Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 15. listopadu 2011

BAM - Bajkalsko Amurska magistrala a noc v Krasnojarsku

NIEŽNĚANGARSK
Noc byla pekelně krátká a abychom stihl po poledni odjezd vlakem, již v sedm ráno jsme na nohou (takže vstávačka v 6:20) a vychutnáváme si rozbřesk slunce na severním bodu Bajkalu. Aby byl zážitek ještě silnější, snažíme se dostat na severní "hrázičku" (kosu) Bajkalu a problétáme se travinou, křovinou a narážíme na smečku psů... dáváme rychlu otočku a jsem za to rád, jednalo se asi o nejnebezpečnější moment naší výpravy. Jdeme na stanici maršrutky a přejíždíme do pomyslného centra městečka, já dávám pirožek a děláme pár fotografií. Za raní rosy ještě odjíždíme dalším spojem podél BAM do poměrně většího, na rychlo vybudovaného, Severobajkalsku.

SEVEROBAJKALSK
Na nádraží necháváme v úschovně batohy a jdeme do města. Je to de facto jedna větší ulice s nákupním střediskem (rozuměj trh + něco alá potraviny 1991), poštou, muzeem a unifikovaným typem paneláku. Procházíme si Muzeum BAM, nakupujeme proviant na cestu a k obědu a posíláme pohledy.

Při fotografování krás Severobajkalsku nás stará babuška počastovala hláškou "ně chrena dělat, tak snimajete" ... malé pochopení pro turistiku.
Lehce po poledni sedáme na vlak a vyrážíme přes hory a krásnou přírodou do Krasnojarsku. Celou dobu hlavně pozoruji krajinu. První zastávka, kde nakupujeme pivo a pirohy je LENA. Tam také nastupují první zpití mužici, kterým trvalo asi 40min, než zatáhly záchranou brzdu a pojistili si pěkných pár problémů. Prospal jsem se docela slušně, i když přes otevřené okno (porucha) byla zima. Snídaně až 9:40 v Taišetu. Cesta probíhá v klidu a pokud se nepletu cestovali jsme něco kolem 28h.

KRASNOJARSK
Hned na nádraží fotíme pojízdný chrám boží a pak v klídku sedáme na maršrutku a jedeme na druhý břeh řeky Jenisej. Hledáme ubytování v "Dom artistov cirka", ale to se nám nedaří. Lidé i mapa ukazuje na pochybný park plný dealerů a tak se raději vracíme na stranu nádraží a ubytujeme se v Hotelu Sever. Cesta příjemná, jen po tom, co v domě přestala KGB mučit vězně, mohli přestěhovat sprchy ze sklepa někam blíže pokojům. Na přespání ok. Ačkoliv počasí vypadalo na déšť, stav se rapidně mění, je celkem hezky a tak vyrážíme na "Časovnu", kopec nad městem (vyobrazenou na současné 10 RUB bankovce). Nádherný výhled, včetně duhy.

Po té na náberežné večeříme na lodi, nakupujeme sušené a uzené ryby, vodečku a pivo a jdeme bydlet. Ráno odlet na naši poslední štaci, VLADIVOSTOK. Bude již pátek a i výpravy ubíhá velmi rychle.
Noční Krasnojarsk je super, není třeba vysvětlovat, proč se městu přezdívá "Město fontán".