Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 24. června 2024

EURO 2024 s Gruzií v Hamburgu

Volksparkstadion - Czech republic - Georgia, EURO2024
Lístky sehnat maličko trvalo, ale povedlo se. Dobrou zprávu jsem dostal do Londýna a mohli jsme tak zopakovat legendární cesty na EURO2012 do Vratislavi. Samozřejmě je to i náplast za covidem zruinované EURO 2020 Glasgow na které jsem měl jak lístek, tak letenku.

Páteční doprava není žádný med. Vyrážíme 🛺 z MB přes Prahu, Lipsko a Hannover v 9:00. Ucpaná autobahn nás dovede až do Brém a v hotelu jsme bez pár minut v 18. Pátek je na silnici vždycky scheisse.💩

🅿️ Parkujeme a téměř obratem jdeme do fanzony, jako náhodou 5min od hotelu. Nic moc a tak jdeme do pivnice 🍻 BLOCKBRAU na nábřeží. Díky proukrajinskému 🇺🇦 tričku nás ukrajinská servírka rychle usazuje v plně obsazené hospodě a my jedeme piva a jídla. Testuji Pannfisch - smažené rybí jídlo, často připravené s různými druhy ryb 🐟🐠🐡, jako je treska, polak nebo štikozubec, podávané s bramborami a hořčičnou omáčkou. O fousek utíkáme bouřce ⛈️ a je nám dobře. Hospodu ovládají naše barvy, "vysoký jalovec" sborem je toho jasným důkazem.

🥳 Po té je povinnost vyrazit na Reeperbahn. To je slavná ulice v hamburské čtvrti St. Pauli, známá svým rušným nočním životem, který zahrnuje bary, kluby, divadla a pivní zahrádky. Je to také místo, kde začínala svou kariéru skupina The Beatles, což přidává historický a kulturní význam této oblasti. Za mě ale dost šmucig a hodně kluků co hledaj jiný kluky. Hodně podobný Stodolní.

🍺 Pár lahvových Becků a balíme to. Ráno chceme jít na pochod fanoušků. Dopravní prostředek naší výpravy je opět firma Bolt.

🏨🛎️ Na hotelu Scandic luxusní snídaně (vajíčka, jamon, rybí speciality, croisanty - vše co mám rád. A káva z mašiny!!) , hotel hodně doporučuji. A už v 11 v plném busu na pochod fanoušků. Pochod za mě polovičatý, ale jsem rád, že jsme více než půlku šli. I když opuštěným parkem.... spíš jen jako symbolika. Skandování trapárna a doufám, že v tom není nikdo ze sešívaných. Vše je komunikováno přes účet Fanatismus Česko.

📲 Již během týdne nám chodí upozornění přes aplikaci. Organizace lístku je bravurní, QR vám přijde až před stadionem pomocí BT. Fanpass zase 24h před a 36h po doprava zdarma + sleva na DB 🚉. Německo, víc netřeba dodávat. Na stadion jsme prošli jak nůž máslem, zdržení v řádu drobných minut. Paráda.

💶 Jediným překvapením je neustálé upozorňování na cash only. 💳 V roce 2024 proč? Na stadionu pfand na pohárek 3e, pivo 7e, jídlo + cola 6e. Asi očekávaně. Občerstvení téměř bez front.

🏟️ Máme krásná místa a výhled jak na hlediště, tak na fanoušky, tak na celou řadu rodiny Ondřeje Lingra :)

⚽️ Ač jedeme snad nejlepší zápas historie co do počtu šancí, fotbal se hraje stále na góly. Dlouho prohráváme gólem z penalty, nakonec 1:1 a v poslední vteřině.... no nic.

⚽️ Každopádně pro fanouška fotbalu je to zážitek a svátek. Atmosféra fantastická.

⚓️⛴️🚊 Po zápase jedeme šatl busem na nádraží a rovnou do přístavu. Po chvíli bloumání naskakujeme na linkovou loď (omylem, přiznejme si to) a jedeme k budově labské filharmonie. Opravdu impozantní budově. Elbphilharmonie, známá také jako "Elphi" je moderní koncertní hala se nacházející se na nábřeží v přístavní oblasti a kombinuje historické skladiště s futuristickou skleněnou nadstavbou.

Hamburger Labskaus - typicke jidlo pro Hamburk
🎏 Po té do nábřežní restaurace Fischkajute na tradiční Labskaus - Tradiční námořnické jídlo, které zahrnuje bramborovou kaši smíchanou s hovězím konzervovaným masem nebo uzeným masem, červenou řepou a cibulí 🧅. Obvykle se podává s volským okem 🍳 nahoře, okurkami a rolmops (nakládaný sleď). (ačkoliv má restaurace špatné hodnocení, chutnalo to dobře. Číšník byl příjemný a ochotně sám navrhl rozdělit účet.... ano, nelze platit kartou, ale na to jsme byli připraveni. WC čisté... nemáme co vytknout)

🍻 Šlaftrunk na hotelu (překvapivě) a jdeme se připravit na ranní Fischmarkt. Odjezd stanovený na 7:00 byl dodržen. V 7:07 jsme tam.

🎣🥭 Hamburský rybí trh (Fischmarkt) je ikonické místo, které se koná každou neděli ráno u břehu Labe a přitahuje jak místní obyvatele, tak turisty svou živou atmosférou. Kromě čerstvých ryb a mořských plodů zde můžete najít široký výběr potravin, květin 💐, suvenýrů a poslechnout si živou hudbu. Otvíračka je taky ikonická, 5-9:30. Nejvíc zaujala aukce květin, hudební produkce a tašky tropického ovoce (odhadem 4-6kg) za 15e. Bomba.

🥐 Dáváme snídani - rybí housky, Franzbrötchen (pečivo je podobné croissantu, ale má plochý tvar a je svinuté s náplní z másla, cukru a skořice. Někdy i rozinky) a samořejmě pivko 🍺 a kávu ☕️. Kupuji domů meloun, uzeného úhoře a do ruky uzené žraločí bříško (Schillerlocke) a to hned konzumuji.... není to zatavené.... Už jsem neuvezl tureckou baklavu. Boltem na hotel, zabalit a domů.

🛺 Cesta oproti pátku o 2h kratší a před pátou jsem doma.

🎇 A pokud někdy do Hamburgu příště, tak na Hafengeburtstag - oslavy narozenin přístavu v Hamburku, se každoročně konají v květnu. Konkrétní datum se mění, ale oslavy obvykle trvají tři dny kolem druhého květnového víkendu.