Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 27. prosince 2017

Z Kasane první třídou do Čejetic

Poslední den ráno vstáváme na pohodu snad i bez budíku. Program máme velmi jednoduchý.. až škoda, že v Kasane není moc co dělat. Času na rychlovýlet do rezervace už nemáme, nic jiného zde dělat není. Jdeme tedy na snídani do hotelové restaurace a pak taxíkem na poštu poslat pohledy a hned zpět. Pak si zabalíme, zalenošíme a taxíkem frčíme na letiště. To je krásné, voňavé, nové a obsluha milá a rychlá. Během pár minut jsme odbaveni a čekáme na náš let. K mé velké radosti nás personál SAA odbavuje až do Prahy a to i přesto, že máme letenku zvlášť na let do JNB a zvlášť na úsek JNB-LHR-PRG. S úsměvem, ochotně a až nečekaně.

Jeden ze dvou letů denně... jeden do hlavního města Botswany Gaborone a druhý na O.R.Tambo v Johanesburgu.  Náš Embraer 135 přiléhá na čas, pěšky přes plochu jdeme na boarding a plné je asi 50% letadla. Přesedám si na jednosedačku a sleduji vzlet přes soutok Chobe a Zambezi. Pak již jen pláně Zimbabwe a mráčky. Dostáváme fajn studený oběd a na čas přistáváme na OR Tambo. Vystupujeme, busem jedeme na terminál a pohodičkou si jdeme do prostoru na odlet. Máme 6h času a tak nikam nespěcháme. Usazujeme se ve first class salonku British Airways a dáváme si místní dobroty, především plátky uzené antilopy Kudu, pivo Castel a kuřecí kari. Probíhám i obchody a utrácím nečekaně ranec... ale ze všeho mám radost. Vtip je, že dva pupkáči z Čech, oblečení jak k táboráku, si nárokují FC servis.... diví se všichni, ale marně. Je to prostě tak! Prostě jsme si dopřáli a bude to moje poprvé. Poprvé v nejprestižnější cestovatelské třídě na palubě největšího dopravního letadla. Konstelace, ke které se budu v budoucnu těžko prokousávat.

Čekání uteče jako voda a my se hrneme k našemu dvoupatrovému korábu, A380 G-XLEF... velryba je prostě nádherná. Nastupujeme již hodinu před odletem a děláme si pohodlí. Nabízí mi pyžamo (odmítám), šampus (odmítám), džus (odmítám)... chci gin&tonic (odmítají oni). :-) S brusinkovým džusem a radostí, že konečně letím domu a FC odlétáme na čas a hrneme se k Londýnu. Objednávám si humra, telecí žebra a zmrzlinu. Obsluhovat nás začala letuška se Slovenštinou... nevím, kde ji vyštraschali, asi měli strach, že se s námi nedomluví. Asi po 2,5h si nechávám ustlat postel a jdu spát.

Budím se po 3h a zbytek už v polospánku koukám na film a pak snídám milkshake a banánové palačinky. Celkově mě ale FC zklamala... ten posun od BC je jen pyžamo, polštář a deka... a to bych asi neplatil. Navíc... co je v British Airways FC, to je u Qatarů nebo Singapore BC... takže tu jejich FC bych jednou v životě zkusil rád!
V Londýně LHR přistáváme ještě před termínem... ale na T5 a nám Praha letí z T3.... musíme přejet busem do totálně přecpaného špinavého a smradlavého terminálu s totálně pomalou a ponižující security. Absolutně nejhorší tečka za hezkým výletem a T3 na LHR si mažu z jakýchkoliv cestovatelských plánů. Nostalgicky vzpomínám na FRA. Salonek BA na T3 jen podtrhuje bídu, kdy se stojí fronty na špinavé záchody.... při představě, že salonek má i ten, kdo zaplatil 60-100tis CZK za letenku... tak je to fakt šílená vizitka! Chvíli relaxuji v té bídě, chvíli nakupuju poslední blbůstky pro děti a pak se již suneme k letadlu na Prahu. To má zpoždění, ale rozumné.... v letadle spím, let celkově evropsky nudný. Jsem rád, že jsem na letišti v Praze a přes GOparking se suneme domů. Vše klaplo, jak jsme si přáli a plánovali!

Afrika se stává totálně mojí srdcovkou!

A pokud budete chtít prozkoumávat jižní Afriku, vězte, že letů je zde opravdu hodně!