Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

úterý 12. srpna 2008

mPenize.cz - vyřeší můj problém nebo hledat dále?

Musím bezrozmyslu říci, že jsem poměrně líný klient, nenáročný na čas, ale velmi náročný na kvalitní bezproblémovou a neotravnou službu vlastně jen jednou za čas. Nerad sleduji výpisy, nerad jsem obtěžován telefonátami co se mi líbí a co ne a nerad pátrám po tom, co je kde levnější. Peníze mi chodí od zaměstnavatele a já je sosám kartou, ale úplně nejraději kartou platím. Nyní, v zahraničí, kdy stoupá moje potřeba na dostupnost bankovních peněz přemýšlím, zda jsem si vybral dobře.
Již od studentských let používám Komerční banku (KB) - je to Mojebanka.cz J. Zaujal mě jejich Gaudeamus (neplést s Gambrinus) a 333Kč každý rok na studentský život. Dále měli mezinárodní elektronickou kartu, která se taky hodila, byť jsem si hned ten rok objednal embosovanou... měl jsem na to :-) a hlavně mi to šetřilo peníze na pojištění. Od té doby mám pořád jedno konto, druhé v ČS jsem zrušil a účet ovládám po telefonu. Internetu nevěřím, zatím. Hlavním účtem KB s nabitou embosovanou kartou KB (blokovanou pro internetové transakce) zůstane, děkuji jim i za záchranu účtu na Jamajce a flexibilní vydání karty nové. Firemní karta od Volksbanky taky není řešením, páč možnost využití peněz na kartě je striktně služební.

Čeho chci dosáhout?
1./ Možnost platit na internetu (nejen třeba v e-shopech, ale i letenky na ČSA, Pelikan, Kralovna)
2./ Ovládání přes internet sekundárního účtu
3./ Nemuset sebou neustále nosit kartu k "hlavnímu" účtu - tzn. kreditní nebo debetní karta s dostatečnou zásobou

A nad čím přemýšlím?
1./ Kreditní karta. Líbí se mi možnost vést platby na odděleném účtu a na konci měsíce zaplatit účet po kontrole položek.
+ oddělený účet s minimální možností vybrání hlavního účtu, prakticky neomezená akceptace na internetové platby
- poměrně vysoký poplatek za vydání embosované karty (a to jsem chtěl třeba Citi ČSA, ale 2.500Kč mi přijde zatím dost), elektronickou nelze platit na internetu.

Nyní se ale vyrojili specializované kreditní karty, třeba Raiffeisen BANK ji vede zdarma, pokud přes ní přeteče ročně více než 3.000Kč.

2./ mBanka - tato lowcost banka je mi sympatická nízkými poplatkami na všechno. Pro hlavní účet by mi to asi bylo málo, ale jako záložní účet? Co vy, svěříte peníze někomu, kdo je vlastně "jen virtuální"? Pokud je tu nějaký člen mKlubu, pamatujte si mě. Třeba....
+ nízké poplatky, ovládání po internetu a telefonu
- v případě problému špatná dostupnost pobočkové sítě,
vyšší poplatky u rozšířené nabídky služeb

Dnes mBank ohlásí připravovanou službu mPeníze.cz (kuk sem) ve spolupráci se Seznam.cz ... tak třeba!

3./ PaySec. Záštita ČSOB je jistotou garance. Neřeší však problém dostupnosti peněz v zahraničí, pro internetové nákupy dobrý, ale letenku tím třeba nezaplatíte.

4./ Jiná banka nebo separtání účet u KB (stejně bych ale potenciání riziko rád rozdělil). Dříve jsem jako firemní účet používal Raiffeisen BANK a docela ji preferuji. Má pobočku kousek, kde bydlím, cenová politika je OK, využívá SW od eBanky, umím používat jejich elektronické bankovnictví a je to banka mezinárodní. Na Ukrajině je to co do šíře pobočkové sítě největší banka (koupily Aval - Raiffeisen Bank Aval). A s Luborem jsem navíc hrál fotbal :-)

Jako doplnění přikládám test Účtů.

Máte pro mě nějakou radu?

Žádné komentáře: