Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 11. srpna 2008

Čáry máry s letenkama

Kupování letenky domů je pro mě vždy malý svátek. Prvně se to nedělá každý den. Druhak se jedná o objednání jakéhosi speciálního zážitku, cesty domů, do Prahy, do Vysočan, do ... to je mi smutno :).
Vždy pár dní před odletem dom kontroluji na webu (klasika - ČSA a Aerosvit + Královna.cz a Pelikán.cz zda se neobjevil nějaký nový borec), jak se cena vyvýjí, koukám kolik to bylo minule a těším se, až budu moci "odpálit" svoji volbu. Tato činnost mě vždy přinutí zamýšlet se. Přemýšlím, proč je cena zrovna taková, kam asi všichni cestují, kolik stojí palivo a taky jak funguje tvorba cen na vlastním letu a na code/share. Systém zprocesování online si nemohu vynachválit (a OK Plus mi ještě přidá 1.000 majlí) Ceny jsou od mého prvního letu mezi Ukrajinou a rodnou vlastí notně poporostly a doufám, že cena paliva je na vrcholu a čeká nás pozvolný pád. Každopádně nás čeká konec prázdnin, což je taky velká výhoda.

Dnes Vám uvedu konkrétní příklad z cestování Kyjev-Praha-Kyjev a zkuste mi na něj prosím odpovědět:
1./ Aerosvit je draží než ČSA na všech letech.
2./ ČSA nabízí levnejší let letadla Aerosvitu než Aerosvit sám.
3./ Nejdražší varianta letu s ČSA je jejch vlastním letadlem.
4./ Královna.cz jako překupník dokáže být na letu ČSA levnější než ČSA samotné...

A to jsem chtěl letět samozřejmě variantou 3, ale má přirozená šetřivost mi nedala a vzal jsem let o 1,5h dříve. Samozřejmě tratím 500mil do OK Plusu :-), stejně to ale asi na stříbrnou kartu dá.

Jinak pondělí začalo poměrně klasicky cestou na letiště pro kolegu. Kolikrát si přijdu jako letištní taxi :-), byl jsem tam ve čtvrtek, neděli, dnes (pondělí), chystám se zase ve čtvrtek, neděli, pondělí, středu a čtvrtek (to už tam ale zůstanu). Celkem to hodí skoro 1.000km.

Na bytě nám OPAKOVANĚ neteče voda. Už nevím co s tím. Tak aspoň sedím a v klidu pracuji, přemýšlím nad dalším vylepšení blogu. Líbilo by se mi propojení Bloggera, Facebooku a Twitteru. Prozatím jsem si zprovoznil Twitter na mobilu. Předpokládám první týden v září cestu do Ruské Federace, tak bych informování pomocí krátných zpráv z Twittera rád využil. Sledujte tedy pravý horní roh.

Držme palce zítra Slavii a zdravím Jardu Blažka do béčka. Už nevylezeš :-)

2 komentáře:

aki řekl(a)...

jsem nějak nepobral na co mám odpovídat...asi na tu poslední větu-ale to je pod věru pod mou sparťanskou úroveň :-)
p.s. viděl jsi včera vlastence pavla verbíře...z půlky

mk řekl(a)...

Verbiře jsem nevidel a snad ani nechci.. nejhvezdnejsi sezonu mel, kdyz jeste hral 2. Ligu, coz bylo nekde 95? 96?

odpovidat si mel na prostredni odstavec cen letenek :D

už kupuješ?