Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 21. října 2022

Andalusie je plán pro naše jarní prázdniny

válení a povalování už bylo dost. 

Teď je potřeba taky něco vidět a protože nás Španělsko baví moc, vyrážíme do Andalusie. Koneckonců, když jsme se bavili s místními ve Valencii, Sevillu doporučovali všema deseti. A i naše děti vzpomínají na Valencii dodnes a snad se jim tedy bude líbit. Ale bude zároveň těžké to překonat.

Že pojedeme někam do Španělska jsem byl rozhodnut dávno. Země je to velká, přátelská a relativně dobré počasí v únoru je v základu a mají výborné jídlo. Kam to ale bude, to jsem postupně piloval. Původně, prapůvodně jsem myslel na Lanzarote. Ale teď jsme byli dvakrát a jedeme potřetí na Kanáry během dvou let, tak je potřeba taky maličko odfrknout a nechat si je třeba na podzim. Nebo až se nám zasteskne. Takže... Barcelona? Byl jsem. Bilbao+San Sebastian? Zima. Takže Malaga, Cadiz, Sevilla nebo Alicante.

První idea plánu bylo letět do Malagy, půjčit auto (btw nejlepší ceny ukazoval Kayak) a přes Gibraltar se přesunout do Tarify a odtud na denní výlet do Maroka. Pak podle nálady třeba Cadiz a zpět. Jenže. To jsem se nechal unášet sebou. Děti by to měli náročné, bylo by to hodně o památkách a přesunech. Třeba jindy.

Druhá vývojová idea, více pro děti. Tip padá na Sevillu a velký zábavní park Isla Magica+Aquarium na jednom místě, já se zamiloval do přesunu AVE Renfe přes Cordobu do Malagy. A tam zakončíme 2-3 dny plážováním a nebo ještě vyrazíme na Gibraltar. Jak říká Dlužena, vívil síí.

A druhá fáze je už konečná, teda téměř.... pořád pracuji s dlouhým seznamem přání a rozpracoval dvě varianty. Vyhnul jsem se Opodu a s malým navýšením a snížením rizika koupil rovnou na Iberii. Takže plán tam do Sevilly a zpět z Malagy už je. Teď jen dobře plánovat.

Ideu Maroko opouštím. Nebylo by fér zapsat si Maroko 100do50 jednou procházkou po Tangeru. A pochybuji, že by to děti bavilo 6-22 celý den :-( 

Pouštím se do plánování a rozvrhování. 

  1. Zůstal jsem u tohoto bodu, protože čím víc čtu, tím víc nevím. Tolik míst, kam bych chtěl... V zásadě mám dvě už tři trasy. A obě trasy musí znamenat nový špendlík na trasu států :-) (číslo v závorce jsou noci)
    1. Sevilla (4)= Cordoba = Malaga(3) s výletem na Gibraltar
      1. Výhody - cesta Renfe, méně spěchu, více odpočinku, auto na 1 den
      2. Nevýhody - méně viděno 
    2. Sevilla (3) = Cadiz = Tarifa (2) možná s výletem do Maroka = Gibraltar = Malaga (2)
      1. Výhody - jin španělska
      2. Nevýhody - bez cesty vlakem, více stěhování, delší pronájem auta
    3. Sevilla (4) = Cordoba (otočka vlakem) = Cadiz = Tarifa (2) možná s výletem do Maroka = Gibraltar = Malaga (2)
      1. Výhody - stihneme všechno
      2. Nevýhody - každý den v běhu
    4. a až pak můžu postoupit dále.
  2. V klidu koupím ubytování, protože to jde bezplatně rušit a měnit. Používám hledání na Bookingu s pluginem Ratepunk, který mi to ověří ještě na jiných webech. Mám předvýběr a v druhé fázi projedu ještě Trivago. Po šílených cenách Bookingu v létě jsem opatrný.
  3. Pak se pustím do nákupu jízdenek. Oblíbil jsem si Omio, které hledá i busy a vlaky. Budu potřebovat naplánovat kritický přesun ze Sevilly do Malagy se zastávkou v Cordobě. Chci dobré ceny, dobré časy, ale nemám zkušenost se španělským Renfe a vývojem cen.
  4. A pak auto. Pokud teda pojedeme do Gibraltaru. Zatím nejlépe vypadá Kayak, kde mají Tiguana s automatem pod litr na den a autopůjčovna má hodnocení 8.8 z 10.

Žádné komentáře: