Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 14. dubna 2008

Filmový festiválek na bytě

Jak jsem se zmiňoval už v pátečním spotu, hned po práci jsem si odvezl domů auto, uvařil pelmeně a vyrazil na setkání česko-slovenských krajanů. Schází se každý pátek, tentokráte se sešlo asi 25 lidí (naše Ambasáda registruje 180 českých firem na Ukrajině), povětšinu párů, co jsou tu na různou dobu i s dětmi. Dělají tu různé věci, od nadnárodních společností, přes investiční banky, státní instituce (konzulát, czechtrade..) až po soukromé podnikatele. Popili jsme Staropramen (kromě nejlevnějšího ukrajinského piva, které mi nechutná, byla další opce Stella Artois nebo Budvar, který byl zase 2,5x dražší než smíchovském staráč, protože je asi považovaný za luxus. Při jeho ceně by se už i oranžOlda zastyděl) a v 11 se odebrali domů. Jsou to milí lidé, příští pátek vyrazím zase.
V sobotu brzo ráno jsem přeparkoval a zase ulehl :-). Kolem poledne jsem vylezl, posnídal, poválel se a vyrazil do místního supermarketu nakoupit. Mám to v dalším bloku zarohem, takže jsem šel pěšky. Jako první mě překvapilo, že se za parkování platí. Druhé pozitivní překvapení byl široký výběr, od čerstvého ovoce, uzenin, ryb, sýrů. Oblíbil jsem si ukrajinské tlusté plátkování a tak 200g normálního tvrdého sýra jsou jenom 4 plátky.. takže v něm vidíte i obtisk zubu. V regálech s pivem si přijdete jako doma.. od Plzně, přes Staropramen, Budvar, Kozla až po Krušovice. V regálech s konzervami je to zase samé Hamé, takže mě hrdostí trošku zabušelo srdíčko. Neposlední výhodou je slušná otvíračka 24h denně...
Nějak jsem neměl moc náladu vymýšlet, co budu dělat, tak jsem vyrazil do centra, maje tucha že se možná hraje fotbal. Můj tuch byl správný a tak jsem shlédl výhru tuším 3:0 Dynama. Po té dom, na večeři a pustil jsem si film, Gone Baby Gone a dávám mu 5 hvězdiček. Tento týden jsem již viděl Úhel pohledu (Vantage Point), Vlak 3:10 do Yumy (3:10 to Yuma) a Tato země není pro starý (No country for old men) a nijak nadšený jsem nebyl. Úhel pohledu je zvláštní pouze předvedením děje z několika rovin, jinak je to béčkový akčňák k puštění po dlouhém pracovním dnu s křupkami, pivem a občasným šlofíkem. Yuma je western, ale doporučuji pouze pro milovníky koní a zbraní. Děj je postaven na také naivitě, že tomu nevěří ani oteklý amík s diagnózou lehké demence. Poprvé jsem myslel, že jsem to nepochopil pro přepracování já, tak jsem si to raději pustil ještě jednou a nespletl jsem se. Proč tento film nominovali na Oskara a třeba Amerického gangstera ne, netuším. Ale je to asi tím, že jsem 100% Evropan. Tato země není pro starý mě zaujala především hlavní postavou a dialogy. 4 hvězdy ale stačí, určitě patří k tomu lepšímu co jsem letos viděl. Gone Baby Gone je však můj favorit, určitě na to mrkněte.
Neděle není zajímavá vůbec ničím, lenošil jsem, trošku popracoval, poklidil, uvařil pelmeně a zázvorový čaj. Trošku jsem podlehl hře na své ukrajinské nokii, jmenuje se to Nature Park.. pokud to někdo hrajete, jaké máte skóre? J
Přeji hezký týden a díky všem, co se ozýváte.. nejen že jsem rád, že vás mám, ale to víte že rád slyšim novinky.

1 komentář:

aki řekl(a)...

jo jo vlak do yumy je neuveritelna pohadka...na druhou stranu věřit Gladiatorovi, že v poslední minutě zabije svou pravou ruku, aby nezabila hrdinu...a sám vleze do vlaku...
...ale takový hrdinové prý na divokým západě byli :-)
p.s. zase jsem začal s Losticilama...no nevím nevím