Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 2. ledna 2023

Flightmemory 2022 - výrazné cestovatelské oživení. Bude to trend?

Tradiční cestovatelský souhrn roku 2022. Ostatní roky naleznete na tomto odkazu.

Cestovatelsky, se myslím, nemám vůbec za co stydět, bylo to opravdu našláplé a jsem za to rád. A hlavně, ať se daří a můžu to opakovat! Z letišť jsem nově zavítal na Tenerife Sur i Nord, Benátky Marco Polo, Bari, Larnaky, Rhodosu, Norimberka, Palma Mallorky, Londýna Lutonu, Dakaru (nové letiště - minule jsme ještě byli na starém) a Banjulu. Mám radost, 11 nových letišť za rok je pěkné. Vrátil jsem se do Afriky, dvakrát otočil Kanáry, poznal pohodu norimberského letiště i s zvládl naplánovat rodinou dovolenou komplet od A-Z s úsporou 38%. Po dvou letech jsem zase seděl ve wide body letadle. Korona cestování hodně zbrzdila.

Longest Flight (distance): 2,780 mi, 5:30 h, Brussels (National/Zaventem) - Dakar (Blaise Diagne International), 11-16-2022
Longest Flight (duration): 5:41 h, 2,780 mi, Dakar (Blaise Diagne International) - Brussels (National/Zaventem), 11-20-2022
Shortest Flight (distance): 96 mi, 0:23 h, Banjul (Yundum International) - Dakar (Blaise Diagne International), 11-20-2022
Shortest Flight (duration): 0:23 h, 96 mi, Banjul (Yundum International) - Dakar (Blaise Diagne International), 11-20-2022
Fastest Flight: 507 mi/h, 1,640 mi, 3:14 h, Frankfurt (Rhein-Main) - Larnaca (International), 05-05-2022
Slowest Flight: 222 mi/h, 96 mi, 0:26 h, Dakar (Blaise Diagne International) - Banjul (Yundum International), 11-16-2022
Average Flight: 1,029 mi, 2:22 h


Revize leteckých cílů pro rok 2022

 Letecké cíle pro 2022:
  • SPLNĚNO - Hlavně, ať je cestovatelský klid a příznivý vítr :-) Situace se mění každým dnem, těžko něco plánovat, ale cíle musí být!
  • NESPLNĚNO - Určitě opět - letiště Berlín! A rád bych vzhledem super lowcost letům na Ukrajinu přidal Pardubice. -> Berlín měl namále a Pardubice padli s válkou. Válka zrušila všechny lety na Ukrajinu tudíž nebylo jak a kam letět.
  • SPLNĚNO - Aspoň 2 nové země, lépe tři. Na mysli mám především Rumunsko, Pobaltí, Kypr a Maroko. Dobře dostupné.... Povedli se dvě. Kypr a Gambie.
  • NESPLNĚNO - Dálkovka. Kromě mil BA mám ještě nějaké LH. Líbilo by se mi služebně Indie a s něčím to spojit. S něčím bez karantény, co se dá rychle otočit a bude to bezpečné. A navíc nám míle vyexpirovali, takže bye bye.

Letecké cíle pro 2023:

  • Berlín, ani nevím zda mám psát. Zas tak super nabídky tam nejsou, ale uvidíme, třeba se povedou :-)
  • Neletěl jsem A350 a A220, to bych v tomto roce určitě rád napravil. A350 by znamenala aspoň nějakou částečnou dálkovku.
  • Afrika. Líbí se mi tam a rád bych přidal další africký špendlík na mapu. 2024 je ale pravděpodobnější.
  • Musím zrychlit. Díky jedné zrušené cestě mi jedna země vypadla z plánu a pokud chci mít alespoň šanci na splnění plánu, musím 4 země navštívit nově určitě. Raději ale 5!
  • Španělsko prohlašuji za každoroční cíl. Nebude Španělsko, nebude jamon. Nebude jamon, nebude radost :-) Mx jsem slíbil zápas FC Barcelona a ten už mě k tomu donutí myslím.
  • Do příštího roku si dávám tyto 4 letecké soutěžní cíle (přídáš se?)
    • Letecká cesta do státu, kde jsem ještě nebyl
    • Kuriozní letecká linka - něco speciálního
    • Cesta zajímavým letadlem - něco originálního
    • Letecky na ostrov
    • Nová letecká společnost


Žádné komentáře: