Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

neděle 19. ledna 2020

Zmatlaná cesta z Kuvajtu

Na let zpět jsem se hodně těšil. Přiznávám to. Chtěl jsem se proletět A350, která zrovna byla nominovaná na let, který se mi jakž takž hodil. Bylo s podivem, že tam je, protože dva týdny zpátky rotace točila pouze A330 a B787. A najednou tam spadla A350, kterou mám na seznamu již dlouho..... Tak jsem do toho skočil a dva týdny měl svůj třistapadesátkový sen.

Ještě ve 3:01 se flightradar tvářil,
že bude A350....
V předvečer na hotelu IBIS dělám online checkin... možná, kdybych byl zkušenější cestovatel, trklo by mě, že to nešlo a místo toho přišla jen konfirmace, bude něco špatně... nenapadá mě ale žádné podezření. Na letiště odjíždím tak, abych tam byl 3h předem čistého času. Taxíku platím standardní cenu 8KWD, jdu na checkin, přes security, pohraničníky, celníky..... zbylé KWD není za co utratit a tak si nechávám 3KWD pro strýčka příhodu na vízum (třeba příště a nebo věnuji jinému cestovateli) a zbytek směnuji na eura. Na základě dobré recenze jdu do salonku Dasman-Kuwait Airlines s kartou Prioritypassu. Pěkné.... 3 teplá jídla, zákusky, káva, čaj... internet..... paráda. Jen žádný alkohol a žádné pivo :-).

První varování přišlo dřív,
ale tím, že jsem nebyl na datech....
Asi po hodině koukání na Netflix koukám na let QR1086 letící do Kuvajtu pro nás, jak na to je. Všichni se tváří, že dobře, ale let nejde najít online.... hledám dál a až Flightstats.com ukazují pravdu. Ještě neletí. Zpoždění. A změněn stroj na A330. Fuck. Čísla se zhoršují (a už začali chodit i notifikace Qatarců), ale pořád bych měl let do Prahy stíhat. Jen se musím rozloučit s Al Safwa First Class lounge v Doze, který jsem měl zaplacen za super cenu (1.500czk místo 165USD běžné ceny) - taky jsem se dost těšil.

A takhle to nakonec opravdu bylo....
Takže místo plánovaného odletu 4:00 to letělo na 5:25, 5:45 až na konečné 6:08. Doha má minimum connection time 45min (i kvůli zavazadlům). Přistáváme 7:21. Deboarding busem - shit a mě začíná běh na poměrně vzdálený gate. Dobíhám 7:50, kdy 7:55 je closing na let v 8:15 do Prahy. Mám to. Ale salonek ani nákupy v Doze se nepovedly.....
Co mě ale nejvíc iritovalo byl groundstaff Katarců v Kuvajtu, totálně nezorganizovaný boarding, zbytečná druhá security před gatem (2h!!!!!!), opakované kontroly boarding pasů se scanerem, který nebyl nejrychlejší, a strašné kecy nervózním cestujícím.... Arabské rodiny cestující v počtu 6-10ks, batolící se děti, arabky na vozíčku... to prostě čas taky nenažene.
Groundstaff v Doze mě taky zklamal, žádná další podpora pro Prahu.... celkově si mě tentokráte Qatar nezískali. Let zpět z Kuvajtu 2h delay, let tam 1h delay. Navíc jsem si to ani moc neužil v kuvajstském salonku... ta nervozita, že to nestihnu (a fakt moc nechybělo), tu byla.... takže mě ani moc filmy nezajímaly, těšil jsem se na víkend domů. Představa 20h v Kataru mě fakt nijak nelákala.

Zas chápu, že to k letecké dopravě patří. Bod za notifikace při online checkinu z mobilu. Nejvíc potěšila ta, že bágl je na palubě a mohl jsem tak být v klidu. Takže každému doporučuji, checkovat se z mobilu. Notifikace fakt hodně pomohou. Další bod plus jsou letušky.... fakt úslužné a milé. Při letu KWI-DOH jsem si dokázal protekčně během letu domluvit přesazení, abych byl co nejblíže východu......

Těmito 4 lety jsem o jeden let překonal Emirates a QatarAirways jsou u mě v seznamu těsně na 7.místě. Další cesta a jsou v TOP5 :-)

Naokraj:
P.S.: maličko mě zklamal Flightradar24, kteří patří k mým nejoblíbenějším aplikacím. Daleko čerstvější a přesnější informace měl Flightstats. Je tedy jasné, že každý čerpá informace z jiného zdroje a trošku jinak.

Žádné komentáře: