Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 10. srpna 2022

Szklarska Poreba a konečně výlet po Krkonoších

Jsem rád, že jsme loni začali s Jizerkama. Pohledem na Krkonoše, konkrétně na Dvoračky, se kochám z pergoly naší chalupy a dlouho jsem si přál vyrazit. Vyrazit, aby bylo hezky, nebyl tam sníh a déšť a byl klid. Povedlo se. Do svého dojtra jsem pro jistotu hodil pláštěnku, láhev minerálky, obul boty a vyrazil vstříc horské túře. Po dlouhých letech odříkání hor. 

Volba padla na Sklářskou Porebu. Jednak jsem tam jednou byl na jarňákách a jednou na výletě, druhak mi přišlo, že tam je fakt pěkné ubytování a taky se mi líbila lanovka, která nás vyveze až nahoru. Takže potřetí.

Ubytování v luxusním mezotnetu v Malina Apartmany s bazénem a malým welness a hned první den na doporučení gůglu večeře v Michalowa Gospoda. Museli jsme krátce čekat, ale místní speciality (obzvláště sleď na předkrm) stály za to.

Počasí na 1* a my vyrážíme na lanovku na Szrenicu, 1361m n. m.. Tedy ne až nahoru, kousek si musíte vyšlápnout. Lanovka začíná v 9:00 a stojí pro dva nahoru necelých sto pé-el-en. Jede celkem pomalu a s jedním přestupem, kde za 8PLN na osobu musíte koupit povolenku na vstup do Krkonoš. U lanovky jsme v 8:45, lístek se dá koupit v automatu a zaplatit kartou. Fronta asi na 10min.

V 9:45 jsme nahoře, fotíme a vyrážíme (ano, ano, jednou jsem blbě odbočil a asi 200m jsme se vraceli) směr Vosecká Bouda, kde dáváme čepovaný Rohozec. Po té po kamenech (blbá cesta) na Labskou boudu - sem jsem dlouho chtěl - a žízeň hasíme Kozlikem. Dáváme i vlastní svačinku, tak nějak mi to lépe sedí k horám + fakt jsem v tom vedru neměl hlad na teplé. Po té směr pramen Labe a česká budka. Zde mizí lidé. Víme proč. Dále jdeme "rovnou dolů" k Chatě pod Labským štítem už na polské straně. Horší cesta, horší značení. Pivo už nechci. Dávám Radler a bohužel platím czk v 100% nevýhodném kurzu (29PLN za 200Kč). V 15:00 jsme v prostřední stanici lanovky a za prachy do kapsy, 30PLN se vezeme oba dolů. Celkem uťapaní jsme na hotelu a bazénujeme.

Bohužel v horách nikde!!! nelze platit kartou.... tak vem si keš, ať se ukážeš, tady nebudeš platit kartou!

Večer vyrážíme do místního pivovaru Mariental na pirohy a degustace. Lepší pšeničné jsem nepil. Pak se již zatáhlo a napršelo 10mm. To už jsme ale byli na ubikaci a ráno i bez nákupu v Bedrionce a tankování frčíme na chalupu.

Krkonoše, jsme brzo zpět!

Mapa výletu:


Žádné komentáře: