Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 17. listopadu 2011

Vladivostok a tim i konec expedice

Poslední štací expedičky je Vladivostok, kam se dostáváme přeletem z Krasnojarsku. Letím z hlavního krasnojarského letiště, kam se dostáváme autobusem. Žádná věda! :-)

Let je úplně plný, protože variantou neletět je jet 3 dny vlakem :) Cestujeme na palubě Boeingu 737-800 zvučně zněcích Nord Star, což je stejně jen přejmenovaná místní aerolinka. Letadlo ani servis nejsou špatné. Přistáváme v podvečer ve Vladivostoku.

VLADIVOSTOK
Tím že byl Vladik dříve zakázané město, je letiště asi 80km od centra. Nejprve chceme lehce pošetřit a zvolit kombinaci vlak+bus, ale kombinace se zdá komplikovaná a zdlouhavá a tak volíme taxi japonské výroby s volantem v pravo. Ač jsme v hotel Morjak volali a volno neměli, situace se mění a my nacházíme střechu nad hlavou právě v tomto hotelu blízko centra.

Večer děláme krátkou procházku, kupujeme večeři a jdeme nabrat sil na další, poslední celý den ve Vladivostoku.

Ráno dáváme snídani za pochodu, jdeme na trhy, nádraží, tichomořskou flotilu, vystavenou ponorku a jelikož nějede funikulor, tak si to nahoru dáváme pěšky.

Cestou dolů se schováváme před parným dnem do muzea Tichookeanskeho Flota. Pevnost jsme přes všechny snahy nenašli a projížďku lodí po přístavu také bohužel ne.
Na závěr dne dáváme krabí hostinu na pláži, kolega dává koupáníčko a jedeme taxi zpátky na kopec podívat se na západ slunce nad Vladivostokem.

Nedělní ráno balíme, dáváme procházku a voláme taxi pro cestu na letiště. Odlétáme nejnověji dodanou A330-300 se super zábavním systémem a za 10h jsme již na Šerementěvu. Ondra do Kyjeva, já přes T.G.Fridays do Prahy.