Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 18. února 2010

TRIP REPORT PRG-DUS-DXB-ATH-PRG

Psáno pro uživatele serveru Airways.cz

PRG-DUS (OK 526)
Celou svoji cestu začínám asi o 2,5 dříve než je plánovaný odlet. Na T2 v Praze klid, mezi 15:00 - 16:45 skoro nic neletí a pak začíná šrumec. Vrací se letadla z "východní" otočky (co si pamatuji u letů do KBP zmiňovaly letušky, že ještě musí udělat FRA) a po 16:45 letí skoro celé Německo. Chvíli se poflakuji po obchodech, salonku a pak končím u naší gate D5 v Café El Mundo, kde jsou maximálně zpruzelé servírky. Je to pakárna, prodávat pivo za 130 CZK :)

Plánovaný odlet je 17:15 a ještě v 17:10 ani nebordujeme. Čekající, co linku znají, to podle komentářů vůbec nepřekvapuje a já matně hledám v paměti, kdy jsem s ČSA naposledy letěl přesně. Dlouho ne. Linku obsluhuje Airbus 319 OK-NEN, load factor v business class je 4/14. Ještě před odletem v rámci instrukcí probíhá omluva za to, že by někdo z personálu nerozuměl německy. Do Kyjeva bývá obněna, že aspoň někdo mluví :) Nakonec odlet v 17,37 a v DUS jsme téměř na čas v 18,36. Let v poklidu, tuňákový salát se dal i jíst.


DUS-DXB (EK 058)
Naposledy jsem byl v DUS při letu do Dominikány a moc jsem si ho pochvaloval. Navíc na něj mám dobré reference do dalších transit cestujících, tak jsem nakonec z německých destinací zvolil jej. (v mém oblíbeném MUC totiž EK nelétají z nového terminálu). Nenašel jsem jaksi tranzit :( a tak jsem vyběhl ven a rovnou si to razil na check in. Ten proběhl úplně v pohodě a horší to bylo na security, kde si turkyně hrála na vládce světa a musel jsem jedinou minilahvičku dát do igelitu... takže najít automat, rozměnit a zase se vrátit. Pravidla jsou pravidla, ok, ale jak se chovala a němcum to pustila mě nakrklo. Náš odletový terminál C je rozestavěný, tak mi dalo chvíli trvání, než jsem nalezl salonek Emirates. Velmi milé překvapení, studený bufet, teplá jídla, velký bar.. a relativně málo lidí, milý personál a klid a měkká křesla.. co dodat. Snad jen, nemáte tucha zda bude salonek i v Praze?



Nastupujeme do Boeing 777-300er místo Airbus 340, na který jsem se hodně těšil. Nástup v pohodě, letadlo nebylo plné, v C nás seděla cca polovina. Fresh z pomeranče na uvítanou i lahvička vody nástup zpříjemnila. Drobnost, ale člověk ocení. Odlet prakticky na čas 21:07. Při vzletu pozoruji kameru a pak se ihned vrhám na ICE - onboard program Emirates a jsem lehce zklamán z výběru filmů :( Hodně hindu, cina, japonsko... v porovnaní s letem KLM slabota. (pozn. s KLM jsem byl loni v Dubaji 3x - všechno 777). V menu je výběr ze 4 jídel, hodně koktejlů i celkem luxusních vín, které já však neocením, nejsem pivař. Po jídle usínám a probouzím se těsně před přistáním v Dubaji v 5:47. Ještě předtím nám rozdávají fast track pro rychlý pohyb na letišti. To oceňuji, málokterá aerolinka se o vás stará i po příletu.
Bohužel vystupuje přes autobus a jedeme celkem dlouho... na řadě Gate nikdo nestojí, nevím, asi jsme druhořadá destinace :(


U výstupu z autobusu je volba Exit/Transit a 90% osazenstva letí dál, takže jsem se po chodbách skoro bál :)
Na pasovce jsem tedy prakticky díly FT nečekal, jen jsem chvíli hledal EyeScan, který je zastrčený za rohem úplně v pravo...
Nový terminál 3 pro přílet úplně ideální, celé jsem to měl proběhlé do 30min i s kukačkou všude kolem.

