Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 5. prosince 2022

Den č.5 - Lazy day + nákupy + odlet z Banjulu

Ráno vyskakujeme z postele a jdeme rovnou do Bijilo Monkey parku podívat se na opice. V Lonely Planet mají uvedeno otvíračku v 8:00, ale v 8:30 jsme pána vzbudili. Lístky nám prodal a v ospalosti zapomněl nabídnout služby průvodce. Jdeme podle Maps.ME. Opic potkáváme hafo, krmení jsme jim žádné nebrali, nevěděli jsme, zda bychom se jich pak zbavili. V podstatě park byl hned vedle našeho hotelu, takže opice moc dobře známe z hotelové zahrady. Asi 60% treku jdeme dobře, 40% se koušeme složitě křovím. Nakonec zadním rohem prolézáme na pláž a jdeme krásnou procházkou zpět na snídani. Paráda. Sbíráme mušle a celkově jsem si tu plážovou procházku dost užil. Škoda, že nebylo víc času jít každý den na jednu stranu.

Poslední snídaně v hotelu, platíme 36E za prodloužení (late check out - letí nám to až ve 20:30) a jdeme hodit pohledy do jediné poštovní schránky v Kololi, do Senegambia Beach Hotelu. Schránka byla úplně plná. Buď ji nikdo nevybírá a nebo byla těsně před vybráním. Možná bude i rekord šest měsíců z Kuby poražen. Pak už hurá do víru Craft marketu uhádat nějaké dárky. Kupuji přesně co jsem chtěl + celkem velkého dřevěného hrocha, litr kosového ginu made in gambia za D220, džem z ibišku a víc už nemám peníze. Jel jsem na dno a více jsem měnit nechtěl. Přesně jsem si odpočítal na oběd, dva Cristaly a taxi na letiště. Krom batohů balíme i velkou příruční tašku s dárky. Kromě velkého hrošíka si O totiž koupil konvičku s vařičem. Nikde ji nemohl sehnat a tak mu prodali tu svou…. a chápejte, to by byl příručák málo. Ještě jsem měl ty látky, masku, džemy…. + balíme i nějaké naše věci jako výplň, ale stejně máme batohy plné.

Odlet z letiště v Banjulu

Z Kololi vyjíždíme fajf tu fajf při plánovaném odletu 20:30. Chceme mít fórečka a taky dle flightradaru víme, že to letí zatím správně na čas. Přijíždí pro nás náš oblíbený řidič Gabriel a jedeme tak téměř ve svým. Kromě jedné cesty jsme vše odjezdili s ním. Cesta ubíhá v neděli navečer dobře a za plánovaných 40 min jsme u letiště.

Odháníme pomahače s naší jedinou taškou suvenýrů a jdeme si stoupnout do jediné fronty… na zaplacení poplatku, ano, opět 20 EUR. Mají ale možnost platit i v Dalasi a je to výhodnější. Nechte si tedy D1000 na odletovou taxu (a občerstvení!). Po této frontě vás zřízenec pošle do další fronty, na checkin a pak do fronty na odevzdání zavazadla a jeho kontrolu před naloděním. (kdo chce nechat zavazadlo obalit do igelitu, lze)

Další fronta vás čeká na hranici, ale pozor, musíte získat a vyplnit výjezdový formulář. Tak hledejte, kdo ho rozdává (zase žádné stolečky ani tužky, hezky na koleně).

Pozor, ještě další fronty budou. Další je na security a další frontička hned po ní, kde kontrolují všechny razítka od security a poplatku. Téměř konec.

Zde je malá čekárna a zbytečný dutyfree obchod a dva bary. Jeden uvnitř a jeden velkou s velkým venkovním posezením. Jen velmi špatný kurz při platbě EUR. Ceny srovnatelné s hotelem v Kololi (Cristal D150). Další možností je využít akce na salonek za 20 EUR. Akce probíhá podle mě každý den :-).

Před nástupem do letadla ještě finální kontrola pasů (a visa destinace letu) a pípnutí palubním lístkem a už vás bus veze k letadlu. A přesně takhle jsme to udělali a 30 min do odletu jsem už mastil solitéra na palubě A330 belgické registrace.

Tím, že stejně jako většina afrických letů s Brussels, je mezipřistání, nenastupuje v Banjulu plné letadlo. Můj odhad je max 30% v Economy a 1% v Business.

Let do Dakaru je 25 min a pak nás čekala asi 80 min přestávka a výměnu posádky, natankování a nastoupení zbytku. Celkem opruz.

Tip: Doporučuji si nechat cca D1500-2000 na letiště, na pivko a odletovou taxu!

Letíme nocí, klimbáme a brzo, kolem páté, jsme v Bruselu. Přemisťujeme se do salonku, kde je to super, ale stejně preferuji spánek a více než polovinu času jsme prospali. Malé drama s odletem. Přebookovaný let a nabídka 250E pro toho, kdo přiletí domů o 4h pozděli Luftwaffe přes Frankfurt. Odolali jsme. Letíme. Nic zásadního se nestalo, klesáme do studené Prahy, bereme auto na GOp a frčíme dom.

Afriko!

Určitě se vrátíme!

Velmi intenzivně studuji další varianty tohoto regionu a číhám na levné letenky.