Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 18. července 2008

V magazině... tak trošku jako u maturity

Do dnes mi vyskočí úsměv, když si vzpomenu na maturitní témata. Jedno z nich bylo nakupování nebo ještě více kuriozní "Na poště". Na té jsem tu ještě pořádně nebyl a maturitu z ruštiny jsem už nestihl. Dnes by se asi hodila, ale kdyby se tenkrát nezměnila doba, tak bych tu nebyl a pokud ano, jezdil bych tankem nebo řídil v Sevastopolu ponorku.

O širokém výběru čerstvých potravin jsem už psal v jednom ze svých prvních spotů. Dnes Vám ale přináším trošku jiný postřeh. Na Ukrajině fungují 3 hlavní sítě potravin, většinou s luxusní otvírací dobou 24h. Jsou to Billa, Furshet a Silpo (pobočku tu však má i METRO, v ČR MAKRO). Kousek od domu máme Furshet. V něm se mě stejně jako v Bille na Vysočanech ptají "Zákaznická kartička jest?" a já stejně jako na Vysočanech říkám "Nět". A to doslova. Na obou pokladnách sedí Ukrajinky. Kartičku Furshet jsem si prostě ještě nevyřídil.

U ukrajinských pokladen se motá člověk s tužkou v ruce a papírem. Vypadá jako tazatel spokojenosti typu "jak se vám u nás nakupuje" a "co vám chybí nebo přebývá". Omyl. Interně jsem ho překřtil na Odčítače. Pokud někdo nabere velký nákup a nemá na zaplacení, přiběhne odčítač a zboží depíše z lístku a zanese do svých poznámek. Zapoměňte na IT, tady je vrcholem zručnosti obsluha základních elektronických karet. Takový odčítač se vůbec nenudí a v akci je téměř pořád. Lidé mají chuti hodně, penízek málo. Dnes se paní zrovna loučila s krevetkami. Nejvíce mě však pobavil chlapík, který se vzdal všeho - zubní pasty, kila jablek i džusu, abych ochránil lahev vodky, 3 piva a tunu špeku. No každý má priority jiné.

Myslíte, že odčítači dorazí i k nám?

Aktualizace: Ukrajinský trh není nijak saturován a ještě tu bude veselo. Chystají se sem jak klasické hypermarkety (francouzký Auchan a Carrefour, dánský Netto), tak určitě diskonty typu Aldi či Lidl. Všichni mají velkou šanci uspět, jen neotálet.

Žádné komentáře: