Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 7. února 2012

Ghana: přílet... den první

Hlasím se z Ghany, konkrétně z Akkry, kam mě zavály pracovní povinnosti. Vstávat se mi dneska moc nechtělo, ale už před sedmou hodinou jsem si to toulal po letišti. Byl to můj první let po dlouhé době, kdy jsem letěl economy, ale dokonce jsem neměl ani žádnou použitelnou věrnostní kartu - takže bez salonku.

Vydržet se to dalo. Salonek bych oželel, ale pěkně jsem se natrápil se samoobsluhovacím kioskem Lufthansy a nakonec paní na přepážce všechno předělala. Do Frankfurtu s náma poslali pěkně prostorného bulíka, samotné letiště ve FRA o ničem, zlatý Amstr. Jen 2 pořádné kavárny, mnoho lidí (věkový průměr 65) a celkově se mi tam nelíbilo. Všechno dneska bylo na čas, i let poměrně pěkným letadlem PrivatAiru s IFE, takže jsem jen spal, jedl a koukal na filmy. Udivilo mě, jak málo ghaňanů s námi letí.. z 90 jen 10 a v celém letadle jen 5 volných míst. I na hotelu je plno evropanů/obchodníků.

Ze samotné Akry jsem dneska nic moc neviděl. Příletové procedury zdlouhavé: pasová kontrola, kontrola očkování, kontrola tagu na kufru, snímání otisků a celní kontrola. Na všechno samozřejmě fronta.

A nejvtipnější historku jsem si samozřejmě nechal nakonec. Vyzvedával nás místní kolega se svým bratrem a chtěli se ukázat, tak přijeli přímo před východ z letiště, samozřejmě do zákazu. Jen co jsme naložili kufry, už u nás byl správce parkoviště (rozuměj pohůnek taxikářské loby) a za přední kolo položil ježka - ocelovou trubku s hřebíkama. Než jsme se vzpamatovali už u druhého kola stál pohůnek č.2 a namontoval botičku rychlostí, že by ve formuli 1 po něm sáhli všemi deseti a místní policista už vyplňoval bloček. Nakonec stačil telefonát a už se kluci plácali po ramnou a situace byla vyřešena. Obzvláště ta tyč-ježek mi přišla jako dobrá nápad.

Bude tady asi hodně fištronů.

Pak už v poklidu na hotel. Na to že stojí stejně jako Sheraton na Jumeirah je kvalitou pár let zpátky. Ale dobrý.

Tak zas zítra!

P.S.: na telefonním seznamu je velké logo Škoda.. nejen u srdce boleslaváka to zahřeje..

Žádné komentáře: