Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 20. září 2024

Diskuse: Vítězslav Pivoňka: Pojďme se pobavit o Rusku


Ve čtvrtek 19.9. jsme vyrazili s E do Prahy na zajímavou diskusi s názvem "Pojďme se pobavit o Rusku" a setkání po letech. Vítka považuji za dobrého přítele a kamaráda, rád s ním diskutuji a mám rád jeho humor.

Setkání nakonec umocnilo i setkání s jeho ženou Monikou, která seděla v obecenstvu. Rád jsem vzal sebou E, ať se rozvíjí. Navíc chtěla se podívat jako skautka do Skautského institutu na Staromáku. (jeho existence pro mě byla utajena). 

A jelikož jsme se s Vítkem seznámili na Ukrajině (tenkrát to byl oběd v belgické restauraci nad Chreščtikem), vyrazil s námi i O. 

Diskusní večer pořádalo Zamini a byla to Příležitost diskutovat s Vítězslavem Pivoňkou, který v letech 2018 až 2024 působil jako velvyslanec ČR v Rusku. (dříve v Baku a v Kyjevě). Diskusí provedl český novinář a bývalý zahraniční zpravodaj České televize v Rusku, Miroslav Karas. (když řekl, že po Rusku má nacestováno jako 11x kolem planety, pochopil jsem, jak moc jsem domácí typ). Vypadá to, že chystají další přednášky, takže to berte odmne jako jednoznačnou pozvánku.

Diskuse mě moc bavila, krásně uspořádáno. Zajímavé momenty k přemýšlení. Včetně závěrečné tečky o českých legionářích, vztahu k ČR v Samaře (ještě že jsem to nevěděl když jsem tam byl).

Přiznávám se, že Rusko, jako zemi, jsem měl rád. Cestovatelsky je to neskutečně bohatá a inspirující země a o přírodě se ani nemá smysl bavit. Bajkal je prostě nádhera! (můj cestopis). A to jsem jeden z těch, kdo může řící, byl jsem od Kaliningradu po Vladivostok, viděl jsem Moskvu i Petrohrad a jel jsem BAMem.


Žádné komentáře: