Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 1. července 2008

Jsem bankovní expert!

Kreditní karta je základ a jistota, říkal jsem si a proto před svoji první samostatnou cestou jsem už jednu takovou měl. To mi vydrželo. Až do letoška. První špatná zkušenost se konala na jaře, kdy zhulený jamajčan s dredy natankoval celý můj týdení limit, ale naštěstí Komerční banka zareagovala super. Nyní se situace opakuje. Bankomat mi dal méně než měl a to o 1400hriven. Sepsal jsem přímo na poboččce stížnost a dnes mi řekli, my nic, to musíte řešit se svoji bankou. Sic! Už to řeším s Volskskou, jsou milý, ale bude to trvat 3 týdny.
Tady je bankomat na každém rohu... jenže.. maximum co Vám dá je 4-5.000Hriven. V každém druhém nejsou peníze (proto mi dal méně). Každý třetí nefunguje technicky a každý šestý má poruchu spojení. V každém desátém není papír, ingoust či co já vím, aby to natisklo účet. Když potřebujete 20K hriven, kolik bankomatů tedy asi musíte obejít? Číslo nevim, ale trvá to hodinu :(.

Začínám zjišťovat, že cash is the king a že kromě EU je karta dobrá tak maximálně místo niti mezi zuby. A pak se spolehněte.

Větší radost mi ale dnes udělal nákup letenky. ČSA byly poprvé levnější než Aerosvit a to o 100 dolarů. Jenže lety jsou v letadle Aerosvitu. Nechápu, patrně to je co do činění s kvótami, která si na letadlech dělí. Tím se mi opakuje další nelogičnost, kdy minule byl zase ČSA dražší než ČSA od Student Agency (Jančura asi už nechce vydělávat). Každopádně super, přicházejícím létam začínají letenky rychle mizet. ČSA mi také umožnili zde již několikrát zmíněný e-cestovatelský-sen :-). Nalogoval jsem se do svého účtu, objenal, zaplatil a do 15min přišla letenka, kterou si vytisknu. Pokud nebudu mít kufr (jako že budu :-) ) mohl bych se i online odbavit. Paráda a ještě za online vyřízení skásnu 1000mil navíc.

A co z toho plyne? Pokud se sem chystáte, kupujte letenky co nejdříve a berte si cash. Ideálně dolary nebo ojra.

Jeden jediný hlas v anketě a ještě k tomu "Dělej si co chceš" znamená pouze to, že to tu asi nikoho moc nezajímá... odpočítávání začíná :-)

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Hele, dělej si co chceš, ale rád bych, abys pokračoval :)) (taky jsem hlasoval). Akorát příště doporučuju udělat okolo ankety i článek, abys na ní víc upozornil (bez té noticky v blogpostu bych si jí nevšiml).

mk řekl(a)...

to proto, ze trpis slepotou :-) ale dobre, dam na tvoji radu a priste budu umistovat self promo :-)