Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 8. července 2010

Všimli jste si geotaggingu?

Všimli jste si co se letos urodilo jmelí?
Strašně! V korunách stromů to vypadá, no jako ňejaká orlí hnízda!


Všimli jste si, co letos urodilo aplikací, podporující geotagging?
Strašně! Na mapách to vypadá, jak kdybych měl za krkem čip!


Začal jsem po lehku, po cimrmanovsku, ale přemýšlel jsem dlouho, zda můj dojem je pozitivní a nebo negativní. Geotagging se mi vkrádal do online služeb a telefonu pomalu, pomaličku a najednou mi přijde, že mě sleduje každý. Největší zlom nastal s přechodem na iOS4, kdy mi galerie nabídla mapu s fotkama. To znamená, že ten parchant GT tam byl a já o něm nevěděl. Zbystřil jsem. A on ten GT je všude. Ve Foursquare vidím na mapě své přátele, Google Buzz ví přesně, kde jsem, na Twitteru vidím, co píší okolo mě. Procházím kolem nabídek na foťák s GPS... sakra. Kam se schovat.

U fotek vidím jistou výhodu, člověk zapomíná a GT mu krásně připomene, jak lezl na Sněžku nebo slaňoval kaňon v Kambodži.. ale vidět na mapě své kámoše? Vidět na mapě své kámoše u sebe doma? To nechce asi nikdo.

Přesto je mi jasné, že marketing dnešní doby, si tuto příležitost ujít nenechá. Vždyť tímto kanálem mohu oslovit ty zákazníky, kteří mi jsou blízko. Nemusím tedy řešit online anonymní typy, kdy nevím, zda Hanička75 je holčička narozena v roce 75 nebo obryně, co má 75kg a nebo potetované hovado s popsaným trestním rejstříkem.
Dá se tedy říci, že GT by mohl být pojítko mezi online a offline světem. Online najít, naživo využít a to by se mohlo vyplatit. Uzavřít kolečko. Co myslíte?

P.S.: vypl jsem si využívání GPS polohy u foťáku na iPhone, nevíte, kde to zase zapnoput?

Žádné komentáře: