Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 11. dubna 2008

Bilance schůzkového týdne a příprava na setkání s krajany

Přiblížil se konec týdne a Vás možná zajímá, cože se kromě zajímavých situací, které jste tu vídali přes týden stalo. No věřte že zápisky budou čím dál tím kratší a informace čím dál tím překvapivější. Jednu novinku tu přece jen mám. Již od soboty jím špagety. Italové jsou úžasní. Tolik kombinací, se sýrem či bez, s kečupem či bez, s obojím nebo sólo (pravda tak nuzně ještě nebylo). Dnes špagety došli a do supermarketu se mi nechtělo, takže zítra udělám změnu (kolínka?), budou místní pelmeně. To jsou taky těstoviny, ale plněné masem. Výhodou je i doba vaření, místo 10 minut jen 4 , takže cyklus večeře mi bude trvat místo 11m, jen 7. Večer bývám hladový. Pravda, že takovéhle problémy jsem neřešil od studia… ale kvůli tomuhle tu nejsem, to jsem mohl jen na čundr na Kokořín.
V pondělí jsem absolvoval první schůzky v ukrajinské metropoli Kyjevě. Pravda, když jsem na ně kráčel, litoval jsem, že jsem se nepustil do ropy, plynu či energetiky. Přímo v centru centru centru jsem míjel jen kanceláře těchto firem. Pak přišli právníci a realitní makléři a tam jsem mířil já. Zdvořilostní schůzka u české advokátní kanceláře proběhla OK, jsou v Kyjevě již dlouho, prostředí znají a přesně věděli, co mě zajímá a co mě překvapí. V oblasti daňové politiky mě zaujala věta „co stát schvátí, již nenavrátí“ a bylo mi jasno, jak to tu bude fungovat. Ukrajina vůbec ještě funguje na dost byrokratickém podstatě, více než u nás, je to jak cesta do minulosti.. např. do katastru nemovitostí smí nahlížet jen notář (což pro něj je jako doživotní renta), zemědělská půda prakticky není na prodej, ale jen na pronájem, pokud do 2 měsíců nepřehlásíte auto na ukrajinské SPZ, může Vám být zabaveno…právníci nabídku poslali a myslím, že je využijeme.
Další cesta byla jen o pár pater níže, k místním realitním agentům, kteří měli na výloze sympatický nápis „we speak english“, což je pro mě něco jako světlo na konci tunelu, teplá sprcha po dni lyžování nebo studené pivo po fotbale. Zazvonil, představil, posadil, kávu objednal a katalogem polistoval. A už tu byl agent. Vysvětlil jsem mu, co potřebuji, na kdy má sjednat schůzky a první jsme pak již ve středu absolvovali. Byt s krásným výhledem, 100m2 za sympatických 12.000USD/m2. Pěkné, aspoň jsem si to nafotil. Nad fotkou výhledu z okna budu slintat a ty další fotky studovat, pro pochopení svérázu ukrajinského stavebnictví. Další prohlídky mi připraví na květen.
V týdnu jsem ještě pokračoval k místním developerům… z dálky jsem jejich kanceláře typoval na překupníky s kukuřicí, uvnitř jedním slovem luxus. Asi jsem přicházel ve špatnou dobu, protože parkovitě bylo prázdné, při cestě zpět jsem již našel 4 Mercedes S-Classe Long v černé barvě a několik nabušených maníků s vysílačkou v uchu. Asi přivezli majitele. Pak jsem si spojil jednání a je mi jasné, že mohou připravovat 2 mrakodrapy a mít projekty asi za 5mld USD. No nic, nesmíme to uspěchat, my máme ještě rok čas.
Dnes jsem navštívil Czechtrade a musím mu vyseknout poklono. Jemu i českému státu. Mají to docela dobře připravené, služby co nabízejí tak jsou velmi použitelné a myslím, že vstup na trh, dokážou velmi dobře připravit. V dalším týdnu – se šéfem i bez – mě čekají další schůzky s právníky, daňovými poradci, celními deklaranty, projektanty, architekty a prostě všemi, kteří nám pomohou rozvinout biznis dále. Zítra ještě mířím zdvořilostně na ambasádu. Pak si to o víkendu budu sepisovat, třídit a jednotit. Čeká mě hodně práce. Mám taky i nějaké své plány. Chci podívat po nějakém milém dárečku pro miláčka, chci očíhnout Dnipropark, nakoupit proviant na další týden a udělat pro vás pár foteček Kyjeva z další strany. Taky potřebuji natankovat a s autem do myčky, ale to si ještě hodím korunou, dopravy mám docela plné zuby, takže se s dopravním budgetem 5Kč na víkend asi budu vozit metrem. Počasí tu máme přechodné, jeden den hezky (až 20st) druhý den poprchává...
Jo a dnes (v pátek) vyrážím do Café News na setkání s českou komunitou v Kyjevě, tak uvidíme, koho zajímavého potkám.

Hezký víkend Vám všem!

1 komentář:

aki řekl(a)...

upppps comment under "metrochickenarticle"