Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 23. února 2017

Den pátý: Monument znovuzrození Afriky v Dakaru a domů


15.2.
Ráno se opakoval budíček tlampačem, ale už to není takový šok. Jdeme na snídani a koupit nějaké drobnosti, já již pouze potraviny. Tašku si plním ibiskovy sirupem, pivo gazell, gin, anyzovka, cokolada ghana, kava guinea bissau, pomerancova esence.

Před desátou sedáme do taxíka a jedeme k Monumentu znovuzrození Afriky.


Monument znovuzrození Afriky (fr. Monument de la Renaissance africaine) nazývaný také Africká renesance byl slavnostně otevřen dne 4. dubna 2010 v senegalském hlavním městě Dakaru. Jedná se o 49 metrů vysoké bronzové sousoší v sovětském stylu. Socha vznikla v souvislosti s 50. výročím nezávislosti Senegalu, který byl do 4. dubna 1960 v područí Francie. Výstavba tohoto monumentu začala v roce 2006 a náklady na výstavbu převýšily 20 milionů Eur. Socha znázorňuje rozmáchlého muže, ženu a dítě, kteří hledí k Atlantskému oceánu.S výstavbou a návrhem tohoto sousoší je pevně spjato jméno senegalského prezidenta Abdoulaye Wade. Výstavbu prováděla společnost z KLDR.

Opravdu monumentální. Je to kousek od letiště (z centra sem 40min a pak ještě 20min na letiště). U monumentu půl hodiny stačí bohatě. Vystupujeme, fotíme a já kupují za poslední měsíce senegalskou černou masku. Mám již jednu z Ghany, tak bude viset vedle. Masku + dvě malé sošky (lev a nosorožec) jsem usmlouval za 10tis, férová cena pro něj i pro mě.

Letiště je malé, čisté a dobře organizované. Fronty jsme nestáli dlouho, za to mnoho. Kontrol je opravdu hodně:
  • Pred vchodem se kontroluje letenka
  • U dveří security
  • Před checkinem počítaní osob do letadla - manuálně
  • Checkin/dropoff
  • Frontička před imigračním
  • Imigrace
  • Security
  • Náhodný customs
  • --- u gate znova kontrola + namátková podrobná security
  • Boarding (vždy busem)

Na poslední chvíli ještě se štěstím kupuji tričko Senegalu ověřujeme si cenu suvenýrů (Suvenýry nedrahé jen o kousek než na trhu, např. sošky 2500-3500, 2500 pěkné magnetky, 2300 tričko). Ty na letišti mají cenovky a tak vidíme, kolik co asi může stát.
Odlétáme na čas a jediné co mě překvapilo je desinfekční postřik v nastoupeném letadle.. Docela vtipné, v Lisabonu na čas, ale mále bychom nestihli odlet… kdyby neměl hodinu zpoždění a tak stíháme i pivo. V Praze jsme v 1:00, bágl dorazil a v krásné 3:00 jsem doma v Mladé Boleslavi.

Celkově ve mě zanechal Senegal velmi příjemné pocity. Co do kvality silnic se může učit každý, směnáren a bankomatů všude plno (nechť Indie závidí) a místní simku sežene taky kdekoliv bez problémů (třeba Orange). Určitě se sem jednou rád vrátím a projedu jižní cíp s Gambií, oblastí Casamace a třeba nakouknout i do Bissau.

Perfektní výlet se vším všudy!!!



Krátký slovní pro nákupní fanatiky.
Look my shop = prohlídni si tento obchod, sice není můj, ale když něco koupíš, dostanu provizi
Take a time = hlavně nechoď jinam, aby si nezjistil, že tam mají to samé
How much you want to buy, I make price together = dej mi co nejvíc a je mi úplně jedno, kolik ti toho dám já
Give me best price = kolik nejvíc jsi schopen mi zaplatit
What is your best price = kolik nejvíc jsi schopen mi zaplatit
Now buy something from me too = ukázalo se, že máš zbytečné bíle peníze, které chci i já
Make me happy = udělej ze sebe nákupem kraviny blbce

smlouvání je africký/senegalský národní sport. Pokud zaplatíte více než třetinu prvotně nabízené ceny, naletěli jste....



A kam dále pokračovat?
Den první: Přes Lisabon do Dakaru
Den druhý: koloniální perla Saint-Louis na řece Senegal
Den třetí: Rybářská vesnice Kayar, jezero Retba a příjezd do Dakaru
Den čtvrtý: Ostrov Goree a zevling po Dakaru
Den pátý: Monument znovuzrození Afriky v Dakaru a domů

Žádné komentáře: