Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 9. května 2008

Kyjevské metro jako jeden z hlavních nástrojů politické kampaně

Volby do kyjevské rady se nezadržitelně blíží a cítit je to na každém kroku. V porovnání s Českou republikou (a že si můžu dovolit to porovnávat) mi to tady přijde dělané s větším zaujetím. Proč nevím. Je to pocit.
První věc co mě překvapila je množství dobrovolníků, kteří se angažují. Prakticky na každém roku-kroku je stánek, u každého supermarketu, výlezu z metra stojí někdo s letáky. Na křižovatkách, semaforech ani nemluvě. Mají trička, prapory, letáky a agitují. Dokonce v centru města stojí lidé kolem kruháku (uprostřed) a mávají prapory.
Většina akcí se soustřeďuje ke kyjevskému metru, ale ne jen do stanic a vestibulů, ale i přímo do vagónů. Prostě do i tak přeplněného metra někdo nastoupí, začne hlásat hlavní body kampaně/kandidáta, rozdá letáky a přestoupí do dalšího metra. Dovedete si představit, kolik takových lidí musí být? Nyní se ozval dopravní podnik, provozující metro v Kyjevě, a žádá o přerušení těchto akcí.. rozumím tomu. Představa, že by mi v Praze při cestě domů někdo odříkal volební program typu zákaz antikoncepce v podání lidovců, hned v zápětí nutnost znárodnění od rudých komančů, završeno nedejbože nutnost svítit svíčkou a pojídat vše, co je bio, od zelených ekoteroristů, v momentě kdy by se na mě ze všech stran tiskli jedinci neznající funkci antiperspirantu a zubní pasty, stal by se ze mě masový vrah, častý zákazník Bohnic a nebo ještě větší fanoušek automobilové dopravy.


Zde vidíte boxerskou ikonu, Vitalije Kličkova, jako kandidáta na primátora Kyjeva. Pokud zvítězí, bude to brát hákem a jak byl zvyklý, většina soupeřů skončí KO. OK? :-)

Tímto příspěvkem se s Vámi loučím, od zítra do neděle je volno a já se nedostanu k internetu. Hezký víkend

Žádné komentáře: