Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 16. července 2008

Vodafone, Shell, ČSA a další - bojují o mě?

Považuji se za poměrně loajálního zákazníka, jehož věrnost je umocněna sbíráním bodíků zda drobnější výhody. Nepřeháním to. Kdysi jsem viděl reportáž o ženě, která sleduje každou spotřebitelskou soutěž u pracích prážků, sýrů, vložek a já nevím čeho. Já jsem pasivní sběratel. Mám kartičku, kterou ukážu, odmítám ale cokoliv opisovat, vystřihovat, chodit na poštu. Vše musí být jednoduché, jak jen to jde. Pomaličku sbírám a kromě dárků za body či kredity chci, aby daná společnost viděla, že jsem její zákazník a podle toho si mě vážila (samozřejmě do výšky mé útraty).

Pár příkladů:

K článku mě přivedl Vodafone, jehož chování pořád nedovedu pochopit. Dnes jsem přesáhl limit. Vodafone má všechny moje faktury zaplacené řádně a včas, stejně mě vypl. Na jeden den. Pak naskakuje další období. Pokud mám účet 6.000Kč za 30 dní, je to 200Kč na den. Pokud bych mu provolal o 200Kč více, poznal by to vůbec? A to patřím mezi 1 z pravních zákazníků ještě dřívějšího Oskara. Nic z toho. Firma si mě neváží. :( Navíc ani reklamy už vtipné nemá :-)

Když jsem začal létat na Ukrajinu, rychle jsem se přihlásil do Meridian Programu od Aerosvitu. Letěl jsem snimi 3x. Po 2 letech mi body připsali, kartu neposlali, s 3 dělají drahoty. Rychle, poslušně a pokorně jsem se vrátil k OK Plus od ČSA, který si od té doby nedokážu vynachválit. Bonusové míle za online booking, zabalení tašky zdarma. Super pro ČSA, škoda pro Aerosvit. Navíc poslední dobou je ČSA díky konstantnějším cenám levnější než Aerosvit. Jejich letadlům a letce Donbassaero (jejich přátelé) se sice nevyhnu, body ale naskakují u ČSA.

SHELL Smart má od té doby, co mohu řídit motorová vozidla. Díky bodům za Shell už mám doma dalekohled a sbírku nožů. Shell má hustou silniční síť, zajímavé akce v podobě přívěsků a autíček Ferrari a pumpy jsou čisté a dobře zásobené. Proč tam tedy nejet? Akce Smart bodů je lepší než přiblblých razítek na obrovskou plachtu, kterou sebou může tahat jen kamioňák, u OMV, lepší než vykopané DVD s doplatkem u Benziny a srovnatelné s body od Agipu. Ten má zase pětinu pump so Shell. Shell Smart je jeden z nejstarších, nejlépe fungujících a nejlépe udržovanějších věrnostních systémů. Sbírání bodů je tedy i tak trošku sňatkem z rozumu. Minulý týden (nebo 14dní) mi přišel dopis od Smartu, že moje karta je určitě ošoupaná a že zde je nová. Myslí na mě. Váží si mě :-) (tedy jejich marketingové oddělení mi tak vymylo mozek, že si myslím, že mě mají rádi) Nejraději jsem ale stejně sbíral body ve VillageCinemas... škoda, že už to zrušili. Hodně překvapení ale byli, když jsem na pumpě u Amsterodamu vytáhl Smart kartu.. nevěděli, která bije.. a body samozřejmě nenačetli.. Takže, sejdeme se u mušle :)

Kromě jiného všude tahám kartičku Coffee Heaven (pozor - funguje jen v ČR, v SK nikoliv - CYHBA!), Blažek, LU mi hlídá IKEA Family a s.Oliver, na Baťu mi už nezbylo místo J. Příště se těšte na článek "Karty karty kartičky, aneb kolik karet máš, kolikrát si Ukrajincem".

Kolik karet taháte vy?

Žádné komentáře: