Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 12. února 2010

Aeroexpress.ru a další překvapení SVO

Spíše než předsudek se jedná o první zkušenost, kterou na mě moskevské Sheremetyevo udělalo a to jsem tam naštěstí ani nepřestupoval. Chaos, neochota, samá fronta.

Dnes jsem se vracel z Moskvy a místo obligátního taxíku za 1500-2000RUB a prázdné účtenky jsem se vydal na metro Běloruskaja a vyrazil Aeroexpressem.

První co mě překvapilo je samostný sektor za pojíznýma dveřma, který je vyhrazen pouze Aeroexpressu. Tiket si můžete koupit u kasy a nebo v automatu, kde je ochotná slečna a poradí, ukáže, zařídí.. Pro vnitrostátní lety můžete dokonce odbavit zavazadla a udělat check-in. Do vlaku je možné nastoupit asi 20min před odjezdem a udělat si pohodlí.. Já jsem si koupil za 700RUB business class, kde jsme byli 3. Dostali jsme kafe, vodu, noviny... wifi běhala zadarmo a těch 35min uteklo jedna báseň. Na letišti nám 3 přidělili člověka, který nám ukázal cestu atd atd. Paráda. Lístky lze bookovat 15dní před příletem a v případě zpoždění letu v rámci dne mohou být přesunuté na jiný čas. Vlak jezdí každých 30min a nejblíže je k nově otevřenému terminálu E (má být otevřen v březnu). To co je tam dneska vidět již jsou znaky moderního letiště - kavárny, obchůdky, Starbucks :) Pokud to tak půjde dál a vydrží ceny Aeroflotu a zvyknou si na systém, bude SVO ideální přestupní brána pro ST pasažéry do Asie.

Maximálně tedy doporučuji, podle mě nejlepší a nejrychlejší doprava z/na letiště v Moskvě a navíc na Běloruskej metrem (Plán MosMetro) se dostanete k dalším nádražím s expressem na Vnukovo i Domodědovo. Přestup Sheremetyevo-Domodědovo dohaduji do 2h.
Z terminálu F je to na express pěšky max 10min, ale dá se i za 5 svižněji.

Jinak front jsem si dneska moc neužil, nikde jsem nečekal déle než 10min. Pouze letadlo ČSA mělo opět zpoždění.. tentokráte hodinu. Amber lounge, kam posílá lidi ČSA je strašněj shit, raději nechodit.

a pár foteček...

Pohled na Aeroexpress z nástupiště...


Business Class


Rozlévaná káva originál Starbucks, mají kavárničku hned u výlezu na SVO

Žádné komentáře: