nemohl jsem úplně povolit stavidla...
  • Plesy. První ples kam jsme letos zavítaly byl "1.Saharský". Povedený první ročník v leteckém muzeu. Pořídil jsem si fungl oblek a krásné kšandy. Druhým plesem byl náš, nemocniční. Letos mě nestihl v dobré náladě a tak jsem to tak spíš přešel, než že bych si to užil. Za to baráčnický čejetický byla jízda, na kterou se budu snažit zapomenout,
  • Boty. Pro více chození chci mít kvalitní boty. Zklamal nákup na AboutYou, i Zalando Lounge. Třetí pokus je Zalando a ten taky nevyšel. A jen pro pořádek, AY má daleko lepší způsob vracení teda.... Vhodnou obuv tedy hledám dál. Salomony druhé generace jsou o maličko horší než ty první. Což je škoda, jsou byly to super boty. Ale bolí mě z nich nohy/prsty. (opět vyzkoušeno na 6km procházce) Nutno podotknout, že nejlepší zprávu po vrácení má klasické Zalando... sorry AY. Protože "Vracené zboží jsme přijali, mockrát děkujeme. Peníze už jsou na cestě k vám! Způsob vrácení peněz bude záviset na způsobu platby, který jste si u objednávky vybrali." --> posílají prachy hned. žádných 10-12-14 dní... hned. Třesu. Čtvrtý pokus patří Top4Running... Salomony další generace. Objednáno ve 22h jeden den, druhý den po obědě už píše Zásilkovna že veze.... a další den mi napsal Z-Box. A hned za dva dny jely zpět. Teď si dávám pauzu a pak už si jdu vybrat do obchodu. Dostal jsem tip na široké od firmy Hoka.
  • Allegro a MALL dobíjejí republiku a kopou do Alzy (což si Alza zaslouží, protože ten růst maličko taky přepálila). Musím říct, že ceny s kupóny libové, -20% od fakt dobrých ceny, doručení s WEDO za 49Kč do Alzaboxu 😁😂. Niceboy sluchátka dorazili jak měly. Teď jsem chtěl jedny přikoupit a koply pořádně do vrtule.... (článek hír). S MALL.cz máme dlouhou historii braní na milost i okopávání. Láska na celý život to nebude, ale dobrá cena je dobrá cena :-)
  • Ležím v přípravách na Portugalsko... tři destinace je celkem piplačka, ale už jsem si našel systém.
  • Nový člen rodiny. K robotům Růženě a Boženě přibyla myčka, Helena. Oprava vysavače se podařila, tak buďme rádi za AliExpress a jeho nabídku náhradních dílů.
  • Z domácích pracích jsem po dvou letech dotáhl i akci postel a naší původní dle slibu přenechal E.
  • Díky twitter X.com účtu Destinace:FOTBAL jsem prolomil již několik tajemství, jak nakupovat lístky. Třeba teď jsem mohl mít Bayern.... ale bohužel v ten termín něco mám, ale líčit mohu dál. Jsou to lístky z odhlášených permic. Takže šance je vždy.... a naskakují postupně. Stejný server mi přinesl exkluzivně informaci o lístkách na zápas v Portu a i díky němu se mi je podařilo krásně koupit. Krajní, kousek od plochy. Snad to bude pěkný zážitek a další špendlík na fotbalovou mapu.
  • Chceme do salonku, tak využiju konečně možnost nechat vystavit k účtu další kartu. Při přestupu při další cestě na Lanza se bude mooc hodit.

ahoj březne, tešíme se na tebe!

pátek 23. února 2024

O Clássico pojď mi hop

Tak to se hodně těším. Náhoda jak sviň, jsem tu na dva dny a zrovna to vyjde. O clássico. To jako musíš.

Bilhetes para futebol koupeny, neškudlil jsem a rovnou na hlavní i když jako žádná láce. Takže hlavně ať neprší.