Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 5. prosince 2022

Den č.4 - Serekunda market & trh dobytka v Abuko

Piva nebylo málo a tak je vstávání maličko těžší. Ale jen maličko. Vyrážíme na snídani do místního pekařství, omelet bylo dost. A spřádáme plány. Chceme jet do Abuka, na trh zvířat, a na trh do Serekundy. Lavírujeme jakou variantu zvolit a nakonec se domlouváme s Laminem-průvodcem. Od Gabriela víme, že on čas nemá, že jede na letiště, tak jsme zvědaví, kdo pro nás přijede. Lamin si za výlet říká nakonec D2200. Vyšší, ale rozumná cena. No a nakonec přijel rasta týpek s otevřeným offroadíkem a my míříme na zadní korbu. No super. Skoro celou cestu nejedeme po asfaltu, takže to ani nehoupe a ani nepráší.

Po hodině jsme na trhu dobytka. Mají zde kozy a krávy. A supy. Více než trh je to sklad živého masa. Většina, kdo si přijde pro zvíře, si ho rovnou nechá zabít. Takže jsou zde i jatka a porcovna. A samozřejmě u ulice si můžete koupit buď něco z grilu nebo kus masa, který tam visí většinu dne a hlídají vám ho mouchy. Nic nepadne ladem. Zpracovávají tu rohy, kůže… chovají mladé. Kozu koupíte od 100 EUR, největší býk byl oceněn na 6.000EUR… první nabídka tlustému bílému muži ovšem. A na celý koloběh dohlíží desítky supů, kteří očekávají, že tu a tam něco uhyne a není lepších pracantů, kteří zabrání šíření hniloby. Pěkný zážitek.

Sedáme na korbu a prachem jedeme na trh Serekundy. Ten je daleko větší a rozlehlejší než v Banjulu. Možná i tím, že jsme tu v sobotu a všichni jsou na nákupech. Kupujeme pití, africké látky, čerstvý ibišek a tašku a nemáme náladu na víc. Na korbu a zpět. Kolegovi není dvakrát do zpěvu a tak si chladíme tělo ve vlnách a já Cristalem. Super. Večer se jdeme podívat na Craft market, ale není zde osvětlení, takže jen večeře v “Opici” a spát. Zítra vstáváme na budík.