DXB-ATH (EK 105)
Z hotelu se motáme taxíkem opět o něco dříve, mám rád dubajské DF a proto jsem již 2,5h. Taxikář se ani nenamahal mi vrátit, takže mě zkazil možnost mu velkoryse díško nechat. Nechal si ho sám :)
Pro psažéry FC a BC je rovnou jiný vchod, tak jej využívám a rychle procházím checkinem. Do online checkinu jsem se nepouštěl, ale přišla mi na něj nabídka den před odletem a dokonce to jde i přes telefon. Nechám si pro další cestu. Výtah po checkinu mě vyplivnul rovnou mezi obchody, ale přijde mi to tu lehce stísněnější než u T1. Nakupuji něco v Hugo Bossovi a nějaké oříšky a mažu do obřího salonku posilnit se bacardi :) Gate nám dali 134 a plán ukazuje možnost až 25min cesty, tak vycházím o něco dříve. Zase boarding přes autobus :( doufám, že takhle nedopadne i Praha...

Poloprazdné letiště, všechny emirátovské letadla směrem do Evropy (odlety kolem 8h)... evropské (LH, AF, KLM letí vše po půlnoci). Konečně jsem se dočkal a místo plánovaného B777 letí dneska A6-ERE Airbus 340-500, na který jsem se tak těšil. Uvnitř stejný dekor jako 777 jen lepši rozestavení 2-2-2. Hned při přisazení čtu promo Prahy v open skies magazínu, Madrid (od 1.8.) bude mít 3 třídy :(. Slibují si hodně i od carga do Prahy, ale podle barvy linky je označena pouze jako passenger route. V C nás je 7 z 42 a v mé sekci jsem jen já, tudíž první i poslední přání jsou moje. Zase jsem nejmladší a se s 179cm znatelně nejvyšší :) Dneska se na letu mluví i česky, ale nějak jsem prospal se zeptat kdo :)
Zpoždění, odlétáme 10:20, čekali jsme na nějaké dva "velbloudáře". Našli se a letíme. Všem se nám přišel představit vedou kabiny, kravaťák, s lístkem s našimi jmény a požádal o vyplnění ankety. Tak jsem maximálně vychválil rozhodnutí létat do Prahy a že mi moc moc moc už chybí.
:)


Krasný pohled na Dubaj během startu. Dnešní trasa vede při jihozápadní hranici s Irákem přes Saudy, nad Larnacu a do Athén. Dneska jsem s ICE porozuměl o něco více a koukám na IT Crowd. Velmi přijemné zprávy na monitor, například last wish z baru či duty free.
Před přistáním se asi omylem objevilo dubajské hlášení o tom, že pokud se jako transit turista nahlásíte posádce, doukážou vám zajistit přestup do 35min.. prostě vás převezou. Pěkné a využitelné!
Přílet 13:14 o 6 min dříve.


ATH-PRG
Letiště ATH je jako acylpirin, nenadchne, neublíží. Euro krize se ukázala nefungujícími eskalátory, vše po schodech. Slečna u okéntra transit oblepeného logy ČSA, KLM, AF a zbytkem ST mě odkazuje vyjít ven a zase přijít přes check-in. No díky moc, ještě že jsem měl dost času.
Check in u ČSA v pohodě, security check taky. Dokonce mají speciální scan na boty, že není potřeba je sundavat, což moc nemusim, zvláště po 12h na cestách. Z letiště jsem moc nadšen nebyl, přišlo mi takové stísněné, kavárny nic moc, obchody pěkné, ale drahé, salonek ČSA (s Olympic) hrůza skoro jako v Praze.. ČSA opět zpožděni, přílet až 15:20, ale nakonec to stihli rychle v 16:00 jsme již všichni na palubě (původní odlet 15:55). Dnes přiletěl Boeing 737-500 OK-XGD a zase jsem si připomněl, jak jsem rád za Airbusy. Proč jen to ČSA nekoupilo něco s klasickou C...
V C nás sedí 6 z 8 a cesta ubíhá normálko... o 20min za plánem v Praze a jsem za to rád.

Celkově jsem nadšen z Emirates (dosud jsem znal jen Qatar) a těším se na přímý spoj přes Prahu a Dubaj do Asie.... kdykoliv, pokud budou ceny rozumné.


P.S.: Emirates má vlastní aplikaci iLingual pro iphone.
P.S.2: Poznámky jsem si dělal v iPhonu
P.S.3: Sorry, můj první TR tak nevim, jak se to čte...

Žádné komentáře: