Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pátek 22. listopadu 2019

Kde hledat online ubytování a kdo je kdo?

Tak se nám ten trh s ubytováním lehce stabilizuje, což vlastně znamená... zdražuje. Ubývají konkurenti a postupně se budují 2-3 silné skupiny. Zda bude profitovat zákazník je otázkou....

Hotels.com je vlastně Expedia.com (Expedia Group)
Trivago.com je vlastně Expedia.com (Expedia Group)
Orbitz.com (a eBookers) je vlastně Expedia.com (Expedia Group)
Travelocity.com je vlastně Expedia.com (Expedia Group)
Venere.com je komplet přesměrován na Hotels.com

Priceline.com je vlastně Booking.com (Booking Holdings)
Agoda.com je vlastně Booking.com (Booking Holdings)
Kayak.com je vlastně Booking.com (Booking Holdings)
Hotelscombined.com je vlastně Booking.com (Booking Holdings)

Viator.com je vlastně TripAdvisor (pikantně - dříve Expedia Group)

Zenhotel.com je vlastně Ostrovok.ru
HRS.com - spíše business sektor, nenašel jsem moc dobrých tarifů pro solotravelers - za mě nevyzkoušeno
Trip.com - čínský projekt, určitě má potenciál... Čínské projekty nás mohou jednou převálcovat. Velká síla lokálního trhu.

Dobré ceny na porovnávačích mají ještě stránky Otel.com, patřící pod turecký Prodo Travel... jaká je jejich životnost, těžko říci, otázkou je, zda to zkoušet. Dá se konstatovat, že většinu hotelového ubytování na porovnávačích zajišťují výše uvedené společnosti. Ty přes porovnávač přesně vědí, kdo co a kdy a kam hledá a mohou na ceny reagovat. A jelikož vlastní poskytovatele i porovnávač, je taky otázkou, kolik si platí sami sobě a kolik si berou od konkurence, čachry machry jsou samozřejmě na snadě.

Podnětem pro tento post je informace (ano, již chvíli stará), že skončil poskytovatel Amoma.com, který jsem si celkem oblíbil a pomohl mi dobře bydlet v době, kde jiní (kteří měli data!) nehorázně nafukovali ceny. Za jejich prohlášení je jasné, že to vidí podobně jako já (a nebo já jako oni).

Entities that claim to act as "price comparators" are, in effect, media agencies that redirect consumers to entities like ours against paying a cost per click. These media agencies are sometimes owned by companies operating in the same segment as ours, which has a negative impact on free competition. They are currently in a dominant position in the market and we think that this is to the detriment of the end consumers. Indeed, having taken the place that is theirs today, these entities unilaterally impose unsustainable financial conditions for us, because we work at the fair price to benefit our customers, not to benefit these media agencies.
The result is a market concentration in which only a very small circle of majors Online Travel Agencies can survive. You probably also know that the public authorities are currently opening investigation procedures against these entities, notably in Australia, Spain - and most recently, as reported in the press, in the United States. (Zdroj: Amoma.com)

Samozřejmě jsem nezapomněl na mnou poměrně oblíbené AirBnB.com, ale to je trošku jiný druh služby (zatím) a neobchodují se hotelové kapacity. Pro určitý druh cestování vřele doporučuji, pro rychlé skoky po evropských centrech měst mám pořád raději hotely.
V tomto roce jsem využil nově ještě Hotel.DE (skvělá nabídka pro Írán) a Zenhotel (v Barceloně a klaplo to za super cenu). Pro Florencii se mi povedl celkem dobrý deal na Agoda.com (mé poprvé s nimi). Jinak jedu drtivě Booking.com (zlepšili se?) a láká mě Hotels.com ... především noci zdarma v kombinaci s firemním tarifem. Ale Booking (má fakt fakt dobrá data) umí velmi dobře kouzlit s cenama a drtit to do vás! 

Žádné komentáře: