Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 10. listopadu 2022

Expedice Londýn - na víkend s Emmi

Slib je slib a tak se hledal jen vhodný termín, kdy vyrazíme do Londýna. Byla to již moje desátá cesta do hlavního města Velké Británie a náramně jsem si ji užil. Byl jsem to totiž tentokráte já, kdo připravoval 100% itineráře, byl hlavní průvodce a měl "to celé na starost". E to nazvala Expedice Londýn. Od poslední cesty uplynulo již pár let, tak jsem si to musel hodně osvěžit. Ale upřímně, a to je na Londýnu krásné, vše je tak, jak bylo.

Z termínových důvodů jsme tentokráte neletěli na Stanstaed, ale na Luton. To byla jednoznačně dobrá volba, protože Luton je menší a přívětivější. Po dobré zkušenosti z letu z Bari jsem zvolil Wizz, ale tady teda nevím. Ryan je asi spolehlivější firma, i když má striktnější pravidla (všechny znáte ale dopředu). Od Wizzu jsem si koupil i WDC (lepší cena) a dopravu do centra Greenline. To bych si už příště odpustil, ale s dcerou jsem nechtěl moc improvizovat, i vzhledem k večernímu příletu. Zajímavě se pro příště jeví bus na stanici Hamton Park a Thameslink na Kings Cross. Ušetří to možná hodinu času. Ekonomicky nevím.

V pátek po škole, v den D, ji vyzvedávám ve škole. Malé batůžky (suprově se mi osvědčit roll top vodotěsný Omen 25l - super) už máme sbalené a bereme v Albertu pár sušenek (blbost no, stejně ji víc chutnali ty anglické) a jedeme směr Praha, Havlák. Doprava lehce zahuštěná, ale my máme čas dobrý. Parkujeme na GOparkingu a po pasovce na T1 si to štrámujeme rovnou do Mastercard salonku. bohužel, paní není benevolentní jako ve Vídni (tam pustili celou rodinu, jen chtěla za každého nějakou kartu - mám celkem 3x MC a 1x PriorityPass) a za E musím zaplatit 450Kč. Za dva celkem se to vyplatí, to je 200 a kus na osobu, jíme pijeme a čekáme na letadlo. Na flightradaru vidím, že sem letí a tak jsem klidný.

Přílétáme s pár minutama navrh na Luton. Let byl plný a my seděli nějak blbě uprostřed, takže celé letadlo je před námi. Celkem překvapení, kolik lidí je na pasovce. Velká část letů Wizzu z Lutonu je Polsko a Rumunsko a nějaké rumunské familie to zašprcli a my čekáme asi 45min. Ale stíháme hned první bus a jedeme do centra, konkrétně na Victoria. Tam odtud to máme 3 nebo 4 stanice District line na Earls Court do našeho hotelu, pár metrů od stanice.

Lokalitu hotelu jsme vybrali dobře. Konec zóny 1, 2 linky metra, plno hospůdek, obchodů i kaváren. Vše co cestovatelé potřebují. Hotel Rushmore je starý, obyčejný, nic moc vybavený... ale relativně rozumně naceněný, máme soukromí, příjemné paní na recepci a super lokalita. Nic jsem nečekal a splnilo se mi to. Do této lokality pojedu příště moc rád zas, když nebude zbytí tak i do tohoto hotelu.

Přijíždíme, ubytováváme se a jdeme rovnou na jídlo do nejbližšího fastfoodu, Halal Guys na shawarmu. Byl hlad, ale jinak nic moc, tuctovka. V coopu nakupujeme jídlo a dobroty a jdeme spát. Ráno máme bohatý program.

Vstáváme a snídáme přivežené. Prší/poprchává. Bereme bundy a deštníky a jdeme na to. 

  1. První zastávka, Westminster a Big Ben. Jede nám sem metro, dokonce bez přestupu, tak není co řešit.
  2. Na řadě byl Buckinghamský palác, ale to se nám v dešti nechtělo, tak míříme na Tower, především Bridge.
  3. Zde po krátké procházce naskakujeme na Uber Boat a jedeme do Greenwiche. Tam jsem chtěl dlouho a je toho tu hodně k vidění. Začínáme u velké plachetnice Cutty Shark, Maritime Muzeum (byl jsem už v Lisabonu a mám je fakt rád) a konečně greenwich park a královská observatoř s nultým poledníkem. Bohužel, ten je na dvoře. Měli jsme málo času a tak se mi za fotku nechtělo vypláznout 30liber a tak jsem to musel oželet. Z observatoře je nádherný výhled na Londýn (cením), halu O2 i lanovku. Super. Při cestě na zastávku ještě objevujeme Greenwich market a nakupujeme pár suvenýrů.
  4. Doposud jsem neměl tušení, že existuje něco jako DLR - Docklands light railway - malý nadzemní vlak nad vozovkou. Super. Projeli jsme celé doky na trase "Cutty Shark -> Bank" a do docků se budu muset podívat. Původní atmosféra v moderním podání na mě dýchla už z cesty. Sem musím. Další cíl je kolej 9 a 3/4 a Harry Potter shop na Kings Cross. Z legrace jsem říkal, že tam bude fronta na hodinu. Omyl, na dvě. Každého profi fotí, dávají mu šálu a aranžují ho. Šílenost. Nechodit sem přes den, ale ideálně hned ráno nebo v noci po tají :-) Fotíme si to z dálky a nakupujeme nějaké drobnosti v obchůdku. Výhoda malého batohu. ;-)
  5. Z Kings Cross jedeme na Leistersquare, do China town a Picadely. A procházkou po centru směrem k
  6. Buckinghamskému paláci a přilehlému parku. Máme v nohách přes 12km a tak stavíme ve Starbucks a jedeme na hotel (3 stanice) lehce odpočinout.
  7. Po relaxu jedeme na Victorii a sedáme do busu č.11 na projížďku, která nečekaně končín na Black Briars. Sedáme na metro a jedeme na super večeři do filipínského bistra vedle v ulici. Konec soboty.
V neděli se balíme a deštěm (najednou velmi zdražil Uber :-( ) jdeme na muzea. Máme to fakt kousek. Otvírají v 10 a nečekal jsem, jaká tam bude fronta. Nevadí, 10:20 jsem uvnitř a kocháme se. Fakt moc pěkný, nejde popsat, to musíte vidět. Hlavní sál s kostrou plejtváka je neuvěřitelný, i co do architektury a původu budovy. Impérium. Po té jedeme na letiště, chceme mít dobrý čas.

Během cesty koukám na Flightradar a je to divné, nemáme přiřazené letadlo. WTF, z toho neplyne nic dobrého. A taky že jo. SMS. "Omlouváme se, let bude zdržen" a čas odletu o 1h později. To zvládneme. Přijíždíme na letiště a jdeme do Burger Kinga. Na vývěsní ceduli vše ok. Pro jistotu píšu na Wizz Virtual Asistent. Vše ok. Tak jo. A najednou, lidi se baví... co to slyším? Koukám na SMS a jasně, odlet o hodinu později, ale zítra. WTF?!

Za chvíli SMS zda chceme hotel (rychle beru, co kdyby ty pozdější dostali nějaký vzdálenější) a vouchery na jídlo - jasně, teď jsem dojedl. No nic, co naplat. Balíme se a jdeme na hotel, Hampton Hilton 1,5km. Jdeme pěšky. Máme čas. Na hotelu sleduji novinky, možnost letět dřív? Ano, ale nejde se mi bůknout na let. Ze zoufalství jedu i na letiště. Let je plný, email chodí automaticky. FCK! No nic, tak den navíc. Ale do Londýna 2h už nejedu. Relaxujeme - hotel je pěkný - jdeme na pizzu a pro pití. Spát. Ráno vstáváme, snídáme a v 11 nás vykopávají z hotelu. Jedeme do Lutonu (město o ničem) a nakupujeme mikiny v Primarku. Zpět na letiště. A ejhle. Vouchery vypršeli. Byly jen na 24h :( Tak za své. Čekání je šíleně dlouhé. Hotel končil v 11, plánovaný odlet 18:45 (check in 15:45), reálný odlet 19:50 - nikdo s námi nemluvit. Nic moc. Na druhou stranu informační servis neměl Wizz špatnej, jen si člověk musí zvyknout, že je to one-way ... oni píšou, říkají a nemají zájem se s kýmkoliv vybavovat :-( V Praze jsme 22:22, doma v 00:00.

Super výlet a teď uvidíme, co vytlučeme za kompenzace :-) 

Aktualizace - pro claimování nároků a kompenzací jsem použil Zpozdeno.cz a dopadlo to dobře. Podívejte sami.


Žádné komentáře: