Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

středa 23. dubna 2008

Proč jsem nenašel žádnou nákupní galerii

.. jsem odsuzoval v jednom z mých prvních článků. Vážení, důvod je jednoduchý, chodil jsem totiž po povrchu. Zní vám to divně? Možná, v centru 2 největší obchoďáky, které jsem našel jsou pod zemí. Ano! A ne jedno patýrko, ale minimálně 2, někdy i tři, včetně fontánek a všech kravinek. První, menší, je na majdanu nezávislosti, a jmenuje se Globus (náhled zde) a najdete v něm prakticky stejnou skladbu obchodů, jako v ČR - od Montonu (Palladium), přes Peacock London (OC Šestka) až po něco jako Sephora.
Daleko větším komplexem, který jsem objevil o víkendu je METROGRAD. Neskutečný podzemní komplex (velikostí podle mě od Náměstí republiky až na Národní třídu) mezi stanicemi metra Chreščatyk a Lva Tolstvovo. Neprošel jsem jej celý, bál jsem se, že zabloudím. Zde jsou fotky ze stavby a zde, jak to vypadá dnes. Níže je plánek. Byť se to nezdá, je to obrovské, rovně jsem šel asi 15 minut a neušel jsem ani třetinu. Páč nejsem jako oni trénován bojem ve štolách Afgánistánu, preferoval jsem chůzi na povrchu.

Teď už chápu, proč je tady metro tak pekelně hluboko... mezi metrem a povrchem jsou totiž ještě 2-3 patra nákupů a zábavy. Metro tak představuje nejen způsob levné a rychlé dopravy, ale i jakési pomyslné centrum nákupů, služeb a dalších míst lákajících lidi. Prostě v metru zařídíte vše. Přesunutí nákupních orgií pod povrch mi nepřidej až tak špatný nápad, aspoň se nezniční tolik místa jako jsou třeba rozplizlé Letňany, na druhou stranu 3 patra pod zem bych na kafe ani pizzu nešel.

Prakticky jediným "nadzemním" obchodním koplexem v centru je CUM, který si v ničem nezadá s českou Kotvou před 15 lety. Ani ve skladbě, ani v šíři sortimentu.

P.S.: fotky moje nejsou, pač se jak v ČR v galeriích nesmí fotit.
Plánek je převzat z Metrograd.com

Žádné komentáře: