Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 31. října 2019

Malta: Nádherná podzimní dovolená

Byl to nákup za minutu dvanáct. Všude bylo vyprodáno a tak jsem se plácl přes kapsu a na Dovolena.cz koupil zájezd na Maltu, a teď rozhodně nelituji (a ano, odškrtl jsem si další stát :-)). Nejmenší stát EU -který se rozkládá na třech ostrovech Malta, Gozo a neobydlený Comino - má hodně co nabídnout. Tedy kromě klasické české koupačky cachtačky u moře (koupej se, když jsme u moře) i hodně historie a zábavy okolo. Kdo si riskne řízení v pravo, může si půjčit auto, kdo nechce utrácet může suprovou MHD a pro nás ostatní jsou tu sharingové služby taxi (sharing is caring).

Cestu na Maltu i zpět nám zajistil Air Malta. Pro jistotu neplést s Malta Air. První je aerolinka s letadly s červeným ocasem, která vám zadarmo nedá najíst a napít. Druhá je aerolinka s letadly s modrým ocasem, která vám zadarmo nedá najíst a napít. A vlastní ji Ryanair.

Ačkoliv AirMalta lítá i do Prahy, my letíme s německou cestovkou a tudíž z Mnichova. Mnichov, obzvláště T2 mám rád. Pěkné, čisté moderní. Přijíždíme včas i s obědem v McD na Rozvadově. VogelParking, kam jsme dostali voucher, je doporučitelná služba a vše běží bez zádrhele. Checkin i výběr sedadel zdarma mám již z domova a zavazadla odevzdáváme na pultíku pro rodiny s dětma. Děti dostávají dětskou letenku a u pultíku je stupínek. Příjemné, jednoduché a dětem to udělalo radost. Pak si děláme radost my dospělí a za 2EUR/hodina/dítě odevzdáváme děti do Kinderlandu a jdeme na pivo do místního pivovaru. Super. Proto ani moc nespěcháme na security..... a to je škoda, protože letadlo musíme dobíhat. Doběhli jsme :) Sedíme na A+B a A+B místech, každé dítě má své okýnko a to je asi jediné zajímavé na cestě :-) (pro letecké fajnšmekry hlásím, že jsme letěli 9H-NEO, prvním A320neo v leteckém parku AirMalta a LF asi 60%. Konec hlášení.)

Přistáváme na čas. Z letadla do terminálu jdeme pěšky a i poměrně rychle se dostáváme k batožině. Venku náš čeká taxikář a veze nás rovnou na hotel. Super začátek. Žádný poskakovací autobus od hotelu na hotel se nekoná. Asi ve 22:35 přijíždíme na hotel. Velmi laksní chechin. Jdeme rychle na bar na úvodní drink a toast a pak rovnou na pokoj, kam se nemůžeme dostat. Problém se vyřešil, ale trvalo to asi úmorných 30min.

Hotel je na samém severu ostrova Malta. Ramla Bay Resort má dvě části, starou (bude se bourat) a novou s výhledem na moře a krásnými suite pokoji. Ano, jsme v suite, ano jsme v nové budově. Dva pokojen, dvě koupelny atd. Nádhera. Jdeme spát.
The hotel will include extensive landscaping, including a pool surrounded by lush vegetation and a sandy beach in the vicinity of the restaurant area
Hotel má 3 venkovní bazény, X restaurací a barů, vnitřní bazén a soukromou pláž. Nová část je super, stará bude brzy taky ok, protože ten architekt je boží. Užíváme si kulinářské hody každý večer, s Tureckem to prostě nejde srovnat. Za zmínku stojí i dětský koutek, který si naše děti velmi oblíbili a velmi rádi tam chodili. Hotel má i dobře hodnocené lázně, ale na ně jsme neměli moc čas....

Malta je super, že se dá projet taxíkem tam a zpět několikrát za den :-) Od začátku jsem si plánoval využít carsharingové služby eCABS, ale i když jsou někdy o 10% levnější, mají hrozné čas dojezdů. Využíval jsem tedy Bolt a ten byl super. Nikdy více jak 10min čekání, čistá auta a příjemní řidiči. Plánoval jsem jezdit i MHD, ale když si vezmu, že jedna cesta pro rodinu je cca 5EUR a Bolt 9EUR, mám jasno. MHD je celkem pomalá....

Na Maltě trávíme velmi aktivní 4 dny. Každý den jsme podnikli nějaký výlet a každý den na wishlist nějaký výlet přibyl. Vůbec se nedivím, že se na Maltě natáčí tolik filmů (i Hra o Trůny (lokace) ), lokace tu jsou opravdu nádherné. Malta se zapsala hodně vysoko do seznamu destinací, kam se chceme vrátit.

Hotel nám poskytl skvělé místo na relax. Spát s otevřeným oknem a poslouchat vlny nebo jen tak sedět na balkoně s otevřeným Flightradarem a koukat, kdo letí... pecka. Hotel byl přesně 4-5min do přistání na MLA....

Cesta zpět s malým adrenalinem. Taxikář, dědula 75-85let - od cestovky, si nesledoval cestu na Waze a parádně nás zavezl do mega zácpy. Ukrojil tak hodně z našeho času v pěkném salonku. Jen pro dokreslení, cca 30km na letiště jsme jeli 90min, přičemž přes den je normální cesta 60min., v noci 45min.

Malta má malé letiště, ale velmi příjemné..... Nachází se tu hodně obchůdků i kaváren a taky pomerně dospělácký salonek. Ten najdete ve třetím patře a má i velkou terasu. Takže samzřejmě jedno Kinnie jsem si dál musel.
Cesta do Mnichova v poklidu, děti u okénka, tatínek v klimbu. Po 24st nás přivítala zima jak v Rusku (ale v bytě).

Těšíme se na další cestu!