Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

sobota 19. ledna 2019

A je to! P330 od Nikona končí ve službě, nastal čas Sony HX60v?

Stařičký Nikon P330 končí - jak baterka, tak zoom. Jeho další služba bude totální demolice v rukou dětí, které ho dostanou jako svoji prvničku. Byl to dobrý pracant, ve Foto Škoda mi dobře poradili. A od roku 2013 semnou sjel kus světa. Poprvé vyjel do Gruzie a naposledy do Albánie.  Před ním jsem měl o dost větší Panasonic Lumix DMC-FZ18 a to se prostě vědělo, že něco nesete... tak jsem šel do něčeho menšího. Dnes stojím na rozcestí. Vrátit se k fajnšmekrovině a tahat něco většího, štelovat a bavit se a nebo něco téměř do kapsy a mydlit to hlava nehlava :( Vzhledem k tomu, že se chystám na cesty, půjdu do něčeho malého, co pak třeba zase uživí děti...... Vybral jsem tyhle utlrazoomy do užšího kola se srovnáním produktů na Heuréce:

  • Sony Cyber-Shot DSC-HX60, 
  • Canon PowerShot SX740 HS, 
  • Sony Cyber-Shot DSC-HX60V 
  • Nikon Coolpix A900

Podle podkladů na Heurece mají HX60 a HX60V různé parametry (např zoom) pro focení. "V" je zajímavé GPS modulem, který jsem měl do teď a je prostě celkem pěkné fotky jen tak "hodit" na mapu. Na webu výrobce se však oba jeví téměř stejně a rozdíly jsou jen v nějakých nadstavbách. Sony mě prostě láká, notebook Sony mám doma již více jak 8let a pořád funguje. Navíc pomocí wifi jde připojit na externí obrazovku. Navíc jsem na něj našel i dobrou recenzi na Fotoguru. Takže jsem prostě nalomený.....

Nalomený nejsem jen já, ale i Lamax Mira. Ta se rozlámala a kolega se jí zkouší opravit. Nejde horní tlačítko... pokud se to nepovede, poletí a budu potřebovat něco malého pod vodu. Přece jen té vodotěsnosti a nezničitelnosti iPXS úplně nevěřím :)

Aktualizace: Tak nakonec jsem využil dobré rady u Foto U dobré rady a rozhodl se pro Sony. Ale nikoliv pro HX60, prý je kvalitativně srovnatelné s telefonem, ale pro RX100, které on vidí v jiné dimenzi a jako nejlepší poměr kvalita/cena. Přiznám se, uvažoval jsem o něm rovněž. Problémem mi bylo, že ty levnější modely nemají GPS/Wifi... rozhodl jsem se to ale ignorovat. Pro super fotky musím něco oželet, snad nebudu litovat. Navíc RX100 má super recenze a teď mi k němu v Alze daj i stativ....
Další dobrou radou mi byla konzultace ohledně mého Nikonu... odhadovaná oprava (nutno měnit celý objektiv) 5.500Kč bez práce.... takže goodbye a vítej ve šrotu. Byl jsi mi dobrým parťákem.

Žádné komentáře: