Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 27. prosince 2019

Valencia tourist card - vyplatí se turistická karta?

Je volno a tak jsem se trošku ponořil do cestovatelských příprav na jarní prázdniny, kde naším cílem bude španělská Valencia. Do španělska se velmi těším i kvůli sušené šunce ze zadní kýty jamon (jako číslo 1 ji označil Zdeněk Pohlreich v nějakém cestovatelském časopise, co jsem včera otevřel ve vlaku), do které jsem se zamiloval v Barceloně a taky kvůli fotbalu. Vypadá to, že stihnu zápas Valencia CF - Celta Vigo. A kdyby nehrála doma Valencia, sídlí tu i Levante... (to jsem nevěděl .-/) Takže v batohu musí být místo pro 2-3kg jamonu, šálu a hrneček.

Valencia nabízí zajímavou kartičku, Valencia Tourist Card, která obsahuje zdarma místní dopravu (cestování metrem, busem i tramvají - což je super, protože Valencie to nemá zrovna nejjednodušší) a vstupy do některých městských muzeí a historických objektů (seznam zde) + slevy na ty komerční a i restaurace.
Kartu si lze pořídit na 24h, 48h a 72h a ještě si ji nakombinovat s některou z komerčních aktivit. Mě zaujala klasika - Ciudad de las Artes y las Ciencias, chcete-li česky Město umění a věd, včetně Oceanária a místní vyhlášenou ZOO, Bioparc. Pak je pro mě nejlepší 72-hour Valencia Tourist Card and Entrance to the Oceanografic, the Science Museum, Hemisferic and Bioparc za bratru pěkných 74,82 EUR v akci. Pro dítě od 4 let to stojí 61,03EUR. Pozor, nemá moc cenu fajkovat věk, třeba akvárko je pro děti pod 4 roky nepřístupné, takže zdarma tam dítě nedostanete.(oprava: do akvárka malé dítě dostanete, jen nesmí do 4D kina).. to jen pro české vykuky. Náš mladej MX je přesně na hraně, tak jsem taky licitoval :) Je to sice darda, ale samotné lístky do Města vědy jsou 38EUR a do Bioparcu 23,8EUR. Takže pokud tam plánujete jít, tak už jen to samotné stojí 82% hodnoty karty a pak každý den necelých 5EUR na dopravu je hračka. Beru to!
Jak už jsem psal, doprava je poměrně složitější díky vícero společnostem.... metro je zdarma pro děti do 10let a busy pro děti do 6ti let. Dle mých výpočtů ( :-) - zahrnující každý den return cestu metrem a return cestu busem + metrem na letiště a zpět bez zohlednění dalších muzeí - Bioparc je na jeden den, stejně jako Město umění a věd), se karta těsně vyplatí pro dospělého a už se nevyplatí pro juniora do věku 10ti let, který má metro zdarma a už vůbec ne pro juniory 4-6 ... tam je lepší koupit separé lístky). Pro mě je to těžké rozhodování, kde mi nejvíce vadí těch 72 hodin... ideální by pro mě bylo 96 ... takže i tak budu muset koupit na 48h Tourist Bus separé, abych si neubíral čas z Valencia Tourist Card (VTC) a nemusel platit dopravu....  Zlatý londýnský octopus....

Plán je tedy jasný:
Pá (přílet) + SO = Tourist Bus
NE + PO + UT + ST ráno = VTC ... a to se ještě uvidí, zda ST ráno pojedeme busem a nebo klasicky Cabify.

Krásný článek expatky o tom, jak efektivně jezdit metrem a šetřit zde - Using the Valencia Metro – How to Save Money and Travel More Easily - na těch pár dní ale není moc prostoru, na tyhle fígle :)

Žádné komentáře: