Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 25. května 2010

Tripreport PRG-IST-DXB-IST-KBP-PRG s TK + OK

Psáno pro uživatele fóra Airways.cz.

Pro další cestu (zápis z první cesty) do Emirátů jsem se rozhodl vyměnit minule velmi úspěšné Emirates za Turkish Airlines. Důvody byly jednoduché, poloviční cena za C, dávnou touha vyzkoušet TK (pro případ soukromých cest) a ideální doba odlet/přílet. Zakoupil jsem tedy letenku na večerní let do Istanbulu a dále do Dubaje.
Odbavení u pultíku TK proběhlo bezproblémů, až na jeden sportovní turecký tým byli skoro všichni Češi. Zkouším slečnu, jaké bude vybavení letadla ohledně zábavního systému dále z Istanbulu, ale nevěděla. Malou chybou byla informace o tom, že C má 5 řad, tak jsem bral 3D, abych byl vprostřed. Nemám rád první a poslední řadu… Bonusem mi byla informace, že let „bude na čas“. A byl. Bohužel pro další cestování s TK naposled.
Milé překvapení byl spolucestující na 3F, což byl Milan Baroš, takže mi cesta ubíhala poměrně zajímavě. Docela mile mě překvapilo, jak je Milan v Turecku populární a jak na něj Turci reagují. TK přiletěli klasickou 737-800 v rozumném stavu. Obsluha mě velmi překvapila, jídlo a další servis rovněž. Výběr ze 3 teplých jídel, vynikající teplá zelenina – Pohlreich by zaplesal – 2x horký ručník. Přemýšlel jsem, zda má ještě někdy smysl letět s Emirates. Malým minusem byla absence Skyshopu… vždy tam kupuji nějaké dárečky a takto mě čekala nutná návštěva Duty Free na letišti.
V Istanbulu jsme na čas, Milan míří domů a já na transit. Malým minusem pro TK byl výstup přes autobus a nikoliv přes rukáv. Ihned hledám salonek a vzhledem k času před půlnocí se chystám relaxovat. Bohužel salonek TK se minimálně tento den nesl v duchu orientálního tržiště, děsný mumraj, bordel kolem jídla a pití, všechny počítače obsazené.. prakticky si nebylo kam sednout. Tak jsem lokl džusu a mazal ven. Hodinka do nástupu uběhla jako voda a už jsme se štosovali na nástup do A321. V C pohodlná křesílka s zábavním systémem. Ten zkouším ihned po vzletu a radost opadla, pouze 3 filmy a 5 seriálů, vždy jen první díly. Rozhodl jsem se raději se prospat, předtím jsem si ještě pochutnal na biftečku.
Odlet z Istanbulu byl o hodinu déle, přistání v DXB jen o 30min oproti letovému řádu. Důvodem pozdního odletu byl „provoz“ na IST. Nevím, pravidelné linky tam mají dennodenně, takže asi žádná výjimka.
Na cestu zpět z DXB do IST jsem se těšil a byl jsem nadšen z TK. Pochvaloval jsem si kvalitu za rozumnou cenu a chtěl je využívat dále. Nadšení brzo vyprchalo. Check-in proběhl bez problémů, chlapík trošku zmatek a boarding passy mi tisk asi na 3x. Měl jsem mít sedačku 5C, nakonec na gate mi to změnili na 3D. Prý 5C má poruchu se sedačkou. Bohužel ji měl i 3D a i paní na 1D a ještě někdo další. Je to z podivem. Přiletěla A321 Didim, rok výroby ke konci 2009, a už tolik poruch. Letušky byly nepříjemné, až bych řekl protivné, zpoždění letu více než hodina. Druhé zpoždění ze 3 letů.. to jsem s KLM ani Emirates nezažil. V IST zase vystupujeme přes autobus…. Z IST jsem dále pokračoval do KBP, nástup přes autobus – klasika – a zase zpoždění, tentokráte více než hodina. Celý let jsem prospal a tudíž ani neochutnal druhou snídani. Ty i přišli oproti jiným jídlům na palubách s TK velmi slabé.
Z KBP jsem letěl o dva dny později do PRG již s ČSA s A320 s nepoužitelným stereo. Popisoval asi nemá smysl, všichni to znají . První co měl překvapilo bylo nové menu, ravioli s hobovou omáčkou a návrat ke gumovým jídlům na palubách letadel, tudíž malé vystřízlivění. Druhým překvapením byl v igelitu zabalený časopis MF Plus pro lidi s názorem, z prosince 2009 s přílohou vánoce  Není nad aktuálnost.
Pokud provedu malé zhodnocení, tak TK je rozumná kvalita za rozumnou cenu, ale jejich nedochvilnost mi silně lezla na nervy. Zpoždění 3 letů, každého o hodinu je dost. Jídlo je každopádně nejlepší, co jsem kdy na palubě jedl, konkurovat může gulášek, co jsem měl jednou na letu VIE-KBP. Na ten dodnes vzpomínám.

Žádné komentáře: