Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 8. února 2012

Ghana: když nevíš coby, koupíš to v zácpě ... den třetí

.. nám začal hned ráno a to po snídani cestou vyřizovat naše pracovní věci do čtvrti ministerstev. Jsou krásně seřazena vedle sebe a jde se kolem nich pohybovat pěšky. (zaujalo mě naruby-diskriminační ministerstvo: pro ženy a děti) Kvalitu fotek nemá cenu popisovat, modernizace nutná. Zaujala mě jejich kampaň za zdravý život - Eat fruits daily. Fruits are medicine. a další - Exercise at least 30minutes 3 times a week. Exercise is medicine. Kdo se tím asi řídí?

Když jsem včera uvedl, co všechno se dá koupit na ulici, netušil jsem, o co všechno budu muset ještě seznam rozšířit: figurky teletubies, balení ramínek (dřevo nebo plast), radiovětrák, obraz ježíše, váha, žehlička, dalekohled, budík, hry monopoly a scrabble, šroubovák, vonítko do auta... a pecka nějvětší, borec se čtyřmi mrtvými krysami na provázků prodává deratizační prostředky proti myším...

Odpoledne jsme měli v plánu fotbal, na ten se ale nedostalo, neboť jsme se zasekli při cestě do Winneby (bohužel 4+řidič v Toyota Corola). Překvapily mě hrozné zácpy v Akkře. Black Stars (přezdívka týmu Ghany) stejně vypadly a tak jsme zakončili večeří v doupátku místních Celsbridge. Za zmínku stojí jeden zajímavý zvyk ghaňanů a to je představení každého člověka,který sedí u stolu tím, kdo ho přivedl do společnosti. Ale ne jménem a povoláním, ale kompletním profilem kdo je, co je, odkud se znají a co mají společného. Příjemná společenská záležitost.

Na večeři jsem se snažil vybrat z bankomatu.. ale stejné jako na Ukrajině, takový chudý oslíčku otřes se bez peněz.. 200 mi to nedalo, 150 ano, ale v bankovkách po 5ti...

U večeře jsme potkali člověka, co se jmenuje JUSTICE.. s bilbordem ze včera asi podobnost čistě náhodná :)

Zítra vstávám brzo a mířím na 3h cestu do města Tafo, tak aspoň budou fotky venkova a přírody. Počasí nám zatím nepřeje a sluníčko jsme ani neviděli... vedro ale stačí.


P.S.: a mají tu maršrutky, jen se jmenují TroTro...

Žádné komentáře: