Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 2. prosince 2008

ukrajinský Dobrý voják Švejk, plyn, autorská práva... prostě slepenec novinek :-)

Velmi zajímavý je trh, kde vystupuje duševní vlastnictví. Již minulý týden jsem se při rozhovorech s projektanty divil, jak nějaký matla patla ze sklepení může využívat poslední verzi AutoCADu + si může dovolit X dalších softwérů, kdežto náš projektant se musel pochlubit pouze verzí 2006. Nikdo si totiž neláme hlavu, sosne to z netu a ví, že ho tu stejně nikdo kontrolovat nebude. Moment, kdy Ukrajina bude řešit ochranu duševního vlastnictví je na míle daleko.
Další variantou je trh DVD a CD. Kolega je velký favorit do hudby a má tu žně. Třeba kompletní soubor Rammsteinů, všechna CD, se dají koupit v MP3 za nějakých 90-100Kč komplet i s jakýmsi takýmsi bookletem. No za kilo by mě ani nenapadlo brousit net a něco stahovat.
S DVD je to taky veselé... za 150Kč se na Vás DVD "originál" směje již druhý den po uvedení v kině. Oficiální to asi moc není, ale hlavu si stím tady nikdo moc neláme. Proto už notnou dávku dní se na mě všude směje Madagaskar...
Ukrajinský filmový průmysl (konkrétně YaltaFilm) nyní natočil Dobrého vojáka Švejka. Hašek by se asi divil, že zrovna ukrajinci a vy čtěte celý článek na Aktuálně.cz nebo mrkněte na oficiální sajt.

Kromě nedostatku valut na Ukrajně (psal jsem již několikrát - třeba banky uprostřed města Kyjeva nejsou schopni dát dohromady částku např. 70 EURO cash) zuřila válka o plyn. Naštěstí, se situace urovnává. Jelikož tu bude zima a já mám rád teplo, situace se mě přímo týká. Za poslední 2 roky o desítky % lepší RESPEKT přináší velmi zajímavý článek Ještě nezmrzla Ukrajina o topných návycích. Úvod článku jsem si prostě musel půjčit :
Teplotu v bytech nejde nijak regulovat a tak jediným způsobem, jak nastavit temperaturu, která jedinci vyhovuje, je najít správný poměr otevření okna.

Koho zajímají ekonomické předpoklady pro Ukrajinu na rok 2009, nechť se začte do tiskové zprávy ERSTE BANK. Já osobně jsem větší optimista.

Nazávěr: Velký bratr nespí, ale z údajné oranžové je nyní sytě modrý.

Naokraj: Sice si chvili počkám, jak se vyvine GMail a nějaká deskopová záležitost (nejen tady na UA, ale celkově je pro mě vypětí možnost pracovat pouze online), ale Yahoo Zimbra mě zaujala hodně.

Žádné komentáře: