Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

sobota 11. července 2009

Zpátky

Jsem nejen zpět z dovolené, ale i zpět v Kyjevě. Poslední dny se stávají hektickými, mnoho práce a rozhodnutí a tak vše utíká maximálně rychle. Dovolená v Turecku byla pěkná, nicméně pokud by mi někdo nezagarantoval super hotel, už bych sem nejel. Trošku podobné jako v Egyptě, tam byl hotel super, jen kulhalo jeho provozování, tady naopak. Hotel byl slabý. Jakmile na hotel najdete v nabídce Blue Style, okamžitě si ho škrtněte. Já jim dal už druhou šanci a fakt se to nevyplatí :-). Aerolinie Sky Airlines (turecký charterovec - kód letů SHY) můžete taky vesele obcházet, o nic nepřijdete. Sedadla natěsnaná na maximum, takže já drobeček to neměl lehké a k jídlu upocená houska v sáčku s tkanicí (doslova!)..

Poprvé jsem do Kyjeva letěl přes Víděň. Měl jsem tu totiž návštěvu a nechtěl jsem cestovat odděleně od hosta (původní plán byl letět už večer, ale ten jsem zavrhl). Letělo se s Austrian a pokud Vás nebude tlačit čas, z hlediska komfortu nedoporučuji. Let Praha-Víděň je takový pohý skok nad mraky v pidi letedle Bombardier... ač jsme seděli v byznisu byli jsme na sebe pěkně namačkaní a kdyby z důvodu neobsazenosti nebyla volná celá řada, byl by to očistec. Ještě před tím na letišti jsem zažil poprvé hlášení svého jména :-) Prýže poslední. :-) Letiště Vídeň mě nenadchlo - nenastupovali jsme chobotem - a proto škrtám Austrian z výběrového řízení na Dubaj. Cesta do Kyjeva Fokkerem 100, místa trošku více, ale žádná hitparáda, naopak velmi překvapilo občerstvení a jak kolega prohlásil "ten výborný gulášek jim nikdy nezapomenu".

Ještě v Praze se zdánlivě primitivní záležitost změnila v dvouhodinové utrpení. Poprvé jsem nekupoval letenku online, ale protože jsem potřeboval víza do SAE, šel jsem osobně do Student Agency v Žitné a zážitek nikomu nepřeji.
  • Z 10 pracujících stolků pracují maximálně 3 - ostatní kudáto telefonují
  • Po příchodu si musíte zmáčknout tlačítko co chcete - letenky, ubytko, kurz etc - a pak čekáte až na Vás přijde řada... systém je ale nespravedlivý, páč některé obsloužil dříve u stejného typu okýnka
  • Zvládnout 3 úkony - letenka Kyjev, ubytování Dubai a vízum Dubai - je potřeba.............. správně, 3 okýnka, 3 fronty, 3x zaplatit. Jedna opice to neumí, musíš jich mít víc :(
  • Chodí sem plno lidí, hlavně těch internetově negramotných a zdržují.
  • Nedoporučuji chodit, kdybych nepotřeboval letenku rychle a nemusel podepsat vízum, nešel bych tam. Poučení pro příště.
Zase jsem si ale spravil chuť a objednal si relativně slušný hotel Ritz-Carlton (i díky TripAdvisoru). Tipy co dělat v Dubaji čekám dál :-) (nevíte někdo kolik tam stojí taxíky???)

A na konec spotu snad jen zmíním včerejší grilování u Radka na Cirku, kde se sešlo nejen dost mě známých českých kyjevanů, ale i nějaká banda moldavských nezávislých hudebníků, kteří zpříjemnili atmošku. Houslista dohrál už jen na jedno vlákno smyčce :-). Potom se všici odebrali do poetického baru s názvem "Sorry Bábuška", já dal mojito a jel naspat malý deficitek....

... před hodinou jsem vstal, pověsil fotky, napsal Vám pozdrav a razím do Murakami na suši, aby tělo dostalo něco jiného než vepří a kraví maso s brambory na oleji :-)

Žádné komentáře: