Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

neděle 6. září 2020

Písečný ( The happy island) Ráb je ideální pro děti

K apartmánu v Kamporu se přibližujeme v pravé poledne. Příjemnou restauraci u domu se nám nepodařilo najít a tak se jedeme rovnou ubytovat. Máme krásné 2+1 s velkou terasou přímo u moře, no dobře 20m. Majitelka apartmánu příjemná paní jen se trošku bojí covidu a tak jsem ji vystrašil podanou rukou :-) naposled. Při dojezdu si jen máváme. Máme před sebou krásných 8 dní na Rábu, to že nám první den a naposled sprchlo vůbec nevadí, aspoň se lépe aklimatizujeme na to vedro.

  • Konečně písečné pláže v Chorvatsku. Dost bylo skalisek plných ježků a nemožnost vyrazit do vody bez bot. Tady takový písečáček, do vody daleko a pro děti naprosto ideál. Kde jsou kameny, byly i ježci. Hlavní pláže na šnorchlování nic moc, ale to jsme si vyjeli jinam. Lidí, nebylo málo, ale ani moc, soukromí bylo. 
  • Jídlo, jadranský standard. Vodní mrchy, ryby, pljeskavica + čevapi. Pořád dokola. Grilované jehně nikde. Jehně / chobotnice "pod pjeklom" jen na objednání a minimálně 10 porcí.
  • Ve srovnání s "balkánskýma expedicema 2018 a 2019" to nebylo úplně o hodně aktivitách. Především jsme odpočívali, koupali se, šnorchlovali, váleli se. Konečně jsem přečetl Zemana od Kmenty, děsivé čtení. Nejzajímavější pasáže jsou o Šloufovi, klobouček Vodníku.
  • Zlatým hřebem byl výlet lodí s Josiphem. Našel jsem si ho na Tripadvisoru a za příjemných 100e se nám věnoval od 14-20h. Objížděli jsme z břehu nedostupné plážičky, potápěli se a relaxovali. Hrozně se nám to líbilo, jak loď, tak cestování a tak vlastně i způsob objevování nepoznaného. Rozhodně k zamyšlení.
  • Velkým nepříjemným překvapením pro mě byla drahota. Nechci být nějaké škudlil obecný, ale fakt už to Chorvati měli přetopený. Ceny podle mě tak 2-3x toho, co máme tady. A za ty prachy ani žádný moc zázrak :-(
  • Menším nepříjemným překvapením bylo, že už nejsou nikde moc stánky s ovocem, jídlem atd. Vše supermarkety Plodine, Konzum a další. I pro ovoce tam? Nezvyklé... asi ale na ostrově to takhle chodí a trhy jsou už jen pro místní ve velkých městech.
  • A samozřejmě nesmím zapomenout na jedno. RIP LAMAX. Při blbinkách v moři, šnorchlování a ježdění na pádlprknu natekla voda do marketingově nepromokavé kamerky Lamax X10.1. A já velký fanda Lamaxu ostrouhal. Je po ní. Naštěstí jsem si koupil v Okey čtečku mikrokaret.... jinak bych přišel o dost luxusní fotku E pod vodou. No posuďte sami.

Navštívené restaurace:

Pizza Skipper (Kampor)

Konopa Marenda (Supetarska Draga)

Šanpjer (město Ráb)

Restaurant Dupin (Kampor)

Bech Bar Mel (Kampor)

Beach Bar Der Mal (Kampor) - nejlepší pizza!!

Sumasumárum. Vzhledem k povaze roku 2020 jsem velmi rád, že jsme sem jeli a nepodlehli iracionální kampani seď doma a drž hubu. Líbil se mi i Rab, ze všech destinací co jsem byl (Makarská s našima, Vis v pravěku, Zaton a Slano s dětma) se mi koupání i ubytko líbilo nejvíce. Možná, fakt jen možná, bych rád víc neturistického prostředí. Něco přirozenějšího, co jsme si úžívali minulé roky. Rád sem zas někdy pojedu. Ale buď to bude na pár dní a nebo za dlouho! Rábe, seš dobrej!





Žádné komentáře: