Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

čtvrtek 15. října 2020

Vánoční dárky nebo vánoce 2020 - kde spolehlivě nakoupím?

Tento post mám v hlavě už dlouho, bude to nekonečný post, průběžně ho budu aktualizovat a doplňovat, stejně jako loni. Navíc - právě mi byl zrušen termín u zubaře, koroňa řádí jak svině a tak stejně budu většinu času sám v kanceláři a nebo doma....

Základem mého článku jsou pozitivní zkušenosti v letech minulých (vánoční i nevánoční nákupy), tématu se věnuji celkem podrobně, ale samozřejmě každému může vyhovovat to jeho. V tomto postu uvidíte, jak běží moje nákupy pro Vánoce 2020.

Kde se vyplatí nakoupit:

  • Knihy a časopisy - jednoznačně preferuji MegaKnihy. Dobrou zkušenost mám i s Albatrosem a Gradou. Nikdy neopomenu se rovněž podívat na nakladatelství Kniha Zlín, dělají svoji práci velmi dobře. Skoro je až jedno, kdo vám knihu dodá. Prostě ale chcete ten servis kolem, to příjemno. Dříve jsem byl skalním fanouškem Kosmas.cz, ale aniž by mě nějak zklamaly, jejich kouzlo vyprchalo.....BookTook.cz taky umí. V oblasti knih je prostě velký výběr. A časopisy? Nedám dopustit na Reportér. Jedno dvě předplatné jako letos určitě předám! Sám jsem předplatitelem od prvního roku existence. Sponzoruji tak boj proti zlu AB+MZ.
  • Elektronika - Alza umí. Alza mě umí neskonale naštvat a spcielně před vánocema krutě nestíhá a až někdy lže. Taky mě štvou přirážkou za platbu kartou... ale ve finále.... umí dodávat rychle a spolehlivě a mají toho hodně, tak se dá udělat větší nákup. Navíc mají luxusně rychlou logistiku a Alzaboxy. Reklamace taky bez problémů.
  • Hračky - zásadně beru na Alza, viz výše a Maxíkovi hračky. Nikdy mě nezklamali. 
  • Parfémy & kosmetika - zvykl jsem si na parfémy bez online krabičky :-) a tudíž jedu na ProdejParfemu.cz ... skvělí servis, rychlé dodání. Bez nich si taky nedovedu představit žádné vánoce.
  • Oblečení&Outdoor - nejvíce objednávek má odemne UNCS.eu aneb Uncle Sam. Ano, šijou na pořádné svalovce. :-). Ze zahraničí mohu s klidným srdcem doporučit ASOS.com. S outdoorem se neslepletete na Outdoorshop a Armed, ti jsou fakt dobří a rychlejší než blesk!
  • Alkohol - dvorním dodavatelem tekutých dobrot je pro mě lihovar Žufánek a jeho LepšíNálada.cz . Výbornou zkušenost jsem udělal s Lihovárkem, do firmy mi občas vozí Mr.Brut. Všechno ověřeno a funguje.
  • Fotodárky - dlouhodobě chválím, kudy chodím a oslavuji SAAL Digital. Nejen proto, že jsem byl jeden z prvních bloggerů, co je mohli zadarmo otestovat, ale proto, že je to fakt špičková kvalita. Od roku 2019 každá moje cesta je vytištěna od nich. Samozřejmě, někde je to toršku dražší, ale velmi často mají promokódy. Rovněž jsem zkoušel fotodárky od Tiskareny a byl jsem spokojen. Letos nebudou fotodárky pod naším stromečkem rovněž chybět.

Samozřejmě sleduji i eshopy, které neznám, ale mohli by být pecka:

  • Spojení čokoládovna Janek, Žufánek a Doubleshot nemůže dopadnout špatně, takže tento adventní kalendář je jasná věc. Otázkou jen, komu....
  • Někto rád horké, jiný ne. Já chilli a pálivé můžu, proto na tomto obchodě si určitě vyberu....
  • Jestřábův obchod při Skautské nadaci je to pravé, pokud holdujete skautingu. Batoh, KPZ i Foglarova tvorba. To vše k mání....
  • Vychytávky pro cestovatele co se vejdou do malého batohu? Jasně, Pod7Kilo.
  • A samozřejmě nezapomeň udělat i něco dobrého. Jen tak. Není potřeba vždy a jen něco kupovat....

Kde rozhodně nenakoupím - osobní blacklist

A která doprava mi nejvíce vyhovuje?

  • Až doposud nejvíce kralovala Zásilkovna.cz. Nyní, velmi silně preferuji samoodběrné boxy, kam mohu jet večer. Vím, že Zásilkovna připravuje Z-Box, ale u nás o žádném nevím. A tak mě často najdete u Alza boxu u Tesca.
  • Historicky jsem se rozkmotřil s DPD, vyhýbám se jim. Velmi často to je o osobě kurýra, která má danou lokalitu na starosti. Nevadí mi Česká pošta, pokud si to objednávám do práce. GLS a Toptrans jsou hrozní trhnani....

A můj letošní plán? 2-3 velké objednávky najednou zaplacené v Zásilkovně, řada drobnějších objednávek z Alzy a online dárky. Předplatné a vouchery do restaurací.

Držím se pravidla jako loni:

  1. Osobní přání
  2. Kniha
  3. Rodiný dárek - třeba společenská hra
  4. a nějaká potřebná věc... kosmetika, oblečení, šperk....

A nakonec si neodpustím, něco málo "vlastního". Pokud rekonstruujete, renovujete nebo jen prostě máte rádi design a potřebujete něco na míru z plechu či železa, zkuste náš obchůdek, kde požární hydrant je jako doma!

1 komentář:

mk řekl(a)...

asi záleží, kdo co preferuje. U nás by to vyvolalo spíš smutek, jinde po tom touží :-)