Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 9. srpna 2022

Gambie, Afrika počtvrté

 Na další africkou destinaci jsem musel čekat pět let. Skoro pět. Přesně tolik času uteklo (fuck covid!!) od afrického roku 2017, kdy jsem otočil v únoru Senegal a v prosinci Zambii & Botswanu. Gambie tak navazuje na tyto výlety a je to opravdický cestovatelský zážitek. Cestu si věnuji jako narozeninový dárek a i proto jsem váhal se zveřejněním. 

Dlouho jsme s O sledovali letenky a přemýšleli, kam, aby to bylo ekonomicky rozumné, bezpečné a originální. S jeho cestovatelským seznamem to totiž není vůbec jednoduché (závistivý povzdech).

Úplně první konkrétní africký návrh pro podzim byly Komory. Tam se zas tak často nelétá, přestup v Amstru a Nairobi za pěkných 12.500 z Vídně. Jenže, do Vídně, dva přestupy, dost rizik. Muslimská země bez piva.... hledáme dál a ejhle. Gambie. S Brussels Airlines (pořád lepší než africké linky), odlet z Prahy, jeden relativně krátký přestup a navíc mám stále LoungeKey. A cenovka? Libová! 7.738Kč za jednoho, zpátečka. Ve středu tam a v neděli zpět, pro tak malou zemi je to naprosto ideální.

 Pro cestu zpět ještě přikupujeme odbavené zavazadlo, přece jen jsme lovci suvenýrů. (z každé africké cesty mám doma dřevěnou masku, bude i z této cesty)


Letenka je v podstatě za 60% ceny té do Dakaru z roku 2017. Jeden malý minus to má, mezipřistání v Dakaru. Sice si dám na mapu špendlík fungl nového letiště, ale prodloužím si cestu o 2h v každém směru. Ale snad bude co jíst a pít a tak to vadit nebude.

Mám nekontaktované nějaké průvodce a připravuji si plány k diskusi s O. Lonely Planet Gambie už taky dorazil, ještě v září pořešit všechna možná očkování a zůstat zdraví!

Žádné komentáře: