Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 15. července 2010

Triprepot PRG-MUC-KBP-VIE-PRG

Psáno pro uživatele forum.airways.cz

Další TRIREPORTY
PRG-DUS-DXB-ATH-PRG
PRG-IST-DXB-IST-KBP-PRG s TK + OK


Po svém prvním a druhém tripreportu přináším třetí a věřím, že vás zaujme. Do Kyjeva a zpět jsem letěl v posledních 3 letech asi 40x, takže věřím, že dokáži porovnat úroveň služeb společností. Letový řád v PRG ve středu moc variant nenabízí... moje podmínka byla ráno schůzka v Praze, večer v Kyjevě a v 9 ráno další v Kyjevě. Jak to zkloubit? Mnou neoblíbený VV odlítá po deváté, OK po jedenácté a pak nic :(.
Vím, že řada moráváků lítá z Vídně s Austrian a chválí si je, proto byli moje první volba. Let cca v 15:30 do Vídně, po osmé večer v Kyjevě a přelet z VIE s Ukraine International, na což jsem se těšil, páč několik kamarádek u nic dělá letušky a navíc jsem je chtěl porovnat s VV.

Schůzka v Praze proběhla podle plánu, kolegy odmítám s nabidkou oběda a v ten moment volá dispečink, že let (nevím který) se ruší a že mě přebookují na noční let, s příletem po 23h do Kyjeva. To mi značně nevyhovuje a tak zkouším nadhodit, zda je možné využít LH. Domlouváme se na konec na let s LH přes Mnichov. Je až s podivem, že po 3 letech neustálých přeletů jsem na LH nenarazil, proto se také těším, obzvláště když mám rád letiště v MUC.

Na letišti jsem na čas vybaven poukázkou do salonku ČSA (nemám rád menzies), překvapením pro mě je, že Lufthansa mě posílá do ČSA salonku, aspon poukázku ušetřím na jindy. Let na čas, Bombardier CRJ700 narván k prasknutí. Letušky klasicky evropské, otrávené. Nevím proč, ale evropské aerolinky mají vždy o několik stuoňují horší přístup personálu k hostům a vždy cítím, že čekají nějaký vděk za to, že tam pro mě jsou. U asijských aerolinek to cítím opačně. K jídlu LH rozdává v šátku zabalený komplet, který nazývá svačina na tůru, no nevim, nepochutnal jsem si na ničem :( a pomalu už přistáváme. Odlet někde kolem 17:45 a 18:15 již z okénka vidím MUC.

Přestup mě naprosto dostal svoji pohodlností, rychlostí. MUC řadím do TOP10, ale po tomto letu do TOP3 :). Po minulém zklamání z DUS mám všechnu kosmetiku v sáčcích, pásek jsem raději nechal v kufru a vyházel všechny zapalovače. Šikana opálených turků mě ničila, ale tentokráte, pohoda, žádná další security! Super.
Let A320 v klidu, personál viz výše, celá business class narvaná nějakmi korejci či japonci a přistání zase na čas. Lufthansa mě nenadchla, ani neurazila službami, ale komfortu si vážím.

Odlet v 8h v sobotu ráno sebou nese riziko protažené noci a velkým nedostatkem spánku. Pro propařené kyjevské noci mě taxík bere po 20min odpočinku přímo na letiště a po šesté už tam přešlapuji na odbavení. Plní se mi přání lětět s UAI a porovnat je s VV. Odbavení, kontrola dneska funguje na 1 s * a po 15min už relaxuji v salonku. Kdo zná KPB ví, že 15min je excelentní čas. Nastupujeme jedním ze 2 rukávů přímo do letadla a nemusíme tak nastupovat přes autobus. Letový park UAI představují 19x B737, z toho 4 funglovky NG. Na nás bohužel vyzbyl starší model 737-500 z roku 92 ale v dobrém stavu. Odlétáme na čas, letadlo překvapivě poměrně zaplněno, v C pouze 1 volné místo ze 4 řad, celkem 102 človíčků a prakticky jsme se ještě neodlepili a usnínám, probouzím se dotekem přistávací plochy ve VIE.

Ve VIE vystupujeme poměrně rychle přes autobus, pasovka také rychlá. Což je dobře, jelikož na přestup mám necelou hodinku. Zkouším ještě návštěvu salonku, ale nijak odvázaný jsem z něj nebyl, stejně jako z celého VIE. Na něm mi nejvíce vadí neustálý boarding přes autobusy, dneska v teple přes 30st jsme v něm trávili více jak PUL HODINY! Což není zrovna služba, jakou si člověk představuje! S 20min zpožděním odlétáme, servis na palubě takový nemastný neslaný a už jsme v Praze. Obsazenost toto letu bylo 51 lidí ve Fokkeru 100.

Žádné komentáře